شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

قبول نیست جوادی آملی و امینی خودی بودند!

رسانه های بیگانه و اپوزیسیون در زمینه انکار یا دست کم کوچک نمایی استقبال تاریخی علما و مردم قم از رهبر انقلاب دچار معضل شده و به همین دلیل به هر شیوه نامعقولی دست یازیدند.
تمام این رسانه ها در اقدامی هماهنگ اقدام به سانسور آن دسته از عکس های استقبال میلیونی مردم در قم کردند که عمق جمعیت را نشان می دهد یا از آسمان، امتداد کیلومتری جمعیت انبوه استقبال کننده را در خیابان های شهر مقدس قم نشان می داد. این سانسور رسانه ای (تقلید از کبک در فرو بردن سر زیربرف) در حالی است که در عصر انفجار اطلاعات و تنوع رسانه ها، مخاطبان می توانند خبرها و واقعیت ها را دریابند. این رویکرد در حالی است که با توجه به تبلیغات چند هفته ای رسانه های مذکور با ادعای محوری، «پیش بینی استقبال سرد»، مخاطبان منتظر بودند گزارش این رسانه ها از واقعیت و راستی آزمایی ادعای خود را مشاهده کنند. به همین دلیل هم اعتبار و حیثیت رسانه های مذکور در آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای اروپایی-و نیز رسانه های ضدانقلاب داخلی- به شدت لطمه خورد.
از سوی دیگر سایت روز نت که توسط سلطنت طلبان ورشکسته مدیریت می شود، با نمایش تصویر 3 نفر از استقبال کنندگان که از سوی رسانه ها و خبرگزاری های رسمی جمهوری اسلامی منتشر شده، تحلیلی از سر بلاهت منتشر کرد و مدعی شد استقبال کنندگان، مهاجران آفریقایی و عرب و عراقی بوده اند! رسانه هایی از این دست به هنگام سفر رئیس جمهور کشورمان به لبنان هم مدعی شده بودند استقبال کننده ها از ایران به لبنان رفته بودند!
از سوی دیگر «آرش-س» همکار صدای آمریکا که پیش از فرار از کشور در نشریات زنجیره ای فعالیت می کرد، در گزارش خود مدعی شد «جز روحانیون خودی و رسمی کسی استقبال نرفت، از جمله ]آیت الله[ ابراهیم امینی و ]آیت الله[ رضا استادی و جوادی آملی». گویا ذات فرار از کشور و اقامت در کشورهایی نظیر آمریکا برای همکاران نشریات زنجیره ای فراموشی آور است، چه اینکه همین صدای آمریکا و انواع رسانه های همسو، در اوج آشوب و فتنه سال گذشته و در راستای عملیات فریب و جنگ روانی، به دروغ چنین القا می کردند علمایی چون حضرات آیات جوادی آملی، امینی و استادی از نظام جدا شده و مقابل رهبری قرار گرفته اند!! این رسانه های کاملاً حرفه ای و بی غرض! اکنون به جای اینکه اعتراف کنند یک سال به مخاطبان خود دروغ تحویل دادند، با پررویی و خودفریبی، حضور شخصیت هایی از این دست را نشانه ای می دانند که جز روحانیون خودی و رسمی کسی به استقبال نرفته است! گویا که مثلاً منتظر بوده اند فلان روحانی نمای ضد انقلاب - که توسط گویانیوز و رادیو فردا به عنوان «مترقی، مرجع نواندیش و مجتهد واقعی» معرفی می شود- یا برخی وابستگان به باند مهدی هاشمی که ارتباط وثیقی با گروهک نهضت آزادی دارند، در کنار دریای مواج محبت ملت شریف و علمای متعهد و انقلابی حاضر شده باشند!

مجری VOA فقیه زنده را به کشتن داد + عکس

"آرش سیگارچی" حضور آیت‌الله احمدی فقیه در مراسم استقبال از رهبر معظم انقلاب را دروغین خوانده و مدعی شده که وی یک ماه پیش فوت کرده است.
به گزارش شبکه ایران، استقبال باشکوه مردم قم از رهبر معظم انقلاب و همچنین حضور مراجع عظام تقلید و علمای مطرح این شهر در مراسم استقبال از ایشان، سبب شده تا رسانه‌های ضدانقلاب برای کمرنگ جلوه دادن این رویداد دست به انتشار اخبار جعلی و دروغین بزنند.
"آرش سیگارچی" که به عنوان مجری و کارشناس با تلویزیون دولتی آمریکا (صدای آمریکا) همکاری می‌کند و از حامیان شاخص جریان فتنه 88 به شمار می‌آید، در مطلبی که در وبلاگ شخصی‌اش منتشر کرده، مدعی شده که یکی از علمایی که نامش در لیست مستقبلین رهبر معظم انقلاب در خبرگزاری‌های مختلف آمده است، ماه گذشته فوت کرده و اصلا در قید حیات نیست.
سیگارچی با استناد به این مساله و فوت "آیت‌الله احمدی فقیه"، حضور بقیه مراجع و علما را نیز در دیدار با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای غیرواقعی و جعلی خوانده است.
البته این ادعای بامزه درحالی از سوی مجری تلویزیون دولتی آمریکا (VOA) مطرح شده که در میان علمای حوزه علمیه قم، دو برادر با نام‌های آیت‌الله محمدحسن احمدی فقیه و آیت‌الله محمدحسین احمدی فقیه حضور دارند که هر دو از علمای معروف یزد هستند.
ماه گذشته آیت‌الله محمدحسن احمدی فقیه دار فانی را وداع گفت اما برادر ایشان یعنی آیت‌الله محمدحسین احمدی فقیه در قید حیات هستند و در مراسم استقبال باشکوه مردم قم از مقام معظم رهبری شرکت کرده است.
البته مرده اعلام کردن افراد زنده به رویه‌ای ثابت در میان جریان فتنه تبدیل شده است؛ رویه‌ای که ماجراهای جالبی نظیر حضور میرحسین موسوی در مراسم ختم "سعیده پورآقایی" را رقم زد که چند روز بعد مشخص شد او زنده است!
این موضوع درباره افرادی مانند ترانه موسوی، احمد کارگرنجاتی، علیرضا توسلی و فاطمه براتی نیز تکرار شد.

استقبال بی نظیر از ولی امر مسلمین، قم قیام کرد

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دیروز صبح، پس از استقبال تاریخی و بی نظیر مردم و بویژه جوانان شهر خون و قیام قم، در میان انبوه جمعیتی که از نخستین ساعات پس از اذان صبح در میدان آستانه این شهر حضور یافته بودند و پس از دقایقی طولانی که شعارهای کوبنده مردم ادامه داشت طی سخنانی با اشاره به نقش تاریخی شهر قم و علما و مراجع و بزرگان آن در سیر تحولات دینی و معنوی کشور به اهداف امروز دشمنان اشاره کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، قم را شهر «علم و جهاد و بصیرت» خواندند و با اشاره به شکل گیری این شهر بر اساس حرکت جهادی توأم با بصیرت افزودند: قم همچنانکه در طول تاریخ خود، پایگاه عظیم معارف اهل بیت علیهم السلام بوده است در دوران معاصر هم، به عنوان سرچشمه برترین معارف اسلامی و الهی، شرق و غرب دنیای اسلامی را از برکات «مجاهدت و بصیرت» علمای بزرگ خود بهره مند کرده است.
ایشان با یادآوری «نقش حقیقتاً ماندگار مردم قم در مقطع حساس تاریخ معاصر ایران یعنی عاشورای سال 42 و قیام 15 خرداد» افزودند: قمی ها در آن مقطع مهم، با حمایت امام خمینی، نهضت روحانیت را در جامعه جاری کردند همچنانکه در سال 56 نیز با بصیرت و هوشیاری، عمق توطئه پیچیده رژیم ستمشاهی را در اهانت به امام بزرگوار درک کردند و با نثار خون جوانان خود، پیشتاز گسترش نهضت اسلامی شدند و این شهر را به خاستگاه انقلاب بزرگ اسلامی تبدیل کردند.
رهبر انقلاب اسلامی، مردم قم را مردمی بااخلاص، صادق، پرصفا و برخوردار از بصیرتی مثال زدنی دانستند و افزودند: اگر بیداری مردم قم نبود طرحهای خطرناک دشمنان برای این شهر مهم، ناکام نمی ماند.
حضرت آیت الله خامنه ای شهر مقدس قم را در پرتو بیداری مردم و وجود حوزه پربرکت علمیه این شهر، پایگاه بصیرت و جهاد نامیدند و خاطرنشان کردند: مردم قم قدر حوزه و روحانیت را می دانند و در تمامی 32 سال اخیر، حضور پربرکت خود را در میدانهای دفاع از اسلام و انقلاب نشان داده اند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حضور مراجع بزرگ و پربصیرت حوزه علمیه قم از زمان مرحوم آیت الله حائری تا دوران مرحوم آیت الله بروجردی و نیز مراجع بزرگ دوران اخیر از جمله آیات عظام گلپایگانی، اراکی، مرعشی و بهجت افزودند: امروز هم بحمدالله مراجع بزرگ و فضلای برجسته ای در حوزه علمیه قم وجود دارند که این حوزه را مایه برکت و مظهر مجاهدت ساخته اند.
ایشان، شکل گیری انقلاب اسلامی از مذهبی ترین شهر کشور یعنی قم و نیز رهبری امام خمینی(ره) به عنوان یک فقیه و عالم عظیم الشأن را اثبات دینی بودن ماهیت و ذات انقلاب ملت ایران دانستند و افزودند: دشمنان انقلاب نیز با درک تأثیر دینی بودن انقلاب ایران، همه تلاش خود را برای ضربه زدن به این ماهیت سعادت بخش به کار گرفته اند.
حضرت آیت الله خامنه ای ضربه زدن به «دین» و «وفاداری مردم» را دو هدف اصلی زورگویان جهانی دانستند و خاطرنشان کردند: اگر عنصر دین نبود، ممکن بود مسئولان انقلاب با گرفتن برخی امتیازات، در مقابل دشمن کوتاه بیایند اما دین اسلام اجازه تسلیم در برابر ظالم را نمی دهد و عدالت و آزادی و معنویت و پیشرفت را به همراه می آورد، به همین علت، مسئولان نظام تاکنون در مقابل استکبار کوتاه نیامده اند و از این به بعد نیز، به برکت دین، به مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب ادامه خواهند داد.
ایشان، با اشاره به توطئه های گوناگون جبهه استبداد بین الملل برای تضعیف و انکار حقایق دینی افزودند: ماجرای سلمان رشدی، برخی فیلم های ضد دینی غربی، کاریکاتورهای موهن و قرآن سوزی از جمله تلاشهای ناکام دشمنان دین اسلام است ضمن اینکه در داخل کشور هم، دنباله روهای آنان با اشاعه بی بندوباری، اباحی گری، عرفانهای کاذب و حرکات مشابه درصدد سست کردن عقاید دینی مردم به ویژه نسل جوان هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه، اتکا و تقویت نیروهای خود، افزایش روزافزون بصیرت و اطمینان به وعده های الهی را «درس بزرگ امام راحل عظیم الشأن برای ملت ایران» دانستند و خاطرنشان کردند: امام به ما آموخت که اگر مؤمنانه ایستادگی و تدبیر کنید نصرت الهی، حتماً نصیب شما خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی، متزلزل کردن وفاداری مردم به نظام اسلامی را دومین هدف توطئه های دشمنان برشمردند و افزودند: علاوه بر عنصر دین، حضور و حمایت مستحکم مردم، پشتوانه ایستادگی مسئولان نظام اسلام است و دشمن نیز به همین علت وفاداری مردم را نشانه رفته است.
حضرت آیت الله خامنه ای، شایعه پراکنی برای مأیوس کردن مردم، ایجاد بدبینی نسبت به مسئولان به ویژه روسای قوا، بزرگنمایی ضعفهای کشور، و نادیده گرفتن پیشرفتها و اقدامات انجام شده را از جمله روشهای مخالفان نظام اسلامی برای ضربه زدن به اعتماد و وفاداری مردم دانستند.
ایشان تاکید کردند: همچنانکه در 32 سال اخیر همه سرمایه گذاریها، طرحها و توطئه های دشمنان برای ضربه به دین و متزلزل کردن وفاداری مردم به شکست قطعی منجر شده است از این پس نیز، این گونه برنامه ریزیها و اقدامات، هیچ نتیجه ای برای دشمنان ملت و نظام، به دنبال نخواهد آورد.
رهبر انقلاب اسلامی، عکس العمل سرشار از بصیرت و سریع مردم در مقابل فتنه عاشورای سال گذشته را نمونه ای از ناکامیهای مستمر توطئه گران خواندند و خاطرنشان کردند: این واقعیات نشان می دهد که احساسات دینی مردم و معرفت و وفاداری آنان روز به روز عمیق تر شده است.
رهبر انقلاب اسلامی، حضور 40 میلیونی ملت در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری را رفراندومی ملی در ابراز وفاداری و اعتماد به نظام اسلامی خواندند و افزودند: دشمن عصبانی، سعی کرد با فتنه گری، آثار آن حضور ملی را خنثی کند اما مردم در مقابل فتنه نیز ایستادند و دشمن بار دیگر ناکام شد.
حضرت آیت الله خامنه ای پایداری و هوشیاری مردم در مقابل فتنه 88 را موجب واکسینه شدن کشور و مردم در مقابل میکروبهای سیاسی و اجتماعی خواندند و تاکید کردند: فتنه پس از انتخابات، برخلاف انتظار دشمن، بصیرت ملت ایران را بیشتر کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی در تشریح تاکتیکهای جبهه استکبار به ترویج «اسلام منهای روحانیت» اشاره کردند و افزودند: آنها تاثیر شگرف روحانیت را در حرکات مردم و بیداری ملت درک کرده اند به همین علت به دنبال ترویج اسلام منهای روحانیت هستند که باید هوشیارانه با این جهتگیری دشمنان مقابله کرد.
ایشان ترویج جدایی دین از سیاست و «اسلام منهای سیاست» را از دیگر تاکتیکهای استکبار خواندند و افزودند: نقشه راه و طرح کلی دشمن برای مقابله با نظام اسلامی، می تواند برای ما نیز یک نقشه راه ترسیم کند به گونه ای که هر مسئله ای که آماج حملات آنهاست باید مورد تاکید و تکیه ما قرار گیرد.
ایشان همچنین با اشاره به تشدید تحریمهای ایران افزودند: ملت و کشور ایران از اولین سالهای انقلاب مورد تحریم بوده اند و راه مقابله با آن را بلدند به همین علت، تحریمهای اخیر نیز که با هدف تشدید فشار بر روی مردم و جدا کردن آنها از نظام اسلامی طراحی شده بود، همچنانکه مسئولان و مردم می گفتند و عملا نیز ثابت شد نتوانست اثر قابل توجهی بر زندگی مردم بر جای بگذارد.
رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه تاکید کردند ملتی که دهه 60 را با آن دشواریها و کمبودها تحمل کرده است، امروز در پرتو پیشرفتهای عظیم، به آینده خود امید و اعتماد بیشتری دارد و به همین علت در مقابله با توطئه گران می ایستد.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش پایانی سخنان خود چند نکته اساسی را به عنوان ضروریات رفتار مردم و مسئولان مورد تاکید قرار دادند. وحدت کلمه ملی اولین نکته ای بود که ایشان در این بحث مطرح کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: خواص و عوام باید وحدت ملی را کاملا جدی بگیرند البته صرف حرف زدن از وحدت کافی نیست چرا که وحدت ملی شاخص هایی دارد که باید به آن پایبند بود.
همبستگی روزافزون «مردم و خواص» با قوای سه گانه به ویژه قوه مجریه دومین نکته مورد تاکید رهبری نظام بود.
تقویت ایمان دینی، تامین نیازهای فکری جوانان و پاسخهای به روز به شبهات و سوالات آنان، نکته اساسی دیگری بود که حضرت آیت الله خامنه ای روحانیت و حوزه های علمیه را به آن توصیه موکد کردند.
تلاش روحانیان، روشنفکران و افراد آگاه برای معرفی «درست و شایسته روحانیت»، تلاش جوانان برای افزایش بصیرت و دشمن شناسی، ضرورت شتاب بیشتر حرکت خوب علمی کشور و اهتمام به رفع عوامل نارضایتی و حل مشکلات مردم از دیگر نکات اساسی سخنان رهبر انقلاب اسلامی بود.
ایشان در موضوع حل مشکلات مردم به مشکلات معیشتی، بیکاری، سامانه های اداری - منصوبان دستگاهها بخصوص منصوبان سطوح بالای دستگاهها و ضرورت هم افزایی و هماهنگی سازمانها اشاره کردند وافزودند: دستگاههایی مانند شهرداریها و نیروی انتظامی که ارتباط مستقیمی با مردم دارند می توانند با اقدامات خود مشکلات مردم را حل و یا برعکس نارضایتی ایجاد کنند بنابراین باید کاملا به عملکرد خود، دقت و توجه داشته باشند.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنان افزودند: نگاه بین المللی به قم ویژه است علاوه بر اینکه رفت و آمد به شهر قم از کشورهای گوناگون وجود دارد، کسانی هم که به دلایلی و ملاحظاتی رفت و آمد نمی کنند نسبت به این شهر حساسیت داشته و نگاه ویژه ای دارند و حوادث این شهر را دنبال می کنند و همین اجتماع عظیم امروز شما مورد توجه قرار می گیرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه بزرگترین حوزه علمیه علوم اسلامی در دنیای اسلام در قم واقع است، اظهار داشتند: قم قطب زیارتی و معنوی است، حرم حضرت معصومه، این بارگاه باشکوه، مسجد جمکران و حرم امامزاده های گوناگون در این شهر قرار دارد.
ایشان ادامه دادند: هر یک از این امامزاده هایی که در خیابان های قم مدفون هستند اگر در هر شهری بودند مرکز و محور آن شهر قرار می گرفتند. بنابراین همه این موارد ظرفیت های ملی و بین المللی این شهر مقدس به شمار می رود.
حضرت آیت الله خامنه ای ادامه دادند: به دلیل اینکه قم از دوران طاغوت مغضوب دستگاه حکومت آن زمان بود عقب افتادگی های متراکمی دارد که باید مسئولان با جدیت و به سرعت آنها را برطرف کنند.
ایشان یادآور شدند: البته در طول سالهای بعد از انقلاب کارهای بسیاری انجام شده و از سال 79 به بعد، که این شهر تبدیل به استان شده بود، اعتبارات بیشتری اختصاص داده شده است.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان فرمودند: براساس گزارش ها از سال 84 اقدامات خوبی برای پیشرفت این شهر انجام شده اما باید کارها تکمیل شود تا شهر قم هم از لحاظ نیازهای مردم و هم سیمای شهری آنچنان که شایسته مردم است، باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به مشکل شهر قم در خصوص آب اظهار داشتند: از چند سال پیش این مسأله به صورت جدی پیگیری شده و بخش مهمی از کار انجام شده که لازم است از دست اندرکاران تقدیر کنیم. اما از مسئولان این کار می خواهیم که آبی را که از راه دور و سرچشمه های دز به این شهر منتقل می شود، هر چه زودتر به قم برسانند زیرا نیاز اساسی مردم است.
ایشان با بیان اینکه قرار است از تهران به منطقه مسیله و کشاورزی قم آب منتقل شود، تصریح کردند: صنایع دستی قم نیز به ویژه فرش نامدار این شهر باید مورد حمایت و تأیید قرار گیرد و در این سفر تأکیدات لازم را به مسئولان در مورد مسایل ضروری قم خواهیم کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص معماری شهر قم نیز افزودند: باید در شهرسازی قم، معماری اسلامی و نماد انقلاب مورد توجه قرار گیرد چرا که قم شهر اسلام و انقلاب است.
ایشان تأکید کردند: اگر مسئولان در این شهر بر سر موضعی اختلاف دارند نباید اجازه دهند که این اختلاف با زندگی مردم تماس پیدا کرده و آنان را دچار مشکل کند.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان با تصریح بر اینکه همه باید دست به دست هم دهند، فرمودند: مسئولان دولتی باید با همکاری و هم افزایی به مردم خدمت کنند و مردم هم با پشتیبانی از آنها با چنین حضور عظیم که همواره نشان داده اند، بتوانند کاری را که در این برهه از زمان در این کشور انجام شده به سرانجام برسانند.

بیخود شلوغ نکنید کله گنده های سبز می گویند تقلب نشده !

  

در پی اعتراض محافل ضدانقلاب به اکبر گنجی، وی تحلیل مجددی در رد ادعای پیروزی میرحسین موسوی در انتخابات سال 88 منتشر و به برخی فعالان تندروی جبهه اصلاحات استناد کرد. گنجی هفته گذشته ضمن تأیید بر اینکه، جنبش سبز قابل تعریف نیست، تصریح کرده بود طبق نظرسنجی های اصلاح طلبان هم آرای احمدی نژاد در سراسر کشور بیش از موسوی بوده است.
گنجی که سال گذشته از سوی مهاجرانی به عنوان یکی از 5 عضو اتاق فکر (!؟) جنبش سبز در خارج کشور معرفی شده بود، در پاسخ به اعتراض های مطرح شده نوشت: هویت سبز را نمی توان با مدعای پیروزی موسوی در انتخابات برساخت. این مدعا بلا دلیل است. پیامد منفی چنان تلقی این است که هر کس این باور را ندارد، «ناسبز» است بلکه حتی سبزهایی وجود دارند که به صراحت تقلب در انتخابات را انکار می کنند از جمله تاج زاده و رمضان زاده و بهزاد نبوی و خاتمی و مجمع محققین و مدرسین، و نمایندگان موسوی و کروبی در دیدار با رهبر.
وی آنگاه با فهرست کردن اظهارات گسترده افراد یاد شده در رد تقلب می نویسد: تاج زاده در ویدئوی منتشره به صفایی فراهانی می گوید «برای بنده که تجربه انتخابات را دارم، می دونم که تقلب نشده. ممکنه یکی دو میلیون عقب جلو بشه ولی ما نتیجه انتخابات رو باختیم». او تجربه برگزاری انتخابات را دارد. تاج زاده یک زندانی سیاسی شجاع است که هر هفته بیانیه های سیاسی جدید علیه زمامداران صادر می کند. او از نزدیک با ساز و کار انتخابات آشناست. اگر از نظر او موسوی در انتخابات پیروز شده بود، یک بار آن را با ذکر دلایل بیان می کرد تا مدعای پیروزی موسوی موجه شود. عبدالله رمضان زاده هم سخنگوی دولت خاتمی و قائم مقام جبهه مشارکت است و تقلب در انتخابات را انکار کرده و می گوید «قبل از انتخابات هم گفتم هر وقت مشارکت مردم به حداکثر برسد، تقلب غیرممکن است و مشارکت در این دوره هم بسیار بالا بود». رمضان زاده هم انسان شجاعی است که از هیچ یک از آرمان و مدعیات اصلاح طلبان و سبزها دست بر نداشت.
گنجی هم چنین با استناد به بهزاد نبوی می نویسد: سخنان بهزاد نبوی در کیفرخواست هم قابل توجه است. همه می دانند او فرد بسیار شجاعی است. به مرخصی هم آمد و تاکنون مدعای بیان شده از سوی خود را تکذیب نکرده است آنجا که می گوید « ما هیچ سندی دال بر وجود تقلب نداشته ایم اما من ] با اعلام این موضوع[ به آقای موسوی خیانت نمی کنم».
این عنصر فراری همچنین با استناد به سخنان الویری و بهشتی (نمایندگان کروبی و موسوی) در حضور رهبرانقلاب تصریح کرد: نماینده موسوی هیچ دلیلی مبنی بر وقوع تقلب در انتخابات ارائه نمی کند، چه رسد به پیروزی موسوی. الویری هم از اشکالات و تخلفات گفته است.
وی آنگاه به ارزیابی « گروه تحلیل نظرسنجی های سبزها» استناد کرد و نوشت: آقایان عباس عبدی، محسن گودرزی، حسین قاضیان و محمد فاضلی مسئول تحلیل نظرسنجی ها از سوی سبزها بودند. نتیجه کار آنها همان است که از سوی حسین قاضیان در سخنرانی ونکوور بیان شد تحلیل نظرسنجی های آنها هیچ دلیلی دال بر پیروزی میرحسین موسوی ندارد. بر مبنای تحلیل آنها از نظرسنجی ها، در سراسر کشور، محمود احمدی نژاد با اندکی رای از موسوی پیش بود، اما در تهران موسوی از احمدی نژاد جلو افتاد. نتایج تحلیل های این گروه از دو جهت اهمیت دارد. اولا: اینها متخصص نظرسنجی هستند. نتایج به دست آمده از نظرسنجی های آنها در انتخابات ریاست جمهوری سال های 76 و 80 بهترین تایید عملکرد آنان است. ثانیاً: این کار را رسماً برای ستاد آقای موسوی و آقای کروبی انجام می دادند.
گنجی در پایان ضمن استنادهای مشابه به اظهارات موسوی، کروبی و مجمع محققین نوشت: بقا و دوام سبز بودن به باور این مدعا نیست که موسوی پیروز انتخابات است. نمی توان ابتدا مدعی شد که «سبز» همه نظرات و گرایش های مختلف و متفاوت را در برمی گیرد و چند دقیقه بعد به «شدت» اعتراض کرد که چرا کسی گفته است که مدعای پیروزی موسوی در انتخابات ریاست جمهوری بلادلیل است و هویت سبزها براین اساس ساخته نمی شود. به نظر من حتی یک دلیل هم برای پیروزی موسوی وجود نداشته و ندارد. اگر موسوی 20 میلیون و کروبی 7 میلیون رای آورده اند این 27 میلیون نفر کجا هستند؟ چرا فقط در تهران نارضایتی بود و رژیم چگونه می تواند آن 27 میلیون نفر را سرکوب کند. اگر به ادعای ما احمدی نژاد دست کم 13 میلیون رای آورده از کجا آورده؟ از کجا معلوم احمدی نژاد دیگری در پستو نباشد و به همین شیوه 8 سال سوار کار شود؟ چرا میلیون ها نفر به چنین فردی رای می دهند؟ از این پرسش ها نمی توان گریخت.

کشیش یک کلیسا در آمریکا که متوجه شده بود، مستخدم کلیسا سیگارهای او را کش می رود او را در جایگاه اعتراف نشاند و از او پرسید؛ چه کسی سیگارهای کشیش رو می دزده؟ مستخدم گفت؛ صدای شما را نمی شنوم. و کشیش برای مچ گیری به او گفت حالا تو جای من بنشین و خودش روی صندلی اعتراف نشست. مستخدم پرسید، این کدام کشیش است که مرغ های همسایه را می دزد؟! و کشیش گفت؛ راست میگی! اصلاً صدا نمی آید!

وقتی پاچه خوار معاویه ادعا می کند که ابوذر است!

توهم «ابوذر» بودن از بهاءالله مهاجرانی و کدیور افندی به کروبی هم سرایت کرد.
کروبی در دیدار چند روزنامه نگار زنجیره ای با اشاره به این گفته که «اگر رهبری نبود، برخی یاران انقلاب، انقلاب را منحرف می کردند» اظهار داشت: من فکر می کنم منظور گوینده بیشتر به آقای هاشمی و بنده است. اینها می خواهند افرادی را از تاریخ انقلاب حذف کنند در حالی که این افراد در هر صفحه ای از تاریخ انقلاب که باز کنند، حضور دارند. البته بنده معتقدم از این اظهارات می شود 2 برداشت نمود. اول اینکه یاران انقلاب در جریان حوادث سخت پس از آن کم آوردند و از ادامه راه آن ناتوان شدند، مانند طلحه و زبیر در صدر اسلام! دومین برداشت از این سخن این است که اکنون سرنوشت کشور به دست نامحرمان و نااهلان افتاده و یاران انقلاب در مقابل این انحراف از جمهوریت و اسلامیت، ایستادگی کرده اند. مانند ابوذر غفاری! حالا مردم باید قضاوت کنند که کدام برداشت از این سخن درست است.
فارغ از نبوغ منحصر به فرد کروبی در مقایسه خود با آقای هاشمی رفسنجانی که مشابه آن در ادعای همزمان تقلب از سوی وی در کنار موسوی رخ داد (نسبت 330هزار رأی به 13 میلیون)، جا دارد از نامزد ناکام آرای باطله پرسیده شود اولا آیا هر کس که نامش در اوراق تاریخ ماند، نشانه سلامت و انقلابی گری اوست. یعنی مثلاً نام یزید و عمرسعد و شمر و مروان و ولید که در تاریخ مانده سند حقانیت آنهاست؟ ثانیاً آیا غیر از این است که ابوذر در برابر اشرافیگری و غارتگری فاسقان و فاسدانی چون ولید و مروان و... ایستاد و جان گرامی خود را بر سر این راه گذاشت، حال آن که شما یک قلم کوچک سابقه رفاقت با مفسد و غارتگری چون شهرام جزایری را دارید که چند صد میلیون پول بی زبان را در حلقوم شما ریخت. ابوذر اسوه تواضع و راست گویی بود و شما مجسمه شهرت طلبی و جاه طلبی ولو به قیمت دروغ بافی و با منطق دروغ هر چه بزرگ تر، جالب توجه تر! در تیم و ستاد و حامیان شما از طرفداران نامزدی هم جنس گرایان و بهائیان -سحرخیز و عبادی و کدیور- پیدا می شود تا غارتگران اقتصادی و مفسدان سیاسی فراری. ابوذر هم بعد از رحلت پیامبر(ص) هرگز به آرمان های آن حضرت و جانشینش خیانت نکرد و شما، نامه ذلت بار و شرم آلود به شیخ مطرود امام و آلت دست منافقین ننوشتید که نوشتید، علیه ولایت فقیه-بنیان فکری امام- موضع نگرفتید که گرفتید، با گروهک های گوناگون ضدانقلاب و ضداسلام ائتلاف نکردید که کردید، به خاطر خیانت ها به جبهه مسلمین از نشان دارترین دشمنان اسلام و سران جبهه استکبار، آفرین و مرحبا نگرفتید که گرفتید.
آقای کروبی فکر نمی کنید که ابوذر را با عبدالله بن ابی و ابوسفیان و معاویه و ولید یا اشعث بن قیس و ابوموسی اشتباه گرفته اید؟!

اگر این سؤال را از او بپرسی، احتمالا به روال مناظره های تلویزیونی اش در دوران انتخابات، خواهد گفت؛ عرض شود که بله! منظور بنده هم، همین بود!

وزارت خارجه اسرائیل از عصبانیت به همه بدوبیراه گفت !

با وجود سپری شدن چند روز از سفر دکتر احمدی نژاد به بیروت و استقبال بی سابقه مردم و مقامات لبنانی، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنان به شدت عصبانی است.
ارگان رسمی این وزارت در تحلیلی خشم آگین به قلم منوشه امیر نوشت: ما خامنه ای و احمدی نژاد را مسئول این تراژدی نمی دانیم، بلکه انگشت اتهام را به سوی آمریکا و اروپا و برخی کشورهای عرب دراز می کنیم. نتانیاهو راست می گوید که این فاجعه است ولی چه کسی مسئول آن است؟ آیا مردم لبنان با دست خویش می خواهند خودکشی کنند؟ و یا این ندانم کاری های دولت های میانه رو عرب و بی کفایتی آمریکا و اهمال کاری اروپاست. تقصیر متوجه عربستان و اردن و مصر است که اهل تسنن را تنها گذاشتند و متوجه آمریکا و اروپاست که مسیحیان مارونی را تنها گذاشتند.
منوشه امیر در حالی که تظاهر به حمایت از اهل تسنن لبنان می کرد، کنترل خود را از دست داده و با لحنی آشفته و عصبانی نوشت: روزگاری لبنان عروس خاورمیانه محسوب می شد. آیا این ترقی مرهون شیعیان لبنان بود که فقیر و درمانده بودند؟ یا به خاطر گروه اهل تسنن که هنوز تعصب دینی و خرافه گرایی بر اندیشه های آنان سنگینی می کرد؟ هیچ کدام؟ مارونی ها! امروز همان مارونی ها از ترس و برای حفظ موجودیت خود (!؟) دست دشمن خویش را فشرده است. رئیس جمهور مسیحی لبنان امروز با آیین کامل تشریفاتی از احمدی نژاد استقبال می کند، البته این پذیرایی چندان هم گرم نبود(!) حتی سمیر جعجع مارونی و دشمن سوگند خورده حزب الله هم به ملاقات احمدی نژاد می رود. این تقصیر و کوتاهی کشورهای غربی است که در برابر سرکوب مسیحیان در لبنان و نوار غزه واکنشی نشان نمی دهد و ساکت است. این نتیجه بی کفایتی سران میانه رو عرب است.
همزمان با این موضع سایت وزارت خارجه اسرائیل، هفته نامه آمریکایی تایم در تحلیلی نوشت: سفر رئیس جمهور ایران، توانست همه محاسبات واشنگتن و هم پیمانانش را به هم بزند. ایران نشان داد تمام تلاش های دولت آمریکا در راستای مغلوب کردن ایران و متحدانش شکست خورده و توازن قدرت منطقه ای چنان به هم خورده که حتی دست های عرب هم پیمان آمریکا را هم عملاً به پذیرش نقش تأثیرگذار ایران در منطقه واداشته است.
تایم اضافه کرد: سفر احمدی نژاد را می توان جشن پیروزی برای شکست استراتژی آمریکا در منطقه نیز قلمداد کرد. آمریکا از زمان بوش امیدوار بود با حمله به عراق و حملات اسرائیل به لبنان و غزه بتواند مقتدرانه، پیروز جنگ علیه ایران و متحدان آن باشد اما نفوذ ایران در هر یک از این سه نقطه به مراتب قوی تر از گذشته شده است.
تایم نوشت: آمریکا نتوانست دولت لبنان را برای امتناع از استقبال احمدی نژاد و لغو سفر وی مجاب کند و در مقابل نه تنها ده ها هزار لبنانی بلکه میشل سلیمان و سعد حریری از او رسماً استقبال و پذیرایی کردند. این سفر با تأکید بر اهمیت اتحاد و پرهیز از تفرقه طراحی شده بود.
لس آنجلس تایمز هم معتقد است «سفر احمدی نژاد باعث به رسمیت شناخته شدن بیشتر قدرت ایران در منطقه از سوی آمریکا می شود همچنان که احترام جریان 14 مارس - مورد حمایت عربستان سعودی- را جلب می کند.»
مجله آمریکایی آتلانتیک با اشاره به استقبال گسترده مردم لبنان تأکید کرده است «سفر احمدی نژاد نشان داد که نسل جوان تر لبنان، به فرهنگ مقاومت رو کرده است».

حلقه لندن افتضاح تازه راگردن چه کسی می اندازد؟!

جعل نامه به اسم رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران از سوی باند «مهاجرانی- کدیور- مهدی هاشمی» آن قدر ناشیانه و رسوا بود که صدای اعتراض محافل ضدانقلاب را هم بلند کرد.
سایت جرس با این اقدام ناشیانه کوشیده بود چنین القا کند که رئیس قوه قضاییه مخالف مجازات فتنه گران است! و این در حالی است که آیت الله آملی لاریجانی بارها و با قاطعیت، هم بر مجازات فتنه گران سیاسی و هم برخورد با فتنه گران و سوءاستفاده کنندگان اقتصادی تاکید کرده است. حلقه لندن که به شدت از رئیس قوه قضاییه عصبانی است با اقدام اخیر تلاش کرد به ترور شخصیت ایشان بپردازد.
سایت خودنویس در واکنش به اقدام جرس و از قول یک تحلیلگر مقیم نیویورک نوشت: نامه منسوب به صادق لاریجانی نمی تواند به دلایل مختلف واقعیت داشته باشد و به دلایل مختلف نامه منتشره در جرس جعلی است. آقای خامنه ای در موارد متعددی، تعیین تکلیف امور قضایی مهم، از جمله بررسی وضعیت دانشگاه را به لاریجانی داده است. به دنبال پاسخ تند لاریجانی به سخنان یکی از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد، احتمال واکنش به شکل جنگ روانی وجود دارد. ]مهدی هاشمی پیش از فرار از کشور رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه و متهم به سوءاستفاده از اموال این دانشگاه بود.[
سایت ضدانقلابی خودنویس اضافه می کند: در دوران لاریجانی سرکوب کم نشده و قوه قضاییه مجری بسیاری از فشارهای حکومتی است. به کارگماردن محسنی اژه ای بر مسند دادستانی، نشان از اعتقاد رئیس قوه قضاییه به ادامه روال سخت گیرانه دارد. همچنین وقتی رئیس قوه قضاییه گفته است که «پرونده سران فتنه برای محاکمه کامل است اما باید کمی تامل کنیم و این تامل به دلیل مصلحتی است که قوه قضاییه درنظر دارد»، پس عملا موضع گیری وی با محتوای نامه جرس همخوانی ندارد چرا که سخنان مورد اشاره از آملی لاریجانی، نشانی از مشکل وی با ساختار حاکمیت ندارد.
خودنویس می نویسد: با توجه به سابقه جنگ روانی ضد حاکمیت در طول یک سال اخیر و انتشار مطالبی درباره سرمایه های خانوادگی و املاک رهبری که حتی از سوی منتقدان نظام هم رد شده، می توان حدس زد که علاوه بر این نامه، نامه های دیگری هم در آینده منتشر شود که نمی توان به آنها اعتماد کرد.
کیهان یادآوری می کند رسوایی ها و دروغ بافی های باند کدیور- مهاجرانی به افتضاح اخیر خلاصه نمی شود. همچنان که سایت جرس 14شهریورماه امسال هم پس از علنی شدن دروغ آشکارش در انتشار جعلیاتی به نام گزارش مشروح دیدار عبدالله نوری و کروبی، مجبور شد ادعا کند «کلیه جزئیات این گزارش منتشر شده (که بالغ بر 31سطر تایپی فشرده بود زائیده ذهن خلاقخبرنگاران جوان) بوده و تماس تلفنی آقای نوری با آقای کروبی بیش از یکی دو دقیقه نبوده است. جرس از دوستان خبرنگار تقاضا می کند ذهنیات خود را با واقعیات مخلوط نکنند»!
معلوم نیست بهاءالله مهاجرانی و کدیور افندی این بار می خواهند افتضاح خودبار آورده را به گردن چه کسی بیندازند؛ حکایت مردی که کار زشتی را در حضور جمع مرتکب شد و بلافاصله در گوش کودکی که کنار وی نشسته بود، زد!