شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

تحریف دعای تحویل سال از سوی همسر موسوی

تقلب زهرا رهنورد در دعای تحویل سال!

قثهمسر میرحسین موسوی، در پیامی که در سایت "کلمه" منتشر کرده است، عبارت "یا مدبراللیل و النهار" را از دعای تحویل سال حذف کرد.

به گزارش شبکه ایران، همسر میرحسین موسوی در پیامی که به مناسبت نوروز در سایت "کلمه" منتشر کرده، دعای معروف تحویل سال را اشتباه خوانده است!

زهرا رهنورد که از سوی همسرش به عنوان "روشنفکرترین زن ایران" معرفی شده بود، در این پیام که به صورت صوتی و تصویری در سایت رسمی آقای موسوی منتشر شده است، هنگام خواندن دعای تحویل سال، عبارت "یا مدبراللیل و النهار" را از این دعا حذف کرده است.

خانم رهنورد بعد از خواندن عبارت "یا مقلب القلوب والابصار"، بدون ذکر عبارت بعدی، عبارت "یا محول الحول والاحوال. حوّل حالنا الی احسن الحال" را بیان کرده است.

البته سایت "کلمه" در انتشار متن نوشتاری صحبت‌های خانم رهنورد، با تغییر سخنان وی، این دعا را به صورت صحیح منتشر کرده است.

گفتنی است که چند هفته پیش، مجله آمریکایی "فارین پالیسی"، خانم رهنورد را یکی از روشنفکران برتر سال نامیده بود.

ماجرای داماد لرستان و عروس آذربایجان

خانم رهنورد که از سوی همسرش به عنوان "روشنفکرترین زن ایران" معرفی شده است، پیش از این هم، پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جهموری دهم، با این استدلال که آقای موسوی "فرزند آذربایجان" و "داماد لرستان" است، مدعی تقلب در انتخابات شد.

او در سخنانی جالب به شبکه انگلیسی "بی‌بی‌سی فارسی" گفت که حتما تقلب شده است زیرا "آذربایجان و ترک زبان‌ها هیچ وقت فرزند خودشان را نمی‌گذارند که به کسی دیگر رای بدهند. یا لرستان که خود من لر هستم و موسوی هم بارها گفته من داماد لرستان هستم. بنابراین اهالی لرستان موسوی را نمی‌گذارند به آقای احمدی نژاد رای بدهند. این دو تا ملاک است و باقی موارد هم شبیه همین است".

اقدام خانم رهنورد در پایین آوردن انگیزه‌های انتخاب رئیس جمهور از سطح ملی تا حد انگیزه‌های قومیتی، با تعجب و در عین حال انبساط خاطر مخاطبان همراه شد.

واکنش شدید معترضان به کروبی + عکس

جمعی از معترضین به عملکرد نه ماهه اخیر کروبی روز یکشنبه مقابل منزل مهدی کروبی تجمع کردند. 

تجمع‌کنندگان شعارهایی همچون "الله اکبر"، " مرگ بر منافق "،‌ "کروبی بی سواد عامل دست موساد"، "لعن علی عدوک یاحسین "، "خواص بی‌بصیرت، خوارج زمانند " و ... سر ‌دادند. 

این تجمع‌کنندگان همچنین با در دست داشتن نوشته‌هایی با مضمون "کروبی، BBC پیوندتان مبارک "، " کروبی VOA پیوندتان مبارک "، "دستگاه قضایی خلع لباسش کنید " و... اعتراض خود را نسبت به عملکرد مهدی کروبی در حوادث پس از انتخابات نشان دادند. 

یکی از حاضرین در این تجمع که از سوی ستاد مردمی پیگیری مجازات سران فتنه برگزار شده بود، خطاب به رئیس حزب اعتمادملی گفت: آقای کروبی شما بگویید که مگر دوری از حب دنیا ویژ‌گی امام خمینی(ره) نبود، پس چرا شما به غرق در حب دنیا شده‌اید؟. 

وی افزود: از دیگر ویژ‌گی امام(ره) این بود که وحدت کلمه را مورد تاکید قرار می‌داد اما چه شد که شما خود را فرزند امام(ره) می‌دانید اما وحدت جامعه را بر هم زدید؟. 

دبیر سیاسی ستاد مردمی پیگیری مجازات سران فتنه با بیان اینکه مبارزه با تمام قوا بر علیه دشمن جزو شاخص‌های امام(ره) بود، خاطرنشان کرد: حالا چه شده است که خود و حامیانتان به خیابان‌ها آمده و مدافعان نظام را دشمن کشور معرفی می‌کنید؟. 

وی با تاکید بر اینکه ملت تا آخرین قطره خون خود برای دفاع از نظام ایستاده‌اند، اظهار داشت: ما در زمانی که کشور در حال جنگ بود، ماندیم و از نظام دفاع کردیم و مطمئنا در فضای فعلی نیز برای دفاع از انقلاب آماده‌ایم. 

دبیر سیاسی ستاد مردمی پیگیری مجازات سران فتنه خطاب به کروبی تاکید کرد: فرزندان خمینی کبیر اجازه نخواهند داد که فتنه‌گران روی آرامش را ببینند و هر روز عرصه را بر فتنه‌گران تنگ‌تر خواهیم کرد.

گفتنی است در پایان تجمع عده ای از افراد با پاشیدن رنگ قرمز بر دیوار منزل کروبی نسبت به اتهام زنی های بی اساس وی به نظام در ماههای اخیر اعتراض کردند که با دخالت نیروهای انتظامی متفرق شدند.

 

 

 

دلتنگی بیوه شاه مقبور برای پیوستن به شوی در گور

یکم-خداوند این بی بی سی با برکت را برای ما نگاه دارد. من اگر بی بی سی نباشد گل طنزم خواهد افسرد. صادق صبا به طنزم آب حیات می دهد و فرناز قاضی زاده کود.
دویم-مهندس میر ایاد علاوی هنوز نتیجه انتخابات عراق اعلان نشده اعلان کرد در انتخابات خدعه (تقلب) شده است. وی در جمع خبرنگاران اعلان کرد بنابر راپورتهای رسیده از اقصا نقاط عراق عرب و حتی عراق عجم ائتلاف ما فاتح انتخابات بوده و دولت کودتا به آراء مردم دست اندازی کرده است. قرار است تعدادی ندا آقاسلطان به همراه مقادیری آرش حجازی به انضمام چند کاسپین ماکان و تعداد معتنابهی گوشی موبایل یک غیغا پیکسل وارد عراق شوند تا کودتای قهوه ای عراق به انجام برسد. راپورتها حاکیست نظر به تجربه ایران، کلیه بانک های عربی و غیرعربی در عراق به حالت نیمه تعطیل درآمده اند، حافلات یا همان اتوبوس های واحد به پارکینگ رفته اند و عابر بانک ها برچیده شده اند و مردم برای پرهیز از هر رقم خشونت در خانه هایشان به شرب چای عربی و استعمال قلیان دوسیب و استماع عبدالحلیم حافظ مشغولند.
سیم-شهبانوی سابق و خانوم دیبای فعلی که به دلیل ناامیدی از بازگشت سلطنت دیگر کسی از او امضا نمی ستاند و شب را در رویای وان شیر کاخ نیاوران سر می کند و صبح با کابوس بلبل تربیت شده فرانسوی از خواب می جهد و به فکر سراشیبی گور است آرزو نمود مانند انور سادات معدوم بمیرد. آگاهان می گویند هزاران خالد اسلامبولی دلاور حاضرند در این امر خداپسندانه شرکت نمایند و در اسرع وقت مبادرت به الحاق بانوی مذکور به شاه مقبور و انور سادات معذوب نمایند لیکن روشن است که هر کاری باید از مبادی خود انجام شود و مالیات مربوطه نیز پرداخت شود. نصف آنچه پس از سی سال هاپولی نمودن اموال به یغما رفته ملت و محرومان و زاغه نشین ها هنوز در بانک های سوییس مانده کفایت می کند. بقیه را بگذارید برای ولیعهد تا ایشان هم اگر آرزوی مشابهی داشتند به حاجت شان برسند.
چهارم- خاتون اندیشمند عالم که در فتنه اخیر مشاوری امین و ناصحی مشفق برای همسر خود و مایه آرامش جامعه و القای سلامت در انتخابات شد و در یک استدلال مدهوش کننده فلسفی در مصاحبه با بی بی سی مدعی شد شوهرش بدلیل اینکه هم آذری است هم داماد لرستان، رای اکثریت را حائز شده است و در پی این استدلال برق سه فاز خبرگزاری ها پرید و مدتی خاموشی فراگیر شد در اظهارنظری جدید فرموده: «در چارشنبه سوری مقدس هر اتفاقی بیفتد گردن حاکمیت است چون ماموران با گذاشتن کلاهخود و سپر و زانوبند موجب بیداری حس توحش زباله سوزان و در نتیجه پرتاب ناخواسته سنگ و میلگرد و کوکتل مولوتوف به سمت نظمیه می شوند و نظمیه نیز برای این که آتش به اموال عمومی نرسد آتش گیران را موقوف می کند و در این میان عده ای ندا به قتل می رسند و بی بی سی زنگ می زند، خب من چی بگم به اینها؟ بگم تقصیر مردم خداجو بوده؟» در پی این اظهارنظر کارکنان خدوم شهرداری که صبح 5 شنبه سوری مجبورند گنده کاریهای طیف مذکور را جمع کنند، همچنین انترن های مریضخانه ها و پرستاران، کارمندان ثبت احوال، کارگران چیت سازی ری و سوزنبانان راه آهن در شکوائیه مشترکی اعلام کردند از آنجا که همگی از عوامل حکومت اسلامی هستند و به این امر افتخار می کنند خواهان اعاده حیثیت بوده، عنقریب خاتون مذکوره را به همراه شوهرشان از پای انترنت به عدلیه خواهند کشاند.
پنجم- ادوار تحکیم وحدت که گاهی تصادفاً تحکیم وحشت خوانده می شود از عدلیه خواست این قلیل آشوبگرانی که ته زندانها محبوس مانده اند آزاد شوند تا عید را در کنار خانواده بگذرانند و در عین حال در 4شنبه آخر سال یک آتش مختصری روشن بفرمایند و یک اندکی جهش کنند و کمی هم جامعه را از گرمای آن بهره مند سازند و خیابان ها از گزند سرمای اسفندماه در امان بماند و مریضخانه ها بیکار نمانند و سطل های سابق زباله از حیز انتفاع خارج و آنهایی که تازه خریداری شده است به مناسبت عید نصب گردند تا شهر جلوه زرد نشاط آفرین به خود بگیرد و دود روح افزای لاستیک و چوب فراگیر شود و حس نوستالژک جنگل به آدم دست بدهد.
ششم- اجتماع منکران وجود خدا در ملبورن برگزار می شود. از برگزارکنندگان خواهش می شود اندکی صبر کنند تا زمانی که بشود فیلسوفان آوانگارد ایرانی همچون حاج فرج دباغ و اکبرخان گنجی و اتباعشان هم در این همایش شرکت کنند. یحتمل نوشیدن 2 جرعه دیگر از می ناب فلسفه اومانیزم در محضر پوپریزم کار را بدانجایی خواهد رساند که پول ایاب و ذهاب و اقامت آنها در ملبورن را هم خواهید پرداخت و آنان را به جایگاه هیات رییسه خواهید نشاند.
میرزا قلی خان راپورتچی

 

در جشنی سینمایی: فیلمساز حامی کروبی لوازم آرایش جایزه داد!

http://hsnhero.hostse.com/images/leila.jpg

در حالی جشن دنیای تصویر ،یکی از معروفترین جشنهای سینمایی به کار خود پایان داد که نوع جوایز این جشن به برگزیدگانش تعجب برانگیز بود.

به گزارش سرویس فرهنگ وهنر جهان ،در حالیکه همیشه بر جوایز ارزشمند در جشنواره و جشنهای فرهنگی هنری تأکید فراوان شده است، در اقدامی عجیب یکی از جوایز  جشن سینمایی دنیای تصویر   - که به همت علی معلم فیلمساز حامی کروبی برگزار شده - اهدای یک میلیون تومان کمک هزینه خرید لوازم آرایش بوده است!
 بهاره رهنما که در دوران انتخابات و پس از آن به طرق گوناگون از پوشش تا دیالوگ، حضور فعال در عرصه انتخابات داشته و برنده این جایزه شده است در یادداشتی در وبلاگش ضمن ابراز شعف فراوان از بردن این جایزه عنوان کرده که :جایزه های این جشن همیشه فانتزی، متعدد و غیر قابل پیش بینی بوده، امشب اولینش را گرفتم؛ یک میلیون تومان لوازم آرایشی بهداشتی! از فروشگاه .... واقع در بوستان ... . با پیمان و پریا رفتم و به قدر همه سال های کودکیم تا حالا عطر و رنگ و رؤیا خریدم !....

http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1388/03/02/X00907543011.jpg

تصمیم گیری برای اقدامات نوروزی موسوی و کروبی

سایت روزنامه جوان با انتشار خبری نوشت:

اخبار دریافتی از جلسات مخفیانه و پنهان تعدادی از اصلاح طلبان و اعضای فرقه سبز در برخی از استان ها حکایت دارد. 

به گزارش«جوان آنلاین»،در این جلسات که برخی از اصلاح طلبان تندرو،اعضای رادیکال ستادهای میرحسین موسوی و برخی از نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس ششم نیز حضور داشته اند،مجموعه اقدامات برای روزهای پایانی آخر سال مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 

گفته می شود محورهایی همچون تاکید بر صدور پیام نوروزی توسط موسوی و کروبی،نامگذاری برای سال آینده از سوی سران فتنه،آمادگی برای سالگرد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ... مورد بحث و بررس قرار گرفته است. 

گفته می شود این جلسات محرمانه بوده و مدعوین با کد و رمز و با احتیاط لازم به جلسات دعوت شده بودند.

تلاش یک زمین‌خوار برای تصاحب نیمی از یک شهر

وزیر مسکن از وجود پرونده‌های زمین‌خواری خبر داد که فقط در یک مورد، اگر قوه قضائیه به سود آنها رای دهد، نیمی از یک شهر به زمین‌خوار تعلق می‌گیرد.

به گزارش رجانیوز، علی نیکزاد در همایش حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی تصریح‌کرد: با هماهنگی جدی با دستگاه‌های امنیتی و قوه قضائیه از ترویج زمین‌خواری جلوگیری کرده و با متصرفان، مقابله می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی مورد تاکید قانون اساسی است، خاطرنشان کرد: با تاکید مقام عالی قضایی وقت، دادستان کل کشور و وزیر جهاد کشاورزی شورایی تشکیل شد تا از اراضی ملی و بیت‌المال صیانت کند.

نیکزاد، تعامل در برقراری رابطه مستحکم با قوه قضائیه و تلاش در جهت بازگرداندن اراضی که مورد تعرض قرار گرفته است را از محورهای این همایش و دستاوردهای شورا اعلام کرد و گفت: اگر شورای حفظ حقوق بیت‌المال وجود نداشت، ثبات قیمت زمین و مسکن که مسبب شیرینی زندگی مردم است، وجود نداشت.

زمین‌خوارانی که قبلا در دولت کار می‌کردند

نیکزاد به تعداد زیاد پرونده‌های تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: در پرونده‌هایی که وجود دارد، یک طرف قضیه دولت و طرف دیگر کسانی هستند که از به‌دست آوردن زمین سود هنگفتی نصیبشان می‌شود. شاید بتوان گفت این افراد کسانی هستند که در گذشته در تشکیلات دولتی بوده و به پیچ خم تشکیلات اداری آگاهی و اشراف دارند.

وزیرمسکن و شهرسازی با بیان این که طرف مقابل دولت در این پرونده‌ها دارای زر و زور و تزویر است، تصریح کرد: بیش از 60 درصد از پرونده‌های قابل توجه در این زمینه مربوط به استان تهران است، از این رو از مقام قضایی درخواست ایجاد شعبه‌های تخصصی داریم.

تلاش یک زمین‌خوار برای تصاحب نیمی از یک شهر

وی در ادامه به یک مورد از پرونده های زمین‌خواری اشاره کرد و گفت: در این پرونده، فقط 70 میلیارد تومان هزینه وکالت برای به دست آوردن زمینی پرداخت شده که 270 میلیارد تومان ارزش دارد.
نیکزاد به عدد و رقم‌های نجومی در پرونده‌های مختلف زمین‌خواری اشاره کرد که اگر قوه قضائیه به نفع دولت رای ندهد، بسیاری از اراضی ملی که ارزش تریلیاردی دارند، نصیب زمین‌خواران خواهد شد.
به گفته وی، در یک پرونده زمین‌خواری اگر قوه قضائیه به ناحق علیه دولت حکم دهد، نیمی از یک شهر در شمال کشور از دست دولت خارج خواهد شد.

تلاش سازندگان غیرقانونی برای به هم زدن بازار مسکن

وزیر مسکن در ادامه به کاهش ساخت ‌و سازهای غیرقانونی اشاره و تصریح‌کرد: با شرایط موجود کسانی که اقدام به ساخت و ساز به صورت غیرقانونی می‌کنند، به دنبال به هم ریختن بازار مسکن هستند.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که قیمت زمین و مسکن اوج می‌گیرد، ساخت و سازهای غیرقانونی افزایش می‌یابد؛ به طوری که افراد ممکن است شبانه اقدام به این نوع ساخت‌ و سازها کنند.

پایان حضور موسوی در دانشگاه تربیت مدرس

دانشجو با اشاره به مدرک غیرمرتبط میرحسین خبر داد؛

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه" موسوی با مدرک فوق لیسانس معماری نمی‌تواند در دانشگاه تربیت مدرس درسی را ارائه کند"، گفت: رشته آقای موسوی معماری است ولی با این حال وی در گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس عضویت داشته است.

به گزارش شبکه ایران، دوماه پس از پایان ریاست میرحسین موسوی بر فرهنگستان هنر که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، تدریس وی در دانشگاه تربیت مدرس نیز خاتمه یافت.

آقای موسوی که مدرکش، فوق لیسانس معماری است، در سال های اخیر با عنوان "دکتر موسوی" در این دانشگاه به تدریس علوم سیاسی در مقطع دکترا اشتغال داشته است.

در همین زمینه، فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه تربیت مدرس، با بیان اینکه "مهندس موسوی هنوز به دانشگاه برنگشته است" اظهار داشت:  موسوی در گذشته یک درس در خصوص تاریخ انقلاب اسلامی به صورت تجربی در دانشگاه تربیت مدرس ارائه می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه" موسوی با مدرک فوق لیسانس معماری نمی‌تواند در دانشگاه تربیت مدرس درسی را ارائه کند"، به خبرگزاری فارس گفت: رشته آقای موسوی معماری است ولی با این حال وی در گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس عضویت داشته است.

میرحسین پیش از انتخابات ریاست جمهوری دهم با همین مدرک فوق لیسانس معماری، در گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس، دروس مسائل ایران و ریشه های انقلاب را تدریس کرده و به عنوان استاد راهنمای پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دانشجویان دکترای رشته علوم سیاسی، به دانشجویان مشاوره می داد.

همچنین اتاقی در این دانشگاه در اختیار او قرار داشت که بر در آن، تابلویی با عنوان "دکتر میرحسین موسوی" نصب شده بود. این اتاق ها مخصوص اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس است. 

اما آقای موسوی در حالی سالها با مدرک معماری، علوم سیاسی درس داده است که در زمان تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری دهم بارها بر مدرک و تخصص وزرای دولت نهم اشکال می‌گرفت.

او که پس از ایستادگی در برابر رای مردم و قانون، صلاحیت حضور در نظام را از دست داده، اکنون و با افشاگری رئیس دانشگاه تربیت مدرس صلاحیت حضور در این دانشگاه را هم از دست داد.


سایه بحران مدرک بر سر خانواده موسوی


اما در حالیکه موضوع مدرک تحصیلی آقای موسوی و عدم ارتباط آن با جایگاه او در دانشگاه تربیت مدرس، با واکنش رئیس این دانشگاه مواجه شده، ماجرای مدرک تحصیلی زهرا رهنورد، همسر میرحسین نیز، بار دیگر نگاه برخی ناظران را به جلب کرده است.

خانم رهنورد که از سوی آقای موسوی در مناظره با دکتر احمدی نژاد "روشنفکرترین زن ایران" خوانده شد، مدرک دکترای خود را ظرف مدت 2 سال از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرده و این در حالی است که وی در هنگام گذراندن تحصیلات در مقطع دکترا،‌ همزمان در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده هنر دانشگاه تهران نیز تحصیل می کرده و البته همزمان کارمند هم بوده است.

در گواهینامه موقت پایان تحصیلات دکترای رهنورد که صادره از واحدعلوم تحقیقات دانشگاه آزاد است، نمره و رتبه قبولی وی در آزمون ورودی دانشگاه، خالی و سفید است.

چندی پیش تعدادی از اساتید دانشگاه تهران در نامه ای خطاب به رئیس این دانشگاه خواستار بررسی صحت مدرک رهنورد شده بودند.

گفتنی است میرحسین به همراه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دانشگاه آزاد، از اعضای هیات امنای این دانشگاه هستند.