شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

وزارت خارجه اسرائیل از عصبانیت به همه بدوبیراه گفت !

با وجود سپری شدن چند روز از سفر دکتر احمدی نژاد به بیروت و استقبال بی سابقه مردم و مقامات لبنانی، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنان به شدت عصبانی است.
ارگان رسمی این وزارت در تحلیلی خشم آگین به قلم منوشه امیر نوشت: ما خامنه ای و احمدی نژاد را مسئول این تراژدی نمی دانیم، بلکه انگشت اتهام را به سوی آمریکا و اروپا و برخی کشورهای عرب دراز می کنیم. نتانیاهو راست می گوید که این فاجعه است ولی چه کسی مسئول آن است؟ آیا مردم لبنان با دست خویش می خواهند خودکشی کنند؟ و یا این ندانم کاری های دولت های میانه رو عرب و بی کفایتی آمریکا و اهمال کاری اروپاست. تقصیر متوجه عربستان و اردن و مصر است که اهل تسنن را تنها گذاشتند و متوجه آمریکا و اروپاست که مسیحیان مارونی را تنها گذاشتند.
منوشه امیر در حالی که تظاهر به حمایت از اهل تسنن لبنان می کرد، کنترل خود را از دست داده و با لحنی آشفته و عصبانی نوشت: روزگاری لبنان عروس خاورمیانه محسوب می شد. آیا این ترقی مرهون شیعیان لبنان بود که فقیر و درمانده بودند؟ یا به خاطر گروه اهل تسنن که هنوز تعصب دینی و خرافه گرایی بر اندیشه های آنان سنگینی می کرد؟ هیچ کدام؟ مارونی ها! امروز همان مارونی ها از ترس و برای حفظ موجودیت خود (!؟) دست دشمن خویش را فشرده است. رئیس جمهور مسیحی لبنان امروز با آیین کامل تشریفاتی از احمدی نژاد استقبال می کند، البته این پذیرایی چندان هم گرم نبود(!) حتی سمیر جعجع مارونی و دشمن سوگند خورده حزب الله هم به ملاقات احمدی نژاد می رود. این تقصیر و کوتاهی کشورهای غربی است که در برابر سرکوب مسیحیان در لبنان و نوار غزه واکنشی نشان نمی دهد و ساکت است. این نتیجه بی کفایتی سران میانه رو عرب است.
همزمان با این موضع سایت وزارت خارجه اسرائیل، هفته نامه آمریکایی تایم در تحلیلی نوشت: سفر رئیس جمهور ایران، توانست همه محاسبات واشنگتن و هم پیمانانش را به هم بزند. ایران نشان داد تمام تلاش های دولت آمریکا در راستای مغلوب کردن ایران و متحدانش شکست خورده و توازن قدرت منطقه ای چنان به هم خورده که حتی دست های عرب هم پیمان آمریکا را هم عملاً به پذیرش نقش تأثیرگذار ایران در منطقه واداشته است.
تایم اضافه کرد: سفر احمدی نژاد را می توان جشن پیروزی برای شکست استراتژی آمریکا در منطقه نیز قلمداد کرد. آمریکا از زمان بوش امیدوار بود با حمله به عراق و حملات اسرائیل به لبنان و غزه بتواند مقتدرانه، پیروز جنگ علیه ایران و متحدان آن باشد اما نفوذ ایران در هر یک از این سه نقطه به مراتب قوی تر از گذشته شده است.
تایم نوشت: آمریکا نتوانست دولت لبنان را برای امتناع از استقبال احمدی نژاد و لغو سفر وی مجاب کند و در مقابل نه تنها ده ها هزار لبنانی بلکه میشل سلیمان و سعد حریری از او رسماً استقبال و پذیرایی کردند. این سفر با تأکید بر اهمیت اتحاد و پرهیز از تفرقه طراحی شده بود.
لس آنجلس تایمز هم معتقد است «سفر احمدی نژاد باعث به رسمیت شناخته شدن بیشتر قدرت ایران در منطقه از سوی آمریکا می شود همچنان که احترام جریان 14 مارس - مورد حمایت عربستان سعودی- را جلب می کند.»
مجله آمریکایی آتلانتیک با اشاره به استقبال گسترده مردم لبنان تأکید کرده است «سفر احمدی نژاد نشان داد که نسل جوان تر لبنان، به فرهنگ مقاومت رو کرده است».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد