شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

انقلاب های عربی روز به روز بر شمار متحدان ایران می افزاید

اسرائیل و عربستان سعودی به مدد انقلاب های منطقه ای و جنبش های مقاومت به محاصره ایران درآمده اند.
پایگاه اینترنتی میدل ایست آن لاین در تحلیلی با عنوان «خاورمیانه در مشت ایران» نوشت: بسیاری از مناطق عربی خاورمیانه اکنون همسو با ایران شده اند از جمله عراق، لبنان به کمک حزب الله و سوریه. به باور تحلیل گران، این مناطق همسو چنان قدرتی برای ایران فراهم می کنند که می تواند با اختیار تمام به فکر گسترش نفوذ خود تا مرزهای اسرائیل باشد. آنها با همکاری عراق، بر شمال خلیج فارس اشراف کامل پیدا کرده اند و هر نوع تهدید را به راحتی عقیم می کنند همچنان که در لبنان به خاطر حضور پررنگ حزب الله، ایران ستیزی ناممکن است.
این پایگاه تحلیلی اضافه کرد: ایران همچنین در جنوب منطقه عربی از جمله یمن سرمایه گذاری کرده و روز به روز بر نفوذش افزوده می شود. اکنون رژیم پرمدعای عربستان در محاصره جنبش ها به سر می برد. بحرین هم با وجود حضور نظامی عربستان و سپر جزیره، متمایل و متأثر از ایران است و تهران توانسته با استفاده از خطای استراتژیک این کشورها در پیاده کردن نیرو در منامه، به نفوذ سیاسی- اجتماعی خود بیفزاید به نحوی که اکثریت این کشور با ایران همراه شده اند. مفهوم این اتفاق آن است که به محض خروج نیروهای خارجی، بحرین نیز سقوط می کند.
میدل ایست آن لاین سپس به مصر اشاره می کند و یادآور شده است: در غرب خاورمیانه نیز تحولات تازه ای در شرف وقوع است. در بحبوحه انقلاب در مصر و وضعیت دوره انتقالی آن، ایران تحرکات سیاسی عمیق و گسترده ای را آغاز کرده تا روابط خود را با قاهره به حالت عادی برساند و هم زمان جریان های اسلام گرا را با خود همراه سازد. این بدان معنا است که در کنار دایره نفوذی ایران در منطقه خلیج فارس پیوندهای تازه و استراتژیکی در حال شکل گیری به نفع ایران است که می تواند بازوی قدرت آن را چند برابر تقویت کند. به ویژه این که مصر مهم ترین مرز را با غزه دارد و قاهره می خواهد تسهیلات بسیاری برای فلسطینی های محاصره شده در این منطقه ایجاد کند.
در ادامه این تحلیل آمده است: اسرائیل نیز بیش از پیش به محاصره ایران درآمده است. اکنون ایران از طریق مصر، غزه، لبنان و سوریه کاملاً توانسته اسرائیل را محاصره کند در حالی که اسرائیل نمی تواند هیچ کاری برای دفع تهدیدهایی که متوجهش شده انجام دهد. منطقه عربی شاهد انقلاب های عربی عمیقی است و به خاطر پیدایش متحدان جدید، روز به روز بر نفوذ ایران افزوده می شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
بنده خدا 1390/02/08 ساعت 06:50 ب.ظ http://lastfitnah.blogsky.com

سلام خسته نباشی مطلب خوبی بود
با مطالب جدید به روز هستم
منتظریم
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد