شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

جریان چپ بدلیل غفلت از تقوا، تکیه‌گاه فتنه‌گران ضد امام‌حسین(ع)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکر صمیمانه از مواضع صریح، قاطع و افتخارآمیز مجلس در قبال زیاده خواهی امریکا و سلطه گران، فهم دقیق و روشن ملت بزرگوار ایران را درباره جناح بندیهای جهانی و اهداف نظام سلطه، از تفضلات الهی دانستند و خاطرنشان کردند: هدف اصلی تبلیغات همه جانبه نظام استبداد بین الملل، غبارآلود کردن فضا و مانع تراشی در روند آگاهی و بصیرت ملتهاست اما ملت ایران هر روز بر فهم و بصیرت خود افزوده است. 

حضرت آیت الله خامنه ای، استمرار مواضع مستحکم مجلس و دولت را در مقابل دشمنان اسلام و ایران ضروری خواندند و افزودند: چالش میان انقلاب اسلامی و استکبار، تا هنگام ناامید شدن مستکبران از ضربه زدن به انقلاب ادامه خواهد داشت که البته به حول و قوه الهی و در پرتو ایستادگی ملت و نظام، موقعیت جمهوری اسلامی در این رویارویی در طول زمان، تقویت و موقعیت دشمن ضعیف تر شده است.
ایشان، پیش بینی و خواندن سناریوی سلطه گران و برنامه ریزی و اقدام صحیح در قبال آن را، موجب شکست حتمی دشمنان دانستند و در تشریح اهداف سناریوی کنونی استکبار افزودند: دشمن آشکارا، بر مسائل اقتصادی تمرکز کرده تا پایه اقتصادی ایران را فلج و مردم را نومید کند و این جهت گیری علنی دشمن، به مجلس، دولت و همه مسؤولان در بخشهای مختلف گوشزد می کند که در سالی که به همین علت سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده، باید در کدام عرصه تمرکز و تلاش کنند. 

حضرت آیت الله خامنه ای ایجاد اختلاف میان دستگاههای مدیریت کننده کشور را دومین هدف واضح نظام سلطه دانستند و تأکید کردند: آحاد مسؤولان باید بیدار باشند و نگذارند اختلاف نظر و تفاوت سلیقه، به چالش و درگیری منجر شود. 

رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه به فتنه سال ۸۸ اشاره کردند و افزودند: حتی اگر با نگاه خوشبینانه به آن ماجرا نگاه کنیم، گناه بزرگ و غیرقابل اغماض فتنه گران این است که شبهه و خدشه ذهنی خود را به چالشی در مقابل نظام تبدیل کردند و به نظام و کشور ضربه زدند. 

حضرت آیت الله خامنه ای پرهیز از اختلاف را «وظیفه ای ملی در دفاع از اسلام و انقلاب و ایران» دانستند و خاطرنشان کردند: جناحهای مختلف مجلس، فراتر از گرایشها و سلایق خود، سهم خود را در مقابله با هدف بسیار زشت دشمن برای ایجاد اختلاف در کشور ادا کنند. 

رهبر انقلاب اسلامی، کمرنگ کردن اعتقادات و احساسات اسلامی و رسوخ دادن تفکرات الحادی و شبهه الحادی در میان ملت ایران و ملتهای مسلمان را سومین هدف سناریوی دشمنان اسلام در شرایط کنونی برشمردند. 

ایشان در همین زمینه به تبلیغات بسیار گسترده نظام رسانه ای غرب برای تأثیرگذاری در افکار جوانان مصر و تونس و دیگر کشورهای منطقه اشاره کردند و افزودند: ترویج انواع فساد و ایجاد تردید در عقاید دینی، هدف مشخص سناریوی جامع نظام سلطه در قبال ایران و حرکت بیداری اسلامی در منطقه است. 

رهبر انقلاب اسلامی در تبیین چگونگی مقابله با این سناریو تأکید کردند: بدون تردید نظام اسلامی با مایه های فلسفی و عقیدتی قوی و نیروهای انسانی علاقه مند و کارآمد، کفایت مقابله با این سناریوی چند بَعدی را داراست به شرط اینکه دو نکته را مد نظر داشته باشیم. 

حضرت آیت الله خامنه ای، پرهیز از غفلت و غرور را دو نکته ضروری برای پیروزی در مقابله هجوم برنامه ریزی شده دشمنان خواندند و افزودند: اگر با غفلت از کارهای اصلی به مسائل حاشیه ای سرگرم شویم و یا مغرورانه، دشمن را کوچک و بیچاره فرض کنیم، شکست در مقابل دشمن، خطری واقعی است. 

ایشان،۲۹۰ نماینده مجلس، آحاد مسؤولان دولتی و قضایی و همه مردم را به هوشیاری کامل در این عرصه فراخواندند و خاطرنشان کردند: هرکس در هر جا مسؤولیتی دارد باید خود را در میدان بزرگ رویارویی ملت ایران با دشمنان اسلام و انقلاب ببیند و با این نگاه وظایف خود را انجام دهد. 

حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین اهمیت هوشیاری در مقابل طرحهای پنهان و آشکار نظام سلطه، افزودند: به تعبیر امام راحل عظیم الشأن، هر کاری که باعث حرکت در چارچوب مورد نظر دشمن بشود و به کشور و ملت ضربه بزند، جزو گناهان بزرگی است که خداوند از آنها نمی گذرد زیرا توبه از این گونه کارها و جبران ضربه ای که اینگونه غفلتها و اقدامات به ملت وارد می کند، عملاً امکان پذیر نیست. 

حضرت آیت الله خامنه ای به مسؤولان خاطرنشان کردند: پروردگار، بار امانت سنگینی را بر دوش ما گذاشته است که باید آن را مقتدرانه و در اوج امانت داری به مقصد برسانیم. 

ایشان کمین دشمن برای ضربه زدن به ملت ایران را واقعیتی طبیعی خواندند و افزودند: هرکس در میدان نبرد، درصدد ضربه زدن به حریف است و سلطه گران حتی در پشت سخنان نرم خود، خنجر آخته ای پنهان کرده اند و منتظر فرصت مناسب و غفلت ملت و مسؤولان ایران هستند تا این خنجر را در جگر ملت فرو کنند بنابراین باید هوشیاری و بیداری موجود را حفظ و تقویت کرد. 

رهبر انقلاب اسلامی تقوای جمعی را به موازات تقوای فردی، کاملاً ضروری دانستند و افزودند: مجموعه ها و جمع ها و جریانها، علاوه بر تقوای فردی اعضای خود، باید در نگاه کلان از تقوای جمعی نیز برخوردار باشند چرا که در غیر این صورت، افراد متقی حاضر در این جریانها نیز، به علت خطای عمومی جمع، به انحراف و خطا می افتند. 

ایشان با ذکر مثالی در این زمینه افزودند: جریانی که اوایل انقلاب به جریان چپ مشهور بود و شعارهای خوبی می داد با وجود داشتن آدمهای با تقوا، از مراقبت و تقوای جمعی غافل شد و کار به جایی رسید که «فتنه گران ضد امام حسین (ع) و ضد اسلام و امام»، به آنها تکیه کردند که این واقعیت نشان می دهد غفلت از تقوای جمعی، خطری بسیار بزرگ است. 

حضرت آیت الله خامنه ای طرح مجلس برای خود نظارتی را از مصادیق تقوای جمعی برشمردند و افزودند: البته در گوشه و کنار کسانی گفتند که این طرح با آزادی نمایندگان مخالف است اما واقعیت این نیست و فلسفه این طرح نظارت بر کژرفتاری احتمالی برخی نمایندگان است تا این نهاد قانونی و اساسی که امام بر جایگاه رفیع آن تأکید داشتند به علت رفتار برخی نمایندگان، بدنام نشود. 

ایشان به نمایندگان مجلس توصیه کردند: طرح خودنظارتی را به گونه ای تنظیم کنید که رودربایستی و بده بستان موجب کم اثر شدن آن نشود. 

ایشان با اشاره به جریانهای مختلف موجود در مجلس افزودند: هیچ اصراری بر یکی شدن این جریانها نیست چرا که اختلاف فکر و سلیقه سیاسی، امری طبیعی است اما این جریانها باید مراقب باشند که اختلاف سلیقه را به کشمکش و چالش تبدیل نکنند و در میان مباحث خود، امریکا، اسرائیل و دشمنان اسلام و امام را به فراموشی نسپارند. 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امسال سال آخر نمایندگی نمایندگان مجلس هشتم است تأکید کردند: مراقب باشید فعالیت نمایندگان مجلس به خاطر انتخابات اسفند سال جاری دچار رکود و وقفه نشود و تلاش برای ادامه حضور در مجلس بعدی، اجرای وظایف نمایندگان را مورد خدشه قرار ندهد.
 
حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه نزدیک شدن به صاحبان قدرت و ثروت را خطری بسیار بزرگ دانستند و افزودند: اگر کسی بخاطر تأمین نمایندگی در مجلس بعدی، به صاحبان ثروت و قدرت نزدیک شود، خدا از این کار بسیار زشت نمی گذرد و انتقام الهی، حتماً بر سرنوشت او اثر خواهد گذاشت، ضمن اینکه این گونه کارها بر جامعه هم اثر منفی می گذارد. 

هم افزایی با قوه مجریه توصیه مشخص دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی، خطاب به نمایندگان مجلس بیان کردند. 

رهبر انقلاب اسلامی، در این زمینه قانون را فصل الخطاب دانستند اما افزودند: می توان با حفظ استقلال کامل مجلس، به گرایشها و روشهای دولت توجه و به گونه ای قانونگذاری کرد که اجرای قانون برای دولت آسان و تسهیل شود. 

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: البته هنگامی که قانون به تصویب رسید دولت هم باید با همه توان و بدون بهانه گیری، براساس آن عمل کند. 

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: شاکله قوه مجریه، خوب و مطلوب است و دولت مشغول کار و تلاش است و مجلس و دولت باید به یکدیگر کمک کنند. 

رهبر انقلاب اسلامی، سازگاری و مدارا و همراهی متقابل دولت و مجلس را امری پسندیده دانستند و افزودند: سازگاری با دشمن خوب نیست اما رفق و مدارا در درون کشور و در روابط مجلس با دولت، ضروری و لازم است. 

ایشان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس نهم در اسفند سال جاری، انتخابات را شاخص و پرچم نظام خواندند و افزودند: با وجود همه تلاشها و فضاسازیها، همه انتخابات در نظام اسلامی، بدون تأخیر انجام شده که این واقعیت نشان دهنده اهمیت انتخابات برای نظام اسلامی است. 

حضرت آیت الله خامنه ای ، برگزاری سی انتخابات در سه دهه اخیر را پرچم افتخار نظام و نشانه مردم سالاری جاری در کشور برشمردند و خاطرنشان کردند: با وجود همه بداخلاقی ها و ادعاها، انتخابات در دوره های مختلف، خوب، روشن و شفاف برگزار شده و هیچکس نتوانسته است ادعایی را برخلاف این واقعیت، اثبات کند. 

رهبر انقلاب اسلامی مسؤولان سه قوا را به نگه داشتن احترام انتخابات توصیه مؤکد کردند و افزودند: هیچ کس نباید به هیچ نحوی در انتخابات دخالت کند تا انتخابات براساس روال قانونی انجام و مجلس بر اساس تشخیص و انتخاب مردم تشکیل شود. 

در ابتدای این دیدار که در سالروز افتتاح اولین دوره مجلس در نظام جمهوری اسلامی برگزار شد آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گزارشی اعلام کرد مجلس هشتم در سه سال اخیر ۲۳۸ قانون تصویب و ۴۲ گزارش نظارتی درباره عملکرد دستگاهها و مسائل مهم کشور تهیه کرده است. 

رئیس مجلس با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای تحقق سیستماتیک بعد نظارتی مجلس افزود: بیش از ۴۸۰۰ شکایت به کمیسیون اصل نود واصل شده که بررسی شده یا در حال بررسی است. 

آقای لاریجانی افزود مجلس در جهت صیانت از حقوق ملت بر اجرای صحیح قوانین مصر است. 

رئیس مجلس با اشاره به تشکیل کمیسیونهای خاص درباره اصل ۴۴، طرح تحول اقتصادی و جهاد اقتصادی گفت: نمایندگان مجلس تلاش می کنند با پرهیز از حاشیه های سیاسی، تلاشهای خود را بر نیازهای اساسی کشور متمرکز کنند و با تعامل منطقی و قانونی با دیگر قوا، وظایف خود را تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به انجام برسانند. 

رئیس مجلس با اشاره به فضای باز اظهار نظر نمایندگان درباره همه مسائل کشور تأکید کرد: نمایندگان ملت با موضع گیری قاطع در مقابل نظام سلطه بویژه زیاده خواهی های امریکا، از اسلام و انقلاب دفاع می کنند.

اسامی مقامات آمریکایی تحت تعقیب ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات طرح تحریم و تعقیب برخی مقامات آمریکایی در این کمیسیون اسامی برخی از این افراد را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر کاظم جلالی با اشاره به اینکه در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کلیات طرح تحریم و تعقیب برخی مقامات آمریکایی تصویب شد گفت: اگر چه کلیت سیاست های آمریکا جنایتکارانه است اما برخی مقامات آمریکایی نقش موثری در نقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت و تولید و قاچاق و ترانزیت مواد مخدر داشته و دارند و این طرح به اعمال مجازات این اشخاص می پردازد.
وی افزود: در جلسه آینده این کمیسیون جزئیات این طرح به تصویب خواهد رسید.
جلالی به اسامی برخی از مقامات آمریکایی مورد نظر جهت تحریم و تعقیب اشاره کرد و گفت: مشروح این لیست پس از تصویب کامل طرح منتشر خواهد شد اما افرادی مانند "توماس جی پیکارت" رئیس اف بی آی در سال ۱۹۹۳ ناقض حقوق بشر در جریان حمله به فرقه داودیه در آوریل این سال و کشتن بیش از ۸۲ نفر از پیروان این فرقه و نقض حقوق بشر در زمان ریاست وی بر سازمان سیا در سال ۲۰۰۳ در عراق و افغانستان از جمله افراد است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: "جفری دی میلر" فرمانده زندان گوانتانامو از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ به اتهام نقض حقوق بشر ، شکنجه و آزار زندانیان، دریادار "جفری هریسون" فرمانده کنونی زندان گوانتانامو به دلیل تداوم مشارکت در آزار زندانیان و نقض حقوق آنان از سال ۲۰۱۰ ، ناخدا "ویلیام راجرز" فرمانده ناو وینسنس آمریکا در جریان حمله به هواپیمای مسافربری ایران در سوم ژوئیه ۱۹۸۳ در این فهرست قرار دارند.

وی ادامه داد: "دونالد رامسفلد" وزیر دفاع آمریکا از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ به اتهام کشتار مردم غیر نظامی، شکنجه و آزار زندانیان ابوغریب و گوانتانامو و بگرام و همچنین کشتار هزاران انسان بیگناه در افغانستان و عراق و حدود ۲۰ نفر دیگر از مقامات آمریکایی در این لیست هستند.
وی تاکید کرد: البته این لیست اولیه ما خواهد بود در لیست های بعدی افراد جنایتکار در فلسطین، لبنان، سودان و سایر کشورها معرفی خواهند شد.
نماینده شاهرود تاکید کرد: جنایات آمریکا علیه ملت ایران از زمان کودتای ۲۸ مرداد تاکنون ادامه دارد و اینها همه لیست خواهد شد و کسانی که در جنایات سهم داشتند در این لیست قرار خواهند گرفت.
جلالی گفت: طرح تحریم مقامات آمریکایی در کمیسیون به اتفاق آرا تصویب شد و حتی یک نفر مخالف نیز نداشت.
به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طرح یک فوریتی تشدید مجازات مترددین به فلسطین اشغالی و اصلاح مواد ۲۴ و ۳۶ قانون گذرنامه مصوبه ۱۳۵۱ که فوریت آن در مجلس تصویب شده بود کلیات آن در جلسه کمیسیون به تصویب رسید و جزئیات آن در جلسات بعدی بحث خواهد شد.

گفتنی است پل برمر فرماندار نظامی آمریکا در عراق از سال ۲۰۰۳، ریچارد پرل از مقامات نظامی آمریکا و ژنرال تامی فرانکس فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق جزو ۲۶ مقامی هستند.

بنیاد "مستضعفان" به 4 مدیر بانکی اش پاداش 3300 میلیونی اعطا کرد!

بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت در راستای گسترش خدمت رسانی به مدیران خود پاداشی ۳۳۰۰میلیون(!) ریالی را به عبدالناصر همتی مدیرعامل و ۴ نفر دیگر از اعضای هیات مدیره بانک سینا پرداخت نماید.
به گزارش مشرق، در مجمع عمومی مورخ ۳۱ اردیبهشت ماه بانک سینا که در هتل اوین برگزار گردید مقرر شد مبلغ ۳۳۰۰ میلیون ریال به منظور قدردانی از خدمات اعضای هیات مدیره بانک خصوصی ! متعلق به بنیاد مستضعفان به ایشان پرداخت گردد.

پرداخت این مبلغ کلان در حالی است که بانک سینا از جمله بانکهایی است که به دلیل عدم رعایت ضرب الاجل بانک مرکزی در خصوص افزایش سرمایه به ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۸۹ در آستانه سقوط و تنزل رتبه به موسسه مالی قرار دارد.
در بانک سینا که بیش از ۸۰ درصد سهام آن متعلق به بنیاد مستضعفان است محمد مخبر رییس هیات مدیره، عبدالناصر همتی نماینده بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل و ایرج پورحسین اکبریه، سید محمد بدرطالع وحمید رضا فرتوک زاده عضو هیئت مدیره می باشند.

می خواستند پرونده های فسادشان را از وزارت اطلاعات خارج کنند


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سخنانی ضمن افشای بخش هایی از ماهیت باند انحرافی، از مقاصد این گروه در ماجرای وزارت اطلاعات پرده برداشت.
به گزارش جهان، نشست بررسی مسایل سیاسی روز به همراه پرسش و پاسخ دوشنبه شب در مدرسه علمیه الهادی قم و با حضور علیرضا زاکانی، نماینده مجلس برگزار شد.
رسا نوشت:زاکانی در این نشست در سخنانی با اشاره به ایجاد مجموعه انحرافی در دولت گفت: مجموعه انحرافی می خواست با نفوذ در وزارت اطلاعات یگان انحرافی برای خود درست کند.

وی ادامه داد: برخی از این افراد دارای پرونده های سنگین هستند و می خواستند این پرونده ها را از وزارت اطلاعات بیرون بکشند و برخی دیگر از پرونده ها را هم استخراج و با برخی قضات معامله کنند که فرد مربوطه دستگیر شده است.
زاکانی تصریح داشت: این جریان یکسری اقداماتی انجام داده و دارای مفاسد اقتصادی سنگین هستند که مراجع قضایی دارند بررسی می کنند و این مفاسد سنگین تر از هزار میلیارد و ... است.
وی افزود: وزارت اطلاعات چشمان تیزبین نظام برای این تخلفات است و می خواستند این وزارت را برای کارهای خودشان از حیز انتفاع ساقط کنند اما رهبری با نگاه عمیق خود تمام داشته های آنها را برملا و همه بافته های آنها را پنبه کرد.

وی تاکید کرد: با برملا شدن این جریان، الان برگشته اند و می خواهند خود را پنهان و با شعار دادن حساسیتها را کم کنند؛ ما هم باید از برگشتشان استقبال کنیم اما مطالبه جدی هم داشته باشیم و راهی جز تسویه عناصر منحرف از دولت وجود ندارد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت باید این افراد را تسویه کند خاطرنشان ساخت: این افراد کاملا شناخته شده هستند و دولت باید به تقویت جریان خدمتگزاری در درون خود برگردد و تا این امر واقع نشود نباید نیروهای انقلابی قانع شوند.

وی با اشاره به بی قانونی کردن دولت بر سر قضیه وزارتخانه ها ادامه داد: نباید خدمات دولت را یکپارچه نادیده نگیریم در عین اینکه جریان انحرافی را هم باید افشا و مانع فعالیتش شویم.
وی با بیان اینکه این جریان فاسد و خطرناک است تاکید کرد: این تعبیر را نباید شوخی بگیریم و تصور کنیم همین طوری از سوی بزرگان بیان شده است؛ این جریان خیلی خطرناک است.
نماینده مردم تهران در مجلس اظهارداشت: اینکه می گویند فتنه آینده جمع بین نفاق و انحراف است تحلیل نیست بلکه براساس اطلاعات دقیق است؛ اینکه آیت الله مصباح بیان می کنند هیچ وقت چنین خطری برای اسلام نداشتیم عمق این خطر را نشان می دهد.
وی افزود: البته اینها کف روی آب هستند و رفتنی، اما اگر ما تحلیل سطحی داشته باشیم همه افراد را می خرند و کسانی را که نمی توانند بخرند بی آبرو می کنند؛ پول در دست اینها هیچی نیست و در جلسات می گویند قیمت فرد چند است می خریم و این موضع را در قالب اعتقادات دنبال می کنند.
وی اضافه کرد: اگر دوم خردادی ها با رویه سکولاری به جنگ نظام آمدند، اینها با قالب دینداری دنبال نابودی هستند؛ اگر آنها حزب مشارکت و ... می زدند اینها دنبال به کارگیری ساز و کارهای نظام هستند ؛ شورای های ۱۵ نفره برای انتخابات را در همه استانها تشکیل داده اند و ما با جریات بسیار پیچیده روبرو هستیم.
زاکانی بیان کرد: مطالبه جدی ما از احمدی نژاد حذف این جریان است و با شعار نمی شود و در عمل باید ثابت شود.
گفتنی است زاکانی پیش از این در سرمقاله هفته نامه پنجره با بیان اینکه رئیس جمهور باید بین جریان انحرافی و خدمتگزاری یکی را انتخاب کند، نوشته بود:انتظار دل‎دادگان به اسلام و دوست‎داران کشور عزیزمان ایران این است که از این به ‎بعد شاهد تقویت عناصر خدمت‎گزار در دولت که بحمدالله فراوانند باشند و به‎زودی حذف عناصر مشکوک و منحرف را مشاهده کنند. این تصمیم نیاز به انتخابی از سر اعتقاد و تدبیر دارد و نه اجبار، و لازمه آن نیز شکستن حباب توهم و لجام زدن به شیطان‎‎های درونی و بیرونی است که امید است به همت بلند ریاست محترم جمهوری این مهم حاصل شود و در آینده نزدیک شاهد تقویت خدمت‎گزاری دولت و اضمحلال جریان انحرافی در دستگاه اجرایی باشیم.

هیچ قدرتی نمی‌تواند راه انقلاب را سد کند

در سالروز فرخنده میلاد باسعادت بانوی برگزیده دو عالم، دخت پیامبر خاتم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و همچنین فرزند برومندشان امام خمینی(ره)، مراسم مولودی خوانی و ذکر فضائل و مناقب آن بانوی عفاف و نجابت در حضور حضرت آیت‎الله خامنه‎ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم که با حضور جمعی از شاعران و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السّلام در حسینیه امام خمینی بر پا شد، با تبریک میلاد باسعادت بانوی دو عالم حضرت زهراء علیها السّلام، آن حضرت را "عنصر ملکوتی، الهی و بی‏نظیر در عرصه وجود از لحاظ نورانیت " بعد از پیامبر گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم و امیرالمومنین علی علیه السّلام دانستند و افزودند: ذکر مکرر نام مبارک حضرت زهرا علیها السّلام و بقیة الله الاعظم عجّل الله تعالی فرجه الشریف بیش از سایر معارف اسلامی در تمام دوران انقلاب اسلامی "پدیده‎ای الهی و یک امر روئیده از دلها، عواطف و ایمانها " است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تقارن این میلاد را با ولادت امام خمینی(ره)، پدیده‎ای بسیار شیرین خواندند و اظهار داشتند: امام خمینی(ره) حقیقتاً نمونه و مسطوره‎ای از همان حقیقت درخشنده همراه با ایمان، اخلاص، عبادت، غیرت و ایستادگی در راه خدا بودند.
ایشان ذکر نام حضرت زهرا علیها السّلام را به مناسبتهای مختلف در طول این انقلاب، نشانه توجه ویژه آن بزرگوار به کشور دانستند و خاطرنشان کردند: این توجه، بسیار باارزش و امیدبخش است و دلها و گامها را برای دست یافتن به اهداف نهایی مطمئن، استوار و خاطرجمع می کند.
حضرت آیت الله خامنه‎ای با اشاره به راه دشوار همراه با مزاحمتها، معارضه‏ها و برخوردهای گوناگون در طول ۳۲ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزودند: ادامه خط مستقیم و زاویه پیدا نکردن این خط و حفظ شعارها و اهداف انقلاب به برکت بیان روشن و رسای امام بزرگوار، از مهم‏ترین خصوصیات انقلاب اسلامی ایران است.
ایشان تصریح کردند: با "حرکت امیدوارانه و برداشتن قدمهای محکم " هیچ قدرتی در دنیا نمی‏تواند راه این انقلاب را سد کند.
رهبر معظم انقلاب، ایستادگی، ثبات، تداوم، پایبندی به ارزشها و اصول انقلاب اسلامی ایران را موجب رویاندن شکوفه‏های امید در دل ملتهای مسلمان و ناظران جهانی ارزیابی کردند و افزودند: خصوصیت این انقلاب عظیم انسانی این بود که بفضل الهی آن بهار تا امروز خزان نداشته است.
حضرت آیت‏الله خامنه‎ای تأکید کردند: اگر ملت ایران در مقابل تهدیدات استکبار جهانی عقب نشینی می‎کرد و از شعارهایش دست می‎کشید، این گلهای امید در دل ملتها پژمرده می‎شد.
ایشان افزودند: به‎برکت نام مبارک حضرت زهرا علیها السّلام و بقیة الله الاعظم عجّل الله تعالی فرجه الشریف و توجهات ائمه اطهار علیهم السّلام و با ایستادگی ملت ایران، این نهالهای امید بارور شدند، بنابراین این توجه، توسل و از خدا دانستن و به خود غَرّه نشدن را باید در خودمان نگه داریم.
رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان انتخاب " شعر، آهنگ و صوت خوب " را در حرفه زیبا، ظریف و مؤثر مداحی ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: آنچه خوانده می شود باید به درستی انتخاب و جهات صوری و معنوی آن لحاظ شده باشد.
ایشان با اشاره به اینکه آهنگهای بد و لهوی نباید وارد حرفه مداحی شود، افزودند: انتخاب و ابتکار شکلهای جدید در قرائت و آهنگ سازیها عیبی ندارد.
رهبر انقلاب با تأکید بر انتخاب مضمون مناسب در ذکر مناقب ائمه اطهار علیهم السّلام خاطرنشان کردند: ذکر مناقب متقن، معتبر و مستند، دلها را شاد می‏کند و شوق را برمی‏انگیزاند.
حضرت آیت‎الله خامنه‎ای با اشاره به نیاز جامعه به نصایح ائمه و استفاده از گفتار و رفتار آن بزرگواران برای رشد اخلاق، افزودند: باید با گسترش خُلقیات خوب، روحیه همدلی، برادری، صفا و اخوت را در جامعه اعتلا بخشید و با ترویج خیرخواهی، تعاون، صبر، احسان، ایثار و گذشت، از تنگ‎نظری، ناامیدی، بدخواهی و بُخل پرهیز کرد.
ایشان پیشرفت جامعه مداحان را خوب توصیف و بر مسئله بصیرت بخشی در مداحی تأکید کردند اما در عین حال تعرض به دیگران را مذموم خواندند و افزودند: بر اثر بصیرت بود که ملت ایران توانسته است بایستد و استقلال، ایستادگی، معرفت و ایمان خود را حفظ کند.
حضرت آیت‎الله خامنه‎ای مطالعه و انس با قرآن و احادیث را برای جامعه مداحان ضروری دانستند و خطاب به آنان تصریح کردند: آیات و احادیثی که در آن نصیحت است آن را یادداشت و قرائت کنید.
ایشان با اشاره به اینکه توجه به دعا، توسل، ذکر، خشوع، نماز نافله و حفظ و تقویت آن باعث حل تدریجی کارهای دشوار در زندگی می شود، افزودند: این رشته ارتباط با مقام احدیت که متصل با اهل بیت علیهم السّلام است دل و ذهن را صفا می‏دهد.
در ابتدای این دیدار تعدادی از شاعران و مداحان اهل بیت علیهم السّلام به ذکر فضایل و مناقب حضرت زهرا علیها السّلام پرداختند

سنگینی یک ابهام بر موضع قاطع آیت‌الله هاشمی درباره جریان انحرافی

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در دیدار جمعی از مدیران دستگاه‌های مختلف شهرستان زاهدان، موضع خود را در برابر جریان انحرافی در دولت روشن کرد؛ موضعی "صریح"، "قاطع" و "بدون ابهام".
وی در پاسخ به ابراز نگرانی برخی از حاضرین در جلسه در مورد تلاش جریان‌های انحرافی برای مخدوش کردن وحدت و اعتقادات دینی مردم گفت: ممکن است در مقطع و برهه‌ای خاص، جریان یا گروه و باندی خاص بتوانند تعمداً یا سهواً خدشه‌ای به ارزش‌ها وارد و انحرافی در مسیر انقلاب ایجاد و حتی طیف‌هایی را نیز ناخودآگاه با خود همراه کنند، ولی قطعاً جریان‌های انحرافی، بی‌ریشه و سطحی بوده و قادر به ادامه مسیر و تداوم برنامه‌های انحرافی خود نخواهند بود.

آقای هاشمی رفسنجانی در ادامه بر "مسیر اصیل انقلاب اسلامی"، "توجه به اصل ولایت فقیه"، "طرد جریان‌های انحرافی" و "تکیه واقعی به پشتوانه عظیم مردم" تاکید کرد.

این سخنان بسیار بیش تر آنکه تحسین ناظران سیاسی را نسبت به صراحت کلام و موضع روشن رئیس مجمع تشخیص‌مصلحت درباره جریان انحرافی برانگیزد، آنان را به تامل و تعجب واداشت و خاطره مواضع ابهام آلود و به گفته آیت الله محمد یزدی "چند پهلوی" آقای هاشمی را زنده ساخت که هرگز به محکومیت اقدامات سران فتنه منجر نشد.

در واقع مهمترین ابهامی که بر سر سخنان صریح روز گذشته آقای هاشمی و تاکید وی بر "توجه به ولایت فقیه" سنگینی می کند، "رویکرد دوگانه"ای است که او در دو سال گذشته در قبال جریان ضدانقلاب داخلی و سران آن داشت. 

"تکلیف نظام اسلامی و مردم برای مقابله با اینگونه افراد و گروههای معاند که ممکن است هنوزهم عوامل اندک آنها با اعلام مواضع و شعارهای تند و تخریبی در پی تضعیف نظام باشند روشن است که نمونه آن در ۲۵ بهمن ماه به روشنی اتفاق افتاد." این صریح ترین موضع گیری آقای هاشمی علیه جریان فتنه بود که پس از حدود ۲۰ ماه انتظار و درخواست ناظران و فعالان سیاسی و دانشجویی اتخاذ شد. 

برخلاف تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر موضع گیری شفاف خواص، آقای هاشمی در دو سال اخیر بویژه در جریان فتنه ۸۸ و آشوب های پر هزینه آن، هرگز حاضر به اتخاذ رویکردی روشن درباره فتنه‌گران نشد که حتی در برخی مواقع از جمله در نمازجمعه ۲۶ تیرماه ۸۸ به حمایت آشکار از آنان پرداخت.

به عنوان نمونه، حضرت آیت‌الله‌ العظمی‌خامنه‌ای درست ۲۰ روز پس از حماسه مردمی روز ۹ دی ماه و اتمام حجت ملت ایران با جریان فتنه، حامیان آن و خواص ساکت، در دیدار اعضای شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى‌ به صراحت به خواص تاکید کردند: انتظار از خواص این است که مرزشان را مشخص کنند، موضعشان را مشخص کنند. دوپهلو حرف زدن، کمک کردن به غبارآلودگى فضاست؛ این کمک به رفع فتنه نیست، این کمک به شفاف‌سازى نیست ... خوب، باید معلوم بشود این کسى که در نظام جمهورى اسلامى است، در مقابل این چه موضعى دارد؛ حاضر است تبرّى بجوید، بگوید من دشمن شمایم؟ من مخالف شمایم؟

نگاهی به این رویدادها ناظران سیاسی را به این سوال ها می رساند که اگر آقای هاشمی آنچنان که دیروز یکشنبه گفت، به "مسیر اصیل انقلاب اسلامی"، "اصل ولایت فقیه" و "طرد جریان‌های انحرافی" اعتقاد و التزام عملی دارد، پس در بزنگاه های متعدد دو سال اخیر و جنگ تمام عیار جبهه متحد دشمنان داخلی و خارجی علیه جمهوری اسلامی(در قالب فتنه) کجا بود؟ و در این مدت که رهبر انقلاب شخصا بارها علیه فتنه آمریکایی-اسرائیلی سال گذشته موضع گیری کردند، آیا آقای هاشمی هیچ تکلیفی برای خود ندید؟
جهان

رانت 400میلیارد تومانی باامضای مشائی و بقایی و عزیزی+اسناد

به گزارش جهان به نقل از فارس، پروژه ۴۰۰ میلیارد تومانی مجتمع تالارهای بین‌الملی ایران - کیش طبق توافقی سه‏نفره با حضور اسفندیار رحیم‎مشائی، حمید بقایی و ابراهیم عزیزی در تاریخ سوم تیر ماه سال ۸۹ به صورت ترک تشریفات به شرکت فیاک کیش با مدیریت یحیی فیوضی واگذار شد که بر اساس قانون ترک تشریفات این اقدام روال قانونی را طی نکرده است.

بنابر بند «و» ماده ۲۸ قانون برگزاری مناقصات، رئیس جمهور نیز به تنهایی حق صدور دستور ترک تشریفات مناقصه را ندارد و ترک تشریفات مناقصه «منوط به تأیید شورای اقتصاد و پس از آن منوط به تأیید هیأتی مرکب از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (دبیر هیات)، وزیر امور اقتصادی و دارائی و بالاترین مقام مذکور در بند (ه) خواهد بود».

در این موافقت نامه اصولی تصریح شده است، که همزمان با مبادله این موافقت نامه مبلغ ۵ میلیارد تومان به شرکت طرف قرارداد پرداخت شود. این در حالی است که دراین زمان هنوز پروژه مراحل قانونی از طریق ترک تشریفات را طی نکرده است.

به گزارش فارس، شرکت فیاک کیش با مدیریت خانواده فیوضی یوسفی (یحیی، رییس هیات مدیره، پانته آ، نایب رییس هیات مدیره) در تاریخ اول تیر ۱۳۸۹ به ثبت می رسد و موافقت اصولی مذکور دقیقاً ۲ روز بعد به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان به این شرکت امضا می شود.

در متن موافقت نامه اصولی واگذاری این پروژه که فارس به نسخه‌ای از آن دست یافت، آمده است: با توجه به تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور آقایان اسفندیار رحیم مشایی، ابراهیم عزیزی و حمید بقایی در خصوص اجرای پروژه‌های مجتمع تالارهای بین‌الملی ایران - کیش و جزیره کیش و با عنایت به صورتجلسه‌ها و توافقات انجام شده در تاریخ‌های ۱۳۸۹/۲/۱۸ تا ۱۳۸۹/۳/۹ با حضور افراد یاد شده به صورت ترک تشریفات مطابق قانون برگزاری مناقصات و واگذاری مسئولیت اجرای پروژه مذکور به سازمان منطقه آزاد کیش، موافقتنامه حاضر در محل مرکز امور مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی میان سازمان منطقه آزاد کیش و نمایندگی آقایان محمدعلی محبی، فریدون انتظاری و حسین فاضلی به نشانی کیش سازمان منطقه آزاد به عنوان کارفرما و شرکت FIAC کیش به شماره ثبت ۸۳۸۵ به نمایندگی آقای یحیی فیوضی یوسفی رئیس هیئت مدیره و به نشانی: کیش - برج صدف، طبقه سوم، واحد ۳۰۱ صندوق پستی شماره ۳، به عنوان پیمانکار EPC منعقد گردیده است.
به گزارش فارس بندهای این موافقت نامه اصولی به شرح زیر است:
۱. توافق گردید فضاهای مورد نیاز پروژه اجلاس به شرح جدول پیوست از سوی FIAC به صورت طراحی، مهندسی، مدیریت، تامین تجهیزات، مازومات و مصالح و ساخت به صورت (EPC) اجرا گردد. (پیوست شماره یک)
تبصره ۱: برنامه فیزیکی پروژه، فضاها و احجام و سایت پلان کلی پروژه براساس جدول کلا به تایید کارفرما رسیده و به عنوان مصوبه این توافقنامه تلقی می‌گردد (پیوست دو)
تبصره ۲: کلیه قیمتهای مندرج در جدول پیوست شماره ۳ پایه انعقاد قرارداد به صورت کلید در دست (turn key) بوده و پیمانکار EPC متعهد می‌گردد پیش‌نویس قرارداد کامل و پیوست‌های آن را طبق استانداردهای بین‌المللی ظرف مدت ۳۰ روز برای مبادله ارائه نماید. مفاد قرارداد با توافق طرفین نهایی خواهد شد. (پیوست سه)
تبصره ۳: نظر به اینکه اسناد اجرایی این پروژه در حال تکمیل می‌باشد مشخصات و نقش‌های تفصیلی و اجرایی و برآورد آن در انطباق با کاربری‌ها به موازات عملیات اجرایی تهیه و ارائه خواهد شد.
۲. مدت زمان اجرای پروژه ۲۵ ماه از زمان پرداخت پیش پرداخت موضوع بند ۵ تعیین گردیده و پیمانکاران EPC با علم به شرایط جغرافیایی و محیطی کیش متعهد می‌گردد پروژه را ظرف مدت مقرر قابل تحویل نماید. در صورت تاخیر، تاخیرات حاصله موجب پرداخت خسارت به ازای هر روز معادل ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ریال از سوی پیمانکار EPC به کارفرما خواهد بود و متقابلا کارفرما متعهد می‌گردد به ازای هر روز تسریح در تحویل پروژه مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به عنوان پاداش به پیمانکار EPC پرداخت نماید.
۳. پیمانکار EPC مکلف به تسلیم تضمین‌های مورد نظر کارفرما می‌باشد. نوع و میزان این تضمین‌ها در قرارداد اصلی تعیین خواهد شد.
تبصره: کلیه پرداخت‌های پروژه براساس پیشرفت فیزیکی خواهد بود و تاخیرات پیشامده در پرداخت از طرف کارفرما به پیمانکار EPC عینا موجب افزایش در مدت زمان تحویل پروژه خواهد بود.
۴. کنترل پیشرفت برنامه فیزیکی جهت پرداخت ها به پیمانکار EPC و نظارت بر عملیات موضوع موافقتنامه به عهده مدیر پروژه تایید شده از سوی کارفرما خواهد بود که مکلف به تصمیم‌گیری است.
۵. مقرر شد به منظور راه‌اندازی پروژه و سفارش ساخت کمپ استقرار کارگران و پرسنل پروژه و نیز استقرار قسمتی از تجهیزات در کارگاه و تسطیح سایت یکصد هکتاری، مبلغ پنج میلیارد تومان همزمان با مبادله موافقتنامه حاضر در مقابل اخذ تضمین معتبر پرداخت گردد. تضمین مذکور پس از اجرای کامل تعهدات و تایید اسناد هزینه تا سقف مبلغ مذکور مسترد می‌گردد. در صورتی که به هر علتی قرارداد اصلی منعقد نگردد، هزینه‌های انجام گرفته توسط پیمانکار تسویه و نامبرده مکلف به استرداد وجوه باقی مانده می‌باشد.
۶. مقرر شد کارفرما در چارچوب قوانین و مقررات منطقه آزاد کیش اقدامات لازم برای اخذ روادید و مجوزهای کار برای کارکنان خارجی و نیز تسهیلات برای ترخیص از گمرک و سایر مواردی که پیمانکار به کارفرما اعلام می‌نماید را فراهم نماید.
۷- در صورت بروز اختلاف در تفسیر یا اجرای این موافقتنامه، با رعایت اصل ۱۳۹ قانون اساسی نظر داور منتخب دبیر شورای هماهنگی آزاد تجاری - صنعتی ویژه اقتصادی به عنوان داور مرضی‌الطرفین مورد قبول طرفین خواهد بود.
۸. نشانی‌های مندرج در صدر قرارداد اقامتگاه قانونی طرفین تلقی و ارسال هرگونه اوراق از طریق پست یا مرجع قضایی یا فاکس و یا ایمیل به منزله ابلاغ به طرفین تلقی می‌گردد. تاریخ ابلاغ از طریق پست یا مرجع قضایی تاریخ تایید شده توسط مراجع مذکور و تاریخ ابلاغ از طریق فاکس یا ایمیل اولین روز غیر تعطیل بعد از تاریخ ارسال فاکس یا ایمیل خواهد بود.
۹. جزئیات اجرای پروژه و تعهدات و اختیارات طرفین و سایر روابط قراردادی متعاقبا و در قرارداد EPC تعیین خواهد گردید. ضمنا هرگونه قرارداد قبلی تنظیم شده بین پیمانکار و وزارت مسکن یا سایر دستگاه‌های ذیربط تعهدی برای کارفرمای حاضر ایجاد نمی‌کند.

به گزارش فارس، در پیوستهای این موافقت نامه اصولی جزئیات پروژه و برآورد هزینه آن به شرح زیر آمده است:
- ساختمان اجلاس به مساحت ۳۶ هزار متر مربع و هزینه ۱۰۷ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان
- هتل ۵ ستاره و مبلمان به مساحت ۲۵ هزار متر مربع و هزینه ۵۳ میلیارد و ۴۷ میلیون تومان
- رستوران و مرکز خرید ( به همراه تجهیزات و مبلمان) به مساحت ۵۸۵۰ متر مربع و هزینه ۱۷ میلیارد و ۴۸۲ میلیون تومان
- کلوپ ساحلی مارینا و مبلمان به مساحت ۹۰۰ متر مربع و هزینه ۲ میلیارد و ۴۲۹ میلیون تومان
- مجموعه دفاتر اداری و تجاری و هتل ( فقط سازه و پوسته بیرونی) به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع و هزینه ۵۱ میلیارد و ۹۱ میلیون تومان
- مجموعه ویلایی و مبلمان ( ۲۰۰ ویلا، مساحت متوسط ۳۲۰ متر مربع) به مساحت ۶۴ هزار متر مربع با هزینه ۱۰۱ میلیارد و ۷۹۸ میلیون تومان
- ساختمانهای جانبی ( ساختمان های وابسته، انتظامات، نمازخانه، نگهبانی، پزشکی، آتش نشانی و خدمات) به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع و هزینه ۳ میلیارد و ۷۱۱ میلیون تومان
- پارکینگ ( برای ۳۰۰ اتومبیل) به مساحت ۱۳ هزار متر مربع با هزینه ۷ میلیارد و ۵۱۹ میلیون تومان
- مارینا با هزینه ۵ میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومان
- باغ ایرانی، محوطه سازی و پارکینگ محوطه به مساحت ۱۴۰ هزار متر مربع و با هزینه ۱۴ میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومان
- عملیات زیربنایی و مولدهای برق و آب شیرین کن با هزینه ۳۴ میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان

به گزارش فارس، آگهی تاسیس شرکت فیاک کیش (با مسئولیت محدود) ثبت شده بشماره ۸۳۸۵ شماره۱۱۹۷/۴۱/۸۹/ک.ح به شرح زیر در روزنامه رسمی کشور درج شده است:

خلاصه اساسنامه و شرکتنامه شرکت فوق که در تاریخ ۱/۴/۱۳۸۹ تحت شماره ۸۳۸۵ در این اداره به ثبت رسیده جهت اطلاع عموم بشرح ذیل در روزنامه‌ رسمی و کثیرالانتشار آگهی می‌شود.
۱ـ موضوع شرکت: ارائه خدمات مشاوره، مهندسی، طراحی، نقشه‌برداری، مطالعات ژئوتکنیک و مطالعات ساخت و ساز، تاسیسات زیربنایی توسعه پایدار، راه و بنادر و فرودگاه ب) مدیریت قراردادها و مدیریت اجرا و ساخت پ) نظارت و ساخت و ساز اماکن مسکونی، اداری و تجاری، سیاحتی و ساخت بنادر، اسکله، فرودگاه و ساخت تاسیسات زیربنایی از جمله تالارها و هتلها و معماری، باغ‌سازی و مناظر و مرایا و غیره ث) طراحی داخلی و اجرا و امور گرافیکی س) طراحی و اجرای امور تاسیساتی مربوط به ساختمان از قبیل مکانیکی و برق ج) مطالعات و طراحی سامانه مدیریت هوشمند ساختمان (BMS) و انرژی‌های تجدیدپذیر (CCHP) و انرژیهای نو چ) خرید و فروش، واردات و صادرات و توزیع مصالح ساختمانی، ماشین‌آلات، تجهیزات و غیره د) خرید و فروش سهام سایر شرکتها و بطور کلی مشارکت و انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی ر) شرکت در مناقصات و مزایدات ز) انجام کلیه امور خدماتی و رایانه‌ای و خدمات شبکه و IT ص) ترخیص کالا از گمرکات داخلی و خارجی ض) اخذ وام و تسهیلات از بانکها و موسسات مالی و اعتباری و گشایش اعتبارات اسنادی ط) بطور کلی انجام کلیه امور بازرگانی و خدماتی که به نحوی با موضوع شرکت مرتبط بوده و باعث سوددهی خواهد شد.
۲ـ مرکز اصلی شرکت: جزیره کیش‌ـ برج صدف‌ـ طبقه سوم‌ـ واحد ۳۰۱ـ صندوق پستی شماره ۳
۳ـ میزان سرمایه شرکت: مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۰ ریال.
۴ـ مدت اعتبار شرکت: از تاریخ ثبت بمدت نامحدود.
۵ـ مدیران شرکت: آقای سید احمد موسوی‌بجنوردی (خارج از شرکاء) به سمت مدیرعامل، آقای یحیی فیوضی‌یوسفی به سمت رئیس و عضو هیئت‌مدیره، خانم پانته‌آ فیوضی‌یوسفی به سمت نایب رئیس و عضو هیئت‌مدیره برای مدت نامحدود انتخاب شدند.
۶ـ دارندگان حق امضاء: کلیه اسناد و اوراق بهادار و تعهدآور شرکت از قبیل چک، سفته، بروات و قرارداد عقود اسلامی و نامه‌های عادی و اداری با امضای رئیس هیئت‌مدیره به تنهایی (با حق توکیل به غیر) همراه با مهر شرکت معتبر میباشد.