شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

سنگینی یک ابهام بر موضع قاطع آیت‌الله هاشمی درباره جریان انحرافی

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در دیدار جمعی از مدیران دستگاه‌های مختلف شهرستان زاهدان، موضع خود را در برابر جریان انحرافی در دولت روشن کرد؛ موضعی "صریح"، "قاطع" و "بدون ابهام".
وی در پاسخ به ابراز نگرانی برخی از حاضرین در جلسه در مورد تلاش جریان‌های انحرافی برای مخدوش کردن وحدت و اعتقادات دینی مردم گفت: ممکن است در مقطع و برهه‌ای خاص، جریان یا گروه و باندی خاص بتوانند تعمداً یا سهواً خدشه‌ای به ارزش‌ها وارد و انحرافی در مسیر انقلاب ایجاد و حتی طیف‌هایی را نیز ناخودآگاه با خود همراه کنند، ولی قطعاً جریان‌های انحرافی، بی‌ریشه و سطحی بوده و قادر به ادامه مسیر و تداوم برنامه‌های انحرافی خود نخواهند بود.

آقای هاشمی رفسنجانی در ادامه بر "مسیر اصیل انقلاب اسلامی"، "توجه به اصل ولایت فقیه"، "طرد جریان‌های انحرافی" و "تکیه واقعی به پشتوانه عظیم مردم" تاکید کرد.

این سخنان بسیار بیش تر آنکه تحسین ناظران سیاسی را نسبت به صراحت کلام و موضع روشن رئیس مجمع تشخیص‌مصلحت درباره جریان انحرافی برانگیزد، آنان را به تامل و تعجب واداشت و خاطره مواضع ابهام آلود و به گفته آیت الله محمد یزدی "چند پهلوی" آقای هاشمی را زنده ساخت که هرگز به محکومیت اقدامات سران فتنه منجر نشد.

در واقع مهمترین ابهامی که بر سر سخنان صریح روز گذشته آقای هاشمی و تاکید وی بر "توجه به ولایت فقیه" سنگینی می کند، "رویکرد دوگانه"ای است که او در دو سال گذشته در قبال جریان ضدانقلاب داخلی و سران آن داشت. 

"تکلیف نظام اسلامی و مردم برای مقابله با اینگونه افراد و گروههای معاند که ممکن است هنوزهم عوامل اندک آنها با اعلام مواضع و شعارهای تند و تخریبی در پی تضعیف نظام باشند روشن است که نمونه آن در ۲۵ بهمن ماه به روشنی اتفاق افتاد." این صریح ترین موضع گیری آقای هاشمی علیه جریان فتنه بود که پس از حدود ۲۰ ماه انتظار و درخواست ناظران و فعالان سیاسی و دانشجویی اتخاذ شد. 

برخلاف تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر موضع گیری شفاف خواص، آقای هاشمی در دو سال اخیر بویژه در جریان فتنه ۸۸ و آشوب های پر هزینه آن، هرگز حاضر به اتخاذ رویکردی روشن درباره فتنه‌گران نشد که حتی در برخی مواقع از جمله در نمازجمعه ۲۶ تیرماه ۸۸ به حمایت آشکار از آنان پرداخت.

به عنوان نمونه، حضرت آیت‌الله‌ العظمی‌خامنه‌ای درست ۲۰ روز پس از حماسه مردمی روز ۹ دی ماه و اتمام حجت ملت ایران با جریان فتنه، حامیان آن و خواص ساکت، در دیدار اعضای شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى‌ به صراحت به خواص تاکید کردند: انتظار از خواص این است که مرزشان را مشخص کنند، موضعشان را مشخص کنند. دوپهلو حرف زدن، کمک کردن به غبارآلودگى فضاست؛ این کمک به رفع فتنه نیست، این کمک به شفاف‌سازى نیست ... خوب، باید معلوم بشود این کسى که در نظام جمهورى اسلامى است، در مقابل این چه موضعى دارد؛ حاضر است تبرّى بجوید، بگوید من دشمن شمایم؟ من مخالف شمایم؟

نگاهی به این رویدادها ناظران سیاسی را به این سوال ها می رساند که اگر آقای هاشمی آنچنان که دیروز یکشنبه گفت، به "مسیر اصیل انقلاب اسلامی"، "اصل ولایت فقیه" و "طرد جریان‌های انحرافی" اعتقاد و التزام عملی دارد، پس در بزنگاه های متعدد دو سال اخیر و جنگ تمام عیار جبهه متحد دشمنان داخلی و خارجی علیه جمهوری اسلامی(در قالب فتنه) کجا بود؟ و در این مدت که رهبر انقلاب شخصا بارها علیه فتنه آمریکایی-اسرائیلی سال گذشته موضع گیری کردند، آیا آقای هاشمی هیچ تکلیفی برای خود ندید؟
جهان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد