شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

رانت 400میلیارد تومانی باامضای مشائی و بقایی و عزیزی+اسناد

به گزارش جهان به نقل از فارس، پروژه ۴۰۰ میلیارد تومانی مجتمع تالارهای بین‌الملی ایران - کیش طبق توافقی سه‏نفره با حضور اسفندیار رحیم‎مشائی، حمید بقایی و ابراهیم عزیزی در تاریخ سوم تیر ماه سال ۸۹ به صورت ترک تشریفات به شرکت فیاک کیش با مدیریت یحیی فیوضی واگذار شد که بر اساس قانون ترک تشریفات این اقدام روال قانونی را طی نکرده است.

بنابر بند «و» ماده ۲۸ قانون برگزاری مناقصات، رئیس جمهور نیز به تنهایی حق صدور دستور ترک تشریفات مناقصه را ندارد و ترک تشریفات مناقصه «منوط به تأیید شورای اقتصاد و پس از آن منوط به تأیید هیأتی مرکب از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (دبیر هیات)، وزیر امور اقتصادی و دارائی و بالاترین مقام مذکور در بند (ه) خواهد بود».

در این موافقت نامه اصولی تصریح شده است، که همزمان با مبادله این موافقت نامه مبلغ ۵ میلیارد تومان به شرکت طرف قرارداد پرداخت شود. این در حالی است که دراین زمان هنوز پروژه مراحل قانونی از طریق ترک تشریفات را طی نکرده است.

به گزارش فارس، شرکت فیاک کیش با مدیریت خانواده فیوضی یوسفی (یحیی، رییس هیات مدیره، پانته آ، نایب رییس هیات مدیره) در تاریخ اول تیر ۱۳۸۹ به ثبت می رسد و موافقت اصولی مذکور دقیقاً ۲ روز بعد به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان به این شرکت امضا می شود.

در متن موافقت نامه اصولی واگذاری این پروژه که فارس به نسخه‌ای از آن دست یافت، آمده است: با توجه به تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور آقایان اسفندیار رحیم مشایی، ابراهیم عزیزی و حمید بقایی در خصوص اجرای پروژه‌های مجتمع تالارهای بین‌الملی ایران - کیش و جزیره کیش و با عنایت به صورتجلسه‌ها و توافقات انجام شده در تاریخ‌های ۱۳۸۹/۲/۱۸ تا ۱۳۸۹/۳/۹ با حضور افراد یاد شده به صورت ترک تشریفات مطابق قانون برگزاری مناقصات و واگذاری مسئولیت اجرای پروژه مذکور به سازمان منطقه آزاد کیش، موافقتنامه حاضر در محل مرکز امور مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی میان سازمان منطقه آزاد کیش و نمایندگی آقایان محمدعلی محبی، فریدون انتظاری و حسین فاضلی به نشانی کیش سازمان منطقه آزاد به عنوان کارفرما و شرکت FIAC کیش به شماره ثبت ۸۳۸۵ به نمایندگی آقای یحیی فیوضی یوسفی رئیس هیئت مدیره و به نشانی: کیش - برج صدف، طبقه سوم، واحد ۳۰۱ صندوق پستی شماره ۳، به عنوان پیمانکار EPC منعقد گردیده است.
به گزارش فارس بندهای این موافقت نامه اصولی به شرح زیر است:
۱. توافق گردید فضاهای مورد نیاز پروژه اجلاس به شرح جدول پیوست از سوی FIAC به صورت طراحی، مهندسی، مدیریت، تامین تجهیزات، مازومات و مصالح و ساخت به صورت (EPC) اجرا گردد. (پیوست شماره یک)
تبصره ۱: برنامه فیزیکی پروژه، فضاها و احجام و سایت پلان کلی پروژه براساس جدول کلا به تایید کارفرما رسیده و به عنوان مصوبه این توافقنامه تلقی می‌گردد (پیوست دو)
تبصره ۲: کلیه قیمتهای مندرج در جدول پیوست شماره ۳ پایه انعقاد قرارداد به صورت کلید در دست (turn key) بوده و پیمانکار EPC متعهد می‌گردد پیش‌نویس قرارداد کامل و پیوست‌های آن را طبق استانداردهای بین‌المللی ظرف مدت ۳۰ روز برای مبادله ارائه نماید. مفاد قرارداد با توافق طرفین نهایی خواهد شد. (پیوست سه)
تبصره ۳: نظر به اینکه اسناد اجرایی این پروژه در حال تکمیل می‌باشد مشخصات و نقش‌های تفصیلی و اجرایی و برآورد آن در انطباق با کاربری‌ها به موازات عملیات اجرایی تهیه و ارائه خواهد شد.
۲. مدت زمان اجرای پروژه ۲۵ ماه از زمان پرداخت پیش پرداخت موضوع بند ۵ تعیین گردیده و پیمانکاران EPC با علم به شرایط جغرافیایی و محیطی کیش متعهد می‌گردد پروژه را ظرف مدت مقرر قابل تحویل نماید. در صورت تاخیر، تاخیرات حاصله موجب پرداخت خسارت به ازای هر روز معادل ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ریال از سوی پیمانکار EPC به کارفرما خواهد بود و متقابلا کارفرما متعهد می‌گردد به ازای هر روز تسریح در تحویل پروژه مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به عنوان پاداش به پیمانکار EPC پرداخت نماید.
۳. پیمانکار EPC مکلف به تسلیم تضمین‌های مورد نظر کارفرما می‌باشد. نوع و میزان این تضمین‌ها در قرارداد اصلی تعیین خواهد شد.
تبصره: کلیه پرداخت‌های پروژه براساس پیشرفت فیزیکی خواهد بود و تاخیرات پیشامده در پرداخت از طرف کارفرما به پیمانکار EPC عینا موجب افزایش در مدت زمان تحویل پروژه خواهد بود.
۴. کنترل پیشرفت برنامه فیزیکی جهت پرداخت ها به پیمانکار EPC و نظارت بر عملیات موضوع موافقتنامه به عهده مدیر پروژه تایید شده از سوی کارفرما خواهد بود که مکلف به تصمیم‌گیری است.
۵. مقرر شد به منظور راه‌اندازی پروژه و سفارش ساخت کمپ استقرار کارگران و پرسنل پروژه و نیز استقرار قسمتی از تجهیزات در کارگاه و تسطیح سایت یکصد هکتاری، مبلغ پنج میلیارد تومان همزمان با مبادله موافقتنامه حاضر در مقابل اخذ تضمین معتبر پرداخت گردد. تضمین مذکور پس از اجرای کامل تعهدات و تایید اسناد هزینه تا سقف مبلغ مذکور مسترد می‌گردد. در صورتی که به هر علتی قرارداد اصلی منعقد نگردد، هزینه‌های انجام گرفته توسط پیمانکار تسویه و نامبرده مکلف به استرداد وجوه باقی مانده می‌باشد.
۶. مقرر شد کارفرما در چارچوب قوانین و مقررات منطقه آزاد کیش اقدامات لازم برای اخذ روادید و مجوزهای کار برای کارکنان خارجی و نیز تسهیلات برای ترخیص از گمرک و سایر مواردی که پیمانکار به کارفرما اعلام می‌نماید را فراهم نماید.
۷- در صورت بروز اختلاف در تفسیر یا اجرای این موافقتنامه، با رعایت اصل ۱۳۹ قانون اساسی نظر داور منتخب دبیر شورای هماهنگی آزاد تجاری - صنعتی ویژه اقتصادی به عنوان داور مرضی‌الطرفین مورد قبول طرفین خواهد بود.
۸. نشانی‌های مندرج در صدر قرارداد اقامتگاه قانونی طرفین تلقی و ارسال هرگونه اوراق از طریق پست یا مرجع قضایی یا فاکس و یا ایمیل به منزله ابلاغ به طرفین تلقی می‌گردد. تاریخ ابلاغ از طریق پست یا مرجع قضایی تاریخ تایید شده توسط مراجع مذکور و تاریخ ابلاغ از طریق فاکس یا ایمیل اولین روز غیر تعطیل بعد از تاریخ ارسال فاکس یا ایمیل خواهد بود.
۹. جزئیات اجرای پروژه و تعهدات و اختیارات طرفین و سایر روابط قراردادی متعاقبا و در قرارداد EPC تعیین خواهد گردید. ضمنا هرگونه قرارداد قبلی تنظیم شده بین پیمانکار و وزارت مسکن یا سایر دستگاه‌های ذیربط تعهدی برای کارفرمای حاضر ایجاد نمی‌کند.

به گزارش فارس، در پیوستهای این موافقت نامه اصولی جزئیات پروژه و برآورد هزینه آن به شرح زیر آمده است:
- ساختمان اجلاس به مساحت ۳۶ هزار متر مربع و هزینه ۱۰۷ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان
- هتل ۵ ستاره و مبلمان به مساحت ۲۵ هزار متر مربع و هزینه ۵۳ میلیارد و ۴۷ میلیون تومان
- رستوران و مرکز خرید ( به همراه تجهیزات و مبلمان) به مساحت ۵۸۵۰ متر مربع و هزینه ۱۷ میلیارد و ۴۸۲ میلیون تومان
- کلوپ ساحلی مارینا و مبلمان به مساحت ۹۰۰ متر مربع و هزینه ۲ میلیارد و ۴۲۹ میلیون تومان
- مجموعه دفاتر اداری و تجاری و هتل ( فقط سازه و پوسته بیرونی) به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع و هزینه ۵۱ میلیارد و ۹۱ میلیون تومان
- مجموعه ویلایی و مبلمان ( ۲۰۰ ویلا، مساحت متوسط ۳۲۰ متر مربع) به مساحت ۶۴ هزار متر مربع با هزینه ۱۰۱ میلیارد و ۷۹۸ میلیون تومان
- ساختمانهای جانبی ( ساختمان های وابسته، انتظامات، نمازخانه، نگهبانی، پزشکی، آتش نشانی و خدمات) به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع و هزینه ۳ میلیارد و ۷۱۱ میلیون تومان
- پارکینگ ( برای ۳۰۰ اتومبیل) به مساحت ۱۳ هزار متر مربع با هزینه ۷ میلیارد و ۵۱۹ میلیون تومان
- مارینا با هزینه ۵ میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومان
- باغ ایرانی، محوطه سازی و پارکینگ محوطه به مساحت ۱۴۰ هزار متر مربع و با هزینه ۱۴ میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومان
- عملیات زیربنایی و مولدهای برق و آب شیرین کن با هزینه ۳۴ میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان

به گزارش فارس، آگهی تاسیس شرکت فیاک کیش (با مسئولیت محدود) ثبت شده بشماره ۸۳۸۵ شماره۱۱۹۷/۴۱/۸۹/ک.ح به شرح زیر در روزنامه رسمی کشور درج شده است:

خلاصه اساسنامه و شرکتنامه شرکت فوق که در تاریخ ۱/۴/۱۳۸۹ تحت شماره ۸۳۸۵ در این اداره به ثبت رسیده جهت اطلاع عموم بشرح ذیل در روزنامه‌ رسمی و کثیرالانتشار آگهی می‌شود.
۱ـ موضوع شرکت: ارائه خدمات مشاوره، مهندسی، طراحی، نقشه‌برداری، مطالعات ژئوتکنیک و مطالعات ساخت و ساز، تاسیسات زیربنایی توسعه پایدار، راه و بنادر و فرودگاه ب) مدیریت قراردادها و مدیریت اجرا و ساخت پ) نظارت و ساخت و ساز اماکن مسکونی، اداری و تجاری، سیاحتی و ساخت بنادر، اسکله، فرودگاه و ساخت تاسیسات زیربنایی از جمله تالارها و هتلها و معماری، باغ‌سازی و مناظر و مرایا و غیره ث) طراحی داخلی و اجرا و امور گرافیکی س) طراحی و اجرای امور تاسیساتی مربوط به ساختمان از قبیل مکانیکی و برق ج) مطالعات و طراحی سامانه مدیریت هوشمند ساختمان (BMS) و انرژی‌های تجدیدپذیر (CCHP) و انرژیهای نو چ) خرید و فروش، واردات و صادرات و توزیع مصالح ساختمانی، ماشین‌آلات، تجهیزات و غیره د) خرید و فروش سهام سایر شرکتها و بطور کلی مشارکت و انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی ر) شرکت در مناقصات و مزایدات ز) انجام کلیه امور خدماتی و رایانه‌ای و خدمات شبکه و IT ص) ترخیص کالا از گمرکات داخلی و خارجی ض) اخذ وام و تسهیلات از بانکها و موسسات مالی و اعتباری و گشایش اعتبارات اسنادی ط) بطور کلی انجام کلیه امور بازرگانی و خدماتی که به نحوی با موضوع شرکت مرتبط بوده و باعث سوددهی خواهد شد.
۲ـ مرکز اصلی شرکت: جزیره کیش‌ـ برج صدف‌ـ طبقه سوم‌ـ واحد ۳۰۱ـ صندوق پستی شماره ۳
۳ـ میزان سرمایه شرکت: مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۰ ریال.
۴ـ مدت اعتبار شرکت: از تاریخ ثبت بمدت نامحدود.
۵ـ مدیران شرکت: آقای سید احمد موسوی‌بجنوردی (خارج از شرکاء) به سمت مدیرعامل، آقای یحیی فیوضی‌یوسفی به سمت رئیس و عضو هیئت‌مدیره، خانم پانته‌آ فیوضی‌یوسفی به سمت نایب رئیس و عضو هیئت‌مدیره برای مدت نامحدود انتخاب شدند.
۶ـ دارندگان حق امضاء: کلیه اسناد و اوراق بهادار و تعهدآور شرکت از قبیل چک، سفته، بروات و قرارداد عقود اسلامی و نامه‌های عادی و اداری با امضای رئیس هیئت‌مدیره به تنهایی (با حق توکیل به غیر) همراه با مهر شرکت معتبر میباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد