شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

3 ساعت و نیم دلجوئی آیت الله هاشمی از این خانواده ها!+عکس

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با خانواده های چند تن از متهمین و زندانیان فتنه سال گذشته، که سه ساعت و نیم طول کشید، با بیان اظهاراتی سؤال برانگیز به دلجویی از آنها پرداخت.

بنا بر این گزارش آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار که روز گذشته انجام شد بدون هیچ اشاره ای به نقشی که زندانیان فتنه در وارد آوردن خسارت های بزرگ به نظام داشته اند با آنها به همدردی پرداخت و قول داد که مطالبات آنها را پی گیری خواهد کرد.
 هاشمی در این دیدار پس از شنیدن سخنان حاضران گفت: «اگر بخواهم خواسته شما را به ماموران منتقل کنم مطمئن نیستم جواب مساعد بگیرم و شاید نتیجه عکس بدهد. ولی خواسته های شما را خدمت رهبری پیگیرم و امیدوارم بی نتیجه نباشد. مقام معظم رهبری درخصوص اعمال قانون و تسریع در رسیدگی و حقوق قانونی آنها در زندان دستورات مناسبی صادر کرده بودند که می تواند بسیاری از مشکلات حاضر را رفع نماید».

آخرین جملات شرور عبدالمالک ریگی پای چوبه دار+حاشیه ها

در پى اجراى حکم اعدام عبدالمجید ریگى (عبدالمالک) توسط دادگاه انقلاب اسلامى تهران با حضور برخى خانواده شهدا، مصدومان و مجروحان جنایات گروهک، وى قبل از اعدام، ادعا کرد؛ «باید دو روز جلوتر خبر را اعلام مى‏کردید تا (به اصطلاح) با خدا مناجات مى‏کردم»

به گزارش خبرنگار جهان یاد شده به محض دیدن چوبه‏دار، از آنجا که اعدام خود را غیرقابل باور مى‏دانست، با قفل کردن دستان خود به میله‏ها، مقاومت شدیدى از خود نشان داد. 
مادر شهید شهاب منصورى (که فرزندش توسط شخص عبدالمالک ذبح شده بود) پس از اعدام خواستار دیدن جنازه براى اطمینان از هلاکت وى شد. 
شرور عبدالمالک پس از ابلاغ حکم اعدام، این حکم را با توجه به انحرافات و جنایات انجام شده، منطقى دانسته و به صورت کتبى خواستار عفو از سوى مسؤولان ذیربط شد. 
گفتنی است پس از اعدام ریگی شبکه‏هاى تلویزیونى فرانس 24، بى.بى.سى و سى.ان.ان در بخش بامدادى، این خبر را مخابره کردند. بى.بى.سى(فارسى)، روزنامه لوموند و رماندى نیوز فرانسه و برخى روزنامه‏هاى عرب‏زبان (عمدتاً منتشره از سوى عربستان سعودى) به صورت جهت‏دار تلاش کردند تا معدوم را رهبر یک جنبش شورشى سنى (و نه تروریست) معرفى نمایند. سى.ان.ان و واشنگتن‏پست، تروریست بودن وى را بارها در خبر خود اعلام کردند. هرچند که برخى رسانه‏هاى تندرو آمریکایى نظیر وال‏استریت ژورنال نیز کینه خود را نسبت به ایران مخفى نکردند.

رئیس جمهور فهرست 53 زن آمریکایی منتظر اعدام را اعلام کرد !!!

در پاسخ به جوسازی رسانه ها و محافل غربی علیه ایران...

رئیس جمهور کشورمان در ادامه سفرش به نیویورک ضمن مصاحبه با تعدادی از رسانه های آمریکایی با چند تن از مقامات کشورهای مختلف جهان دیدار و گفت وگو کرد.
احمدی نژاد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «پی بی اس» آمریکا با اشاره به فهرست 53 زن آمریکایی منتظر اعدام در این کشور گفت: اسامی این افراد را منتشر کنید شاید در اینجا هم کمپینی برای حمایت از آنان تشکیل شود. وی خطاب به مجری این شبکه آمریکایی که مدام درباره پرونده سکینه محمدی (متهم به قتل شوهرش) می پرسید گفت: در حال حاضر 53 زن در آمریکا در انتظار اعدام هستند ولی هیچ حرفی درباره آنها زده نمی شود. رئیس جمهور افزود: در برخی جاها از جمله کشورهایی که با آمریکا خیلی دوست و صمیمی هستند با شمشیر سر قطع می کنند و این در حالی است که خانم کلینتون موضع گیری نمی کند. به عنوان نمونه، تروریستی در مقابل مأموران مسلح آمریکا در عراق با شمشیر سر 20 نفر را می برد اما خانم کلینتون چیزی نمی گوید و ناراحت نمی شود و وجدانش به درد نمی آید.

حرفهای کلینتون شبیه کودکان ابتدایی است

احمدی نژاد در خصوص اظهارات هیلاری کلینتون مبنی بر اینکه ایران به سمت دیکتاتوری نظامی حرکت می کند، اظهار داشت: نمی دانم چه کسی به آمریکایی ها اطلاعات غلط می دهد؟ ملت ایران با 75 میلیون نفر ملتی متمدن است. آیا ملت ایران می پذیرد که در ایران دیکتاتوری باشد؟ این توهین به ملت ایران است.
وی تصریح کرد: سپاه و ارتش متعلق به ملت ایران و فرزندان این ملت هستند.
رئیس جمهور کشورمان اظهارات کلینتون را شبیه حرف های کودکان ابتدایی خواند.
احمدی نژاد به اختلاف نظرات هیلاری کلینتون و اوباما در زمینه سیاست خارجی قبل از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اشاره کرد و گفت: خانم کلینتون در تبلیغات یک سیاست خارجی را اعلام می کرد و اوباما یک چیز دیگر. این عجیب نیست که کلینتون وزیر خارجه دولت اوباما شد؟
وی با اشاره به اعلام آمادگی اش برای مناظره با اوباما، اظهار داشت: بارها گفته ایم که سیاست آمریکا در افغانستان اشتباه است.
چارلی رز خبرنگار آمریکایی درباره ادعای آمریکایی ها مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی عراق سؤال کرد که احمدی نژاد گفت: اگر بخواهیم پرونده ها را بیرون بیاوریم و تاریخ را بررسی کنیم آمریکا بیشتر ضرر می کند.

چارلی رز به ادعای آمریکایی ها مبنی بر نقض حقوق بشر در ایران اشاره کرد که احمدی نژاد در این خصوص گفت: دولت آمریکا ادعاهایی را مطرح می کند که اگر ادعایش درست باشد ما می پذیریم.
احمدی نژاد رفتارهای دوگانه آمریکا در موضوع حقوق بشر را مورد اشاره قرار داد و افزود: خبرنگاران آمریکایی به راحتی می توانند با من مصاحبه کنند ولی این فرصت به خبرنگاران ایرانی داده نمی شود.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران بزرگ و آگاه است و خودش تشخیص می دهد چه کار کند، افزود: مردم ایران به توصیه های خانم کلینتون نیازی ندارند.
در پایان این مصاحبه احمدی نژاد فهرست 53 نفر زنی که قرار است در آمریکا اعدام شوند را به او داد و گفت: اسام
ی آنها را منتشر کنید شاید در این جا هم یک کمپین برای حمایت از آنان تشکیل شود!!!

خانم وزیر جا زد !!

وزارت خارجه آمریکا در کمتر از یک روز مجبور شد سخنان نپخته هیلاری کلینتون در دفاع از فتنه گران داخلی ایران را تصحیح کند.
در حالی که کلینتون دو روز قبل طی یک سخنرانی بوضوح و با صراحت گفته بود «همه» امید آمریکا به مخالفان داخلی در ایران است تا بتوانند کاری کنند و حکومت را به دست بگیرند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز تاکید کرد منظور خانم وزیر «دفاع از براندازان» نبوده است.
خبرگزاری فرانسه در خبری از نیویورک گزارش داد، فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت: «هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه این کشور وقتی از افراد غیرمسئول در ایران خواسته است کنترل دولت را در دست بگیرند، منظورش تغییر رژیم در این کشور نبوده است.»
این در حالی است که اقدامات اطلاعاتی، رسانه ای، مالی و سیاسی آمریکا در دفاع از جریان فتنه در ایران تردیدی باقی نگذاشته است که جریان فتنه داخلی با اجرای نسخه های از پیش نوشته شده غرب و در حالی که همواره از حمایت صددرصدی آنها برخوردار بوده، هدفی جز شکستن ساختار نظام را تعقیب نمی کرده است.
اساسا به همین دلیل هم بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم جنایتکار صهیونیستی سران فتنه در ایران را بزرگترین سرمایه های اسرائیل خواند و جرج بوش از آنها با عنوان پیش قراولان آمریکا در ایران یاد کرد.

قهرمانانی که هرگز نمی میرند ....

«آذرماه سال 60 بود. بعد از آزادی بستان در عملیات طریق القدس خدمت حضرت امام(ره) رسیدیم. رفته بودیم برای کسب تکلیف. فرماندهان تیپ ها گفته بودند که دیگر نمی خواهند فرمانده باشند و قصد دارند آرپی جی زن شوند! ماجرا از این قرار بود که ما در عملیات قبلی (شکست حصر آبادان) حدود 15 تا 17 گردان داشتیم که هر گردان شامل 300 تا 350 رزمنده می شد. بعد از عملیات جمع بندی کردیم و دیدیم هرگردان حدود 20 شهید داده است. در عملیات بعدی (یعنی طریق القدس) 3 تیپ تشکیل دادیم؛ تیپ امام حسین(ع)، تیپ کربلا و تیپ عاشورا. در آن عملیات هرتیپ حدود 300 شهید دادند. فرماندهان که تعداد شهدا را دیدند گفتند که ما دیگر نمی خواهیم فرمانده تیپ باشیم. حرف آنها این بود که مسئولیت خون شهدا سنگین است و... مجبور شدیم آنها را بیاوریم جماران، محضر امام(ره). عین مطلب را برای امام بیان کردیم. امام بعد از چند ثانیه سکوت با عظمت و قوت قلب فرمودند: اسمای شهدای شما از قبل در لوح محفوظ الهی ثبت شده است. بروید با تدبیر عمل کنید و نگران نباشید.» (نقل به مضمون از سردار رحیم صفوی).
دفاع مقدس به برکت خون همین شهدا، گنجینه تمام نشدنی است که فراروی نسل امروز ایران اسلامی قرار گرفته. هفته دفاع مقدس فرصت گرانبهایی است تا با بازشناسی حماسه عظیم ایثار و جانفشانی فرزندان خمینی(ره) ثابت کرد؛ تابوی شکست ناپذیری قدرتهای سلطه گر جهانی در برابر ایمان و اراده نسل نستوه انقلاب شکسته شده و ایمان و برادری برخوی جنگ افروز و ویرانگر ستم پیشگان به برتری رسیده است. شهدا پهلوانان عرصه جهاد و شهادت و قهرمانان میدان نبرد اسلام علیه کفر بودند. پهلوانانی که هرگز نمی میرند.
بازخوانی رشادتهای 8 سال دفاع مقدس یکی از ضروریات است؛ یادآوری و تذکر برای نسل انقلاب و جنگ و عبرت آموزی و درس برای نسل سوم و چهارمی که سالهای حماسه و جهاد را درک نکردند. امروز عزت و سربلندی ایران اسلامی حاصل همان رشادتها و شهادتهایی است که دلاورمردان ما در طول سالهای دفاع مقدس داشتند. باید این نقطه بی بدیل در تاریخ اسلام و ایران زنده بماند.
در مکتب انقلاب، دفاع مقدس شاخه ای از تفکر عاشورای حسینی(ع) و متصل به آن حماسه عظیم الهی است. همانطور که عاشورا و واقعه بزرگ کربلا در پیچ و خم تاریخ یک هزار و چند صد ساله گم نشده، غبار فراموشی بر آن نمی نشیند و تا ابد در رگ های تاریخ همچو خون تازه جاری است، حماسه دفاع مقدس نیز هیچگاه از خاطره ها زدوده نشده و غفلت و غفلت زدگی ها خاطره دلاور مردی قهرمانان واقعی تاریخ ایران زمین را از یادها پاک نخواهد کرد. قهرمانانی چون چمران، متوسلیان، باکری، همت، زین الدین و... پیروان راستین «مکتب» انسان ساز و نجات بخش «اسلام» و امام راحل(ره) بودند. همان دلاورمردان و پاک اندیشانی که در تاریخ این سرزمین هرگز کسی جای آنان را نخواهد گرفت.
امروز ایران اسلامی با ورود به دهه چهارم انقلاب و با اقتدا به اسوه های جاوید حماسه دفاع مقدس و درس آموزی در مکتب جهادی حضرت امام(ره) به نیکی آموخته است که در مواجهه با تحریم و تهدید دشمن و نظام سلطه جهانی، با اقتدار و صلابت، دنیای ستمکاران را به چالش کشیده و با تکیه بر توانمندیهای خود و استفاده از ظرفیت های سرشار کشور، ایران را به قله های پیشرفت و سعادت نزدیک تر سازد.
آمریکا و قدرتهای استکباری بقای قدرت و سیطره خود بر جهان را در تقابل با نظامهای مردمسالار، آزاداندیش و سلطه ستیزی چون ایران اسلامی دنبال می کنند. اگرچه، آمریکا با تجربه 8 سال جنگ تحمیلی علیه ایران و با توجه به پیشرفت های بزرگ در عرصه فناوری نظامی و تسلیحات جنگی کشورمان، می داند که تاب مقاومت در برابر آتش جنگ و قوه ایمان مردم ما را ندارد. تمسک به اهانت به قرآن کریم و هتک حرمت کتاب آسمانی مسلمانان نیز نشانه عجز و ناتوانی آمریکا در رویارویی با اسلام بود و نشان داد که تا فروپاشی نظام سلطه آمریکا زمان زیادی باقی نمانده است.
جنگ برای مردم ما دانشگاه بود. دانشگاهی که در آن آموختند که برپایه ایمان به خدا، اعتماد به نفس و خودباوری، بدون نیاز به بیگانگان روی پای خود بایستند. امروز ایران بیشتر از هر زمانی نیازمند ترویج روحیه استکبارستیزی بین جوانان است. روزگاری مردم درگیر جنگ سخت با دشمن بودند. آن روزها مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کردند و از رفاه کنونی چندان خبری نبود. اما روحیه گذشت و ایثارگری و مبارزه و مقاومت در برابر تحریم های دشمن زبون بین آنان موج می زد. امروز تهدید اصلی، جنگ نرم دشمن است. اشاعه روحیه سالهای دفاع مقدس بین مردم -خصوصاً جوانان- از ضروریات مهمی به شمار می رود که هفته دفاع مقدس می تواند بهانه و محمل خوبی برای این امر باشد.
تجلیل از ایثارگران نیز باید فرصتی برای تبیین مسائلی چون دشمن شناسی و استکبار ستیزی قلمداد شود. وحدت و برادری، مقاومت و پایداری، ایثار و شهادت، پاکی و خلوص، بی ادعایی و صداقت، توکل به خدا و معنویت گرایی، بصیرت و ولایت پذیری، تمسک به سیره پیامبر(ص) و معصومین(ع) از زمره همان ارزشهایی است که باید در این روزها برای مردم بازخوانی شود چرا که خوشبختانه این روزها فضای کشور بیش از هر زمان دیگر با معنویت و شمیم روح بخش ایستادگی و مقاومت در برابر باج خواهی دشمنان آمیخته است بنابراین بازخوانی حماسه دفاع مقدس و احیای این ارزشها، تداوم پویایی، نشاط و صلابت جامعه را تضمین خواهد کرد.
«دفاع مقدس» برای همیشه بر تارک تاریخ حماسه و جانبازی ایران خواهد درخشید و نشانه ای ماندگار از سلطه ستیزی و آمادگی مردم کشورمان در دفاع از ارزشهای اسلام و آرمانهای بلندانقلاب باقی خواهد ماند.

حمید امیدی

نیروهای امنیتی سوت زدند صدای الله اکبر شنیده نشد!

بیش از یک هفته است که سایت های سبز تلاش می کنند دوشنبه شب را برای حمایت از سران جنبش فتنه و سردادن شعار الله اکبر تبلیغ کنند.
به گزارش جهان این درحالی است که شب گذشته هیچ خبر خاصی در تهران و صدای الله اکبر نبود.
در همین رابطه یکی از سایت های سبز در توهم شبانه خود نوشت که نیروهای امنیتی در خیابانها نجمع کرده بودند  و با سوت زدن اجازه نمی دادند که صدای الله اکبر شنیده شود.
همچنین برخی دیگر از رسانه های دوستدار موسوی نیز برای خالی نبودن عریضه ، مجبور شدند فیلم الله اکبر گفتن در لندن را نشان دهند.
یک رسانه سبز دیگر هم نوشت که بهتر است اطراف خانه موسوی پیاده روی کنیم تا کسی ما را نشناسد و از این طریق اعتراض خودمان را مطرح کنیم.
سایت تحت مدیریت منوشه امیر،هم  پیشنهاد سران فتنه برای سردادن شعار الله اکبر در دوشنبه شب -دیشب- را به باد انتقاد شدید گرفت و نوشت «شعار الله اکبر، شاخصه و نماد جمهوری اسلامی است و جنبش سبز بعد از عبور از اسلام نباید بار دیگر با سردادن این شعار به گذشته برگردد. این شعار باعث ریزش هواداران اصلی جنبش می شود که به اسلام اعتقادی ندارند و یا اسلام را در حاکمیت نمی خواهند» سایت وابسته به منوشه امیر به سران فتنه گوشزد کرده است که بعد از رخدادهای پس از انتخابات دیگر کمتر کسی اعتقاد آنها به اسلام خمینی]ره[ را باور می کند.
 یکی از کاربران سایت بالاترین نیز از بی توجهی دوستانش به ماجرای الله اکبر گفتن انتقاد کرد و نوشت:چرا عده ای به خبر الله اکبر گفتن نمره منفی می دهند واقعا جای تعجب است.

جنگ زرگری کابوهای وحشی!

دنیس راس

معمار سیاست آمریکا درباره تحریم ایران که ظاهرا برای انتخابات کنگره کاندیدا شده تاکید کرد آمریکا باید از سازمان ملل خارج شود.
ریک روسوس دیروز طی مقاله ای در پایگاه اینترنتی نشریه لجر آمریکا نوشت: «دنیس راس نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا گفت واشنگتن باید از سازمان ملل خارج شود». وی ادامه داد: «دو نفر از رقبای دنیس راس به نام های لوری ادواردز از حزب دموکرات و راندی ویلکینسون از جنبش تی پارتی آمریکا با این پیشنهاد مخالفت کرده اند. ویلکینسون گفت آمریکا نباید از سازمان ملل بگریزد اما به اصلاحاتی نیاز است. ادواردز نیز گفت عاقلانه نیست در زمان مبارزه با تروریسم در سرتاسر جهان از سازمان ملل خارج شویم.»
به نوشته روسوس راس که از شهر لیک لند آمریکا این مسئله را در بیانیه ای در پایگاه اینترنتی تبلیغاتی خود مطرح کرده است عقیده دارد: «یک سرباز آمریکایی هیچگاه نباید تحت فرماندهی هیچ افسری غیر از یک افسر آمریکایی قرار بگیرد. هیچ سرباز آمریکایی نباید در هیچ زمانی و تحت هیچ بهانه ای تحت فرمان سازمان ملل قرار گیرد. سربازان آمریکایی قسم می خورند که از قانون اساسی آمریکا دفاع و حمایت کنند نه از منشور سازمان ملل». به نوشته این پایگاه اینترنتی دنیس راس در عین حال اذعان می کند که سربازان آمریکایی هرگز تحت فرمان سازمان ملل نبوده اند. اما او می گوید می خواهد اطمینان یابد که چنین چیزی هیچگاه رخ نخواهد داد.
روسوس لدر می نویسد: «وقتی از او سؤال شد آیا آمریکا باید در سازمان ملل بماند یا خیر گفت وقت آن است که آمریکا از این سازمان خارج شود. وی افزود ما چه با سازمان ملل و چه بدون آن می توانیم منبع برتری نظامی و فانوس دریایی هدایت حقوق بشر باشیم»!!
گفتنی است دنیس راس مسئول سیاست گذاری امور ایران در شورای امنیت ملی آمریکاست و به همراه ویلیام برنز معاون هیلاری کلینتون پرونده ایران را در دست دارد.
گفتنی است آمریکایی ها اگرچه سلطه فراوانی بر سازمان ملل داشته و از حق- جنگلی- وتو نیز برخوردارند ولی تاکنون برای جنایات و سلطه گری بین المللی خود منتظر کسب مجوز از سازمان ملل نبوده اند که مخصوصا اقدامات چندساله اخیر آمریکا حکایت از آن دارد. از این روی پیشنهاد «دنیس راس» و پرداخت رسانه ای آن را می توان یک «جنگ زرگری» با هدف زمینه سازی برای قانون شکنی های بیشتر کابوهای وحشی حاکم بر آمریکا تلقی کرد.