شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

قهرمانانی که هرگز نمی میرند ....

«آذرماه سال 60 بود. بعد از آزادی بستان در عملیات طریق القدس خدمت حضرت امام(ره) رسیدیم. رفته بودیم برای کسب تکلیف. فرماندهان تیپ ها گفته بودند که دیگر نمی خواهند فرمانده باشند و قصد دارند آرپی جی زن شوند! ماجرا از این قرار بود که ما در عملیات قبلی (شکست حصر آبادان) حدود 15 تا 17 گردان داشتیم که هر گردان شامل 300 تا 350 رزمنده می شد. بعد از عملیات جمع بندی کردیم و دیدیم هرگردان حدود 20 شهید داده است. در عملیات بعدی (یعنی طریق القدس) 3 تیپ تشکیل دادیم؛ تیپ امام حسین(ع)، تیپ کربلا و تیپ عاشورا. در آن عملیات هرتیپ حدود 300 شهید دادند. فرماندهان که تعداد شهدا را دیدند گفتند که ما دیگر نمی خواهیم فرمانده تیپ باشیم. حرف آنها این بود که مسئولیت خون شهدا سنگین است و... مجبور شدیم آنها را بیاوریم جماران، محضر امام(ره). عین مطلب را برای امام بیان کردیم. امام بعد از چند ثانیه سکوت با عظمت و قوت قلب فرمودند: اسمای شهدای شما از قبل در لوح محفوظ الهی ثبت شده است. بروید با تدبیر عمل کنید و نگران نباشید.» (نقل به مضمون از سردار رحیم صفوی).
دفاع مقدس به برکت خون همین شهدا، گنجینه تمام نشدنی است که فراروی نسل امروز ایران اسلامی قرار گرفته. هفته دفاع مقدس فرصت گرانبهایی است تا با بازشناسی حماسه عظیم ایثار و جانفشانی فرزندان خمینی(ره) ثابت کرد؛ تابوی شکست ناپذیری قدرتهای سلطه گر جهانی در برابر ایمان و اراده نسل نستوه انقلاب شکسته شده و ایمان و برادری برخوی جنگ افروز و ویرانگر ستم پیشگان به برتری رسیده است. شهدا پهلوانان عرصه جهاد و شهادت و قهرمانان میدان نبرد اسلام علیه کفر بودند. پهلوانانی که هرگز نمی میرند.
بازخوانی رشادتهای 8 سال دفاع مقدس یکی از ضروریات است؛ یادآوری و تذکر برای نسل انقلاب و جنگ و عبرت آموزی و درس برای نسل سوم و چهارمی که سالهای حماسه و جهاد را درک نکردند. امروز عزت و سربلندی ایران اسلامی حاصل همان رشادتها و شهادتهایی است که دلاورمردان ما در طول سالهای دفاع مقدس داشتند. باید این نقطه بی بدیل در تاریخ اسلام و ایران زنده بماند.
در مکتب انقلاب، دفاع مقدس شاخه ای از تفکر عاشورای حسینی(ع) و متصل به آن حماسه عظیم الهی است. همانطور که عاشورا و واقعه بزرگ کربلا در پیچ و خم تاریخ یک هزار و چند صد ساله گم نشده، غبار فراموشی بر آن نمی نشیند و تا ابد در رگ های تاریخ همچو خون تازه جاری است، حماسه دفاع مقدس نیز هیچگاه از خاطره ها زدوده نشده و غفلت و غفلت زدگی ها خاطره دلاور مردی قهرمانان واقعی تاریخ ایران زمین را از یادها پاک نخواهد کرد. قهرمانانی چون چمران، متوسلیان، باکری، همت، زین الدین و... پیروان راستین «مکتب» انسان ساز و نجات بخش «اسلام» و امام راحل(ره) بودند. همان دلاورمردان و پاک اندیشانی که در تاریخ این سرزمین هرگز کسی جای آنان را نخواهد گرفت.
امروز ایران اسلامی با ورود به دهه چهارم انقلاب و با اقتدا به اسوه های جاوید حماسه دفاع مقدس و درس آموزی در مکتب جهادی حضرت امام(ره) به نیکی آموخته است که در مواجهه با تحریم و تهدید دشمن و نظام سلطه جهانی، با اقتدار و صلابت، دنیای ستمکاران را به چالش کشیده و با تکیه بر توانمندیهای خود و استفاده از ظرفیت های سرشار کشور، ایران را به قله های پیشرفت و سعادت نزدیک تر سازد.
آمریکا و قدرتهای استکباری بقای قدرت و سیطره خود بر جهان را در تقابل با نظامهای مردمسالار، آزاداندیش و سلطه ستیزی چون ایران اسلامی دنبال می کنند. اگرچه، آمریکا با تجربه 8 سال جنگ تحمیلی علیه ایران و با توجه به پیشرفت های بزرگ در عرصه فناوری نظامی و تسلیحات جنگی کشورمان، می داند که تاب مقاومت در برابر آتش جنگ و قوه ایمان مردم ما را ندارد. تمسک به اهانت به قرآن کریم و هتک حرمت کتاب آسمانی مسلمانان نیز نشانه عجز و ناتوانی آمریکا در رویارویی با اسلام بود و نشان داد که تا فروپاشی نظام سلطه آمریکا زمان زیادی باقی نمانده است.
جنگ برای مردم ما دانشگاه بود. دانشگاهی که در آن آموختند که برپایه ایمان به خدا، اعتماد به نفس و خودباوری، بدون نیاز به بیگانگان روی پای خود بایستند. امروز ایران بیشتر از هر زمانی نیازمند ترویج روحیه استکبارستیزی بین جوانان است. روزگاری مردم درگیر جنگ سخت با دشمن بودند. آن روزها مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کردند و از رفاه کنونی چندان خبری نبود. اما روحیه گذشت و ایثارگری و مبارزه و مقاومت در برابر تحریم های دشمن زبون بین آنان موج می زد. امروز تهدید اصلی، جنگ نرم دشمن است. اشاعه روحیه سالهای دفاع مقدس بین مردم -خصوصاً جوانان- از ضروریات مهمی به شمار می رود که هفته دفاع مقدس می تواند بهانه و محمل خوبی برای این امر باشد.
تجلیل از ایثارگران نیز باید فرصتی برای تبیین مسائلی چون دشمن شناسی و استکبار ستیزی قلمداد شود. وحدت و برادری، مقاومت و پایداری، ایثار و شهادت، پاکی و خلوص، بی ادعایی و صداقت، توکل به خدا و معنویت گرایی، بصیرت و ولایت پذیری، تمسک به سیره پیامبر(ص) و معصومین(ع) از زمره همان ارزشهایی است که باید در این روزها برای مردم بازخوانی شود چرا که خوشبختانه این روزها فضای کشور بیش از هر زمان دیگر با معنویت و شمیم روح بخش ایستادگی و مقاومت در برابر باج خواهی دشمنان آمیخته است بنابراین بازخوانی حماسه دفاع مقدس و احیای این ارزشها، تداوم پویایی، نشاط و صلابت جامعه را تضمین خواهد کرد.
«دفاع مقدس» برای همیشه بر تارک تاریخ حماسه و جانبازی ایران خواهد درخشید و نشانه ای ماندگار از سلطه ستیزی و آمادگی مردم کشورمان در دفاع از ارزشهای اسلام و آرمانهای بلندانقلاب باقی خواهد ماند.

حمید امیدی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد