شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

پایان حضور موسوی در دانشگاه تربیت مدرس

دانشجو با اشاره به مدرک غیرمرتبط میرحسین خبر داد؛

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه" موسوی با مدرک فوق لیسانس معماری نمی‌تواند در دانشگاه تربیت مدرس درسی را ارائه کند"، گفت: رشته آقای موسوی معماری است ولی با این حال وی در گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس عضویت داشته است.

به گزارش شبکه ایران، دوماه پس از پایان ریاست میرحسین موسوی بر فرهنگستان هنر که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، تدریس وی در دانشگاه تربیت مدرس نیز خاتمه یافت.

آقای موسوی که مدرکش، فوق لیسانس معماری است، در سال های اخیر با عنوان "دکتر موسوی" در این دانشگاه به تدریس علوم سیاسی در مقطع دکترا اشتغال داشته است.

در همین زمینه، فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه تربیت مدرس، با بیان اینکه "مهندس موسوی هنوز به دانشگاه برنگشته است" اظهار داشت:  موسوی در گذشته یک درس در خصوص تاریخ انقلاب اسلامی به صورت تجربی در دانشگاه تربیت مدرس ارائه می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه" موسوی با مدرک فوق لیسانس معماری نمی‌تواند در دانشگاه تربیت مدرس درسی را ارائه کند"، به خبرگزاری فارس گفت: رشته آقای موسوی معماری است ولی با این حال وی در گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس عضویت داشته است.

میرحسین پیش از انتخابات ریاست جمهوری دهم با همین مدرک فوق لیسانس معماری، در گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس، دروس مسائل ایران و ریشه های انقلاب را تدریس کرده و به عنوان استاد راهنمای پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دانشجویان دکترای رشته علوم سیاسی، به دانشجویان مشاوره می داد.

همچنین اتاقی در این دانشگاه در اختیار او قرار داشت که بر در آن، تابلویی با عنوان "دکتر میرحسین موسوی" نصب شده بود. این اتاق ها مخصوص اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس است. 

اما آقای موسوی در حالی سالها با مدرک معماری، علوم سیاسی درس داده است که در زمان تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری دهم بارها بر مدرک و تخصص وزرای دولت نهم اشکال می‌گرفت.

او که پس از ایستادگی در برابر رای مردم و قانون، صلاحیت حضور در نظام را از دست داده، اکنون و با افشاگری رئیس دانشگاه تربیت مدرس صلاحیت حضور در این دانشگاه را هم از دست داد.


سایه بحران مدرک بر سر خانواده موسوی


اما در حالیکه موضوع مدرک تحصیلی آقای موسوی و عدم ارتباط آن با جایگاه او در دانشگاه تربیت مدرس، با واکنش رئیس این دانشگاه مواجه شده، ماجرای مدرک تحصیلی زهرا رهنورد، همسر میرحسین نیز، بار دیگر نگاه برخی ناظران را به جلب کرده است.

خانم رهنورد که از سوی آقای موسوی در مناظره با دکتر احمدی نژاد "روشنفکرترین زن ایران" خوانده شد، مدرک دکترای خود را ظرف مدت 2 سال از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرده و این در حالی است که وی در هنگام گذراندن تحصیلات در مقطع دکترا،‌ همزمان در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده هنر دانشگاه تهران نیز تحصیل می کرده و البته همزمان کارمند هم بوده است.

در گواهینامه موقت پایان تحصیلات دکترای رهنورد که صادره از واحدعلوم تحقیقات دانشگاه آزاد است، نمره و رتبه قبولی وی در آزمون ورودی دانشگاه، خالی و سفید است.

چندی پیش تعدادی از اساتید دانشگاه تهران در نامه ای خطاب به رئیس این دانشگاه خواستار بررسی صحت مدرک رهنورد شده بودند.

گفتنی است میرحسین به همراه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دانشگاه آزاد، از اعضای هیات امنای این دانشگاه هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد