شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

تلاش یک زمین‌خوار برای تصاحب نیمی از یک شهر

وزیر مسکن از وجود پرونده‌های زمین‌خواری خبر داد که فقط در یک مورد، اگر قوه قضائیه به سود آنها رای دهد، نیمی از یک شهر به زمین‌خوار تعلق می‌گیرد.

به گزارش رجانیوز، علی نیکزاد در همایش حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی تصریح‌کرد: با هماهنگی جدی با دستگاه‌های امنیتی و قوه قضائیه از ترویج زمین‌خواری جلوگیری کرده و با متصرفان، مقابله می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی مورد تاکید قانون اساسی است، خاطرنشان کرد: با تاکید مقام عالی قضایی وقت، دادستان کل کشور و وزیر جهاد کشاورزی شورایی تشکیل شد تا از اراضی ملی و بیت‌المال صیانت کند.

نیکزاد، تعامل در برقراری رابطه مستحکم با قوه قضائیه و تلاش در جهت بازگرداندن اراضی که مورد تعرض قرار گرفته است را از محورهای این همایش و دستاوردهای شورا اعلام کرد و گفت: اگر شورای حفظ حقوق بیت‌المال وجود نداشت، ثبات قیمت زمین و مسکن که مسبب شیرینی زندگی مردم است، وجود نداشت.

زمین‌خوارانی که قبلا در دولت کار می‌کردند

نیکزاد به تعداد زیاد پرونده‌های تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: در پرونده‌هایی که وجود دارد، یک طرف قضیه دولت و طرف دیگر کسانی هستند که از به‌دست آوردن زمین سود هنگفتی نصیبشان می‌شود. شاید بتوان گفت این افراد کسانی هستند که در گذشته در تشکیلات دولتی بوده و به پیچ خم تشکیلات اداری آگاهی و اشراف دارند.

وزیرمسکن و شهرسازی با بیان این که طرف مقابل دولت در این پرونده‌ها دارای زر و زور و تزویر است، تصریح کرد: بیش از 60 درصد از پرونده‌های قابل توجه در این زمینه مربوط به استان تهران است، از این رو از مقام قضایی درخواست ایجاد شعبه‌های تخصصی داریم.

تلاش یک زمین‌خوار برای تصاحب نیمی از یک شهر

وی در ادامه به یک مورد از پرونده های زمین‌خواری اشاره کرد و گفت: در این پرونده، فقط 70 میلیارد تومان هزینه وکالت برای به دست آوردن زمینی پرداخت شده که 270 میلیارد تومان ارزش دارد.
نیکزاد به عدد و رقم‌های نجومی در پرونده‌های مختلف زمین‌خواری اشاره کرد که اگر قوه قضائیه به نفع دولت رای ندهد، بسیاری از اراضی ملی که ارزش تریلیاردی دارند، نصیب زمین‌خواران خواهد شد.
به گفته وی، در یک پرونده زمین‌خواری اگر قوه قضائیه به ناحق علیه دولت حکم دهد، نیمی از یک شهر در شمال کشور از دست دولت خارج خواهد شد.

تلاش سازندگان غیرقانونی برای به هم زدن بازار مسکن

وزیر مسکن در ادامه به کاهش ساخت ‌و سازهای غیرقانونی اشاره و تصریح‌کرد: با شرایط موجود کسانی که اقدام به ساخت و ساز به صورت غیرقانونی می‌کنند، به دنبال به هم ریختن بازار مسکن هستند.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که قیمت زمین و مسکن اوج می‌گیرد، ساخت و سازهای غیرقانونی افزایش می‌یابد؛ به طوری که افراد ممکن است شبانه اقدام به این نوع ساخت‌ و سازها کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد