شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

کیهان گزارش می دهد،جزئیات پروژه حمایت از اسرائیل توسط سران فتنه

تحولات انقلابی در مصر، همانقدر که سریع اتفاق افتاد، برای واشنگتن غیرقابل پیش بینی و در عین حال غیر قابل اجتناب بود. قاهره که از سه دهه قبل شاه کلید سازش و تسلیم دولت های عرب در برابر تل آویو بود، ظرف کمتر از سه هفته به کابوسی وحشتناک برای غرب مبدل شده است.
با تشدید اعتراضات در مصر و به لرزه درآمدن پایه های حکومت متحد استراتژیک آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه، تحرکات و توطئه هایی برای کم کردن از بار سنگینی این شکست بزرگ آغاز شد. این تحرکات در قالب ایجاد ناآرامی در محور مقاومت طراحی و سوریه به عنوان نقطه آغاز این روند انتخاب شد اما تلاش ها برای به هم زدن ثبات در سوریه به دلیل محبوبیت بشاراسد به جایی نرسید.
اما شاید مورد ایران را بتوان مهم ترین محور این پروژه دانست که به پیشنهاد یا شاید بتوان گفت دستور انجام آن بلافاصله با استقبال کروبی و موسوی مواجهه و با نامه هفته گذشته آنها عملا وارد فاز اجرایی شد. نامزدهای ناکام و شورشی انتخابات سال گذشته در نامه خود به وزیر دولتی که بارها آن را کودتایی و غیرقانونی خوانده اند، برای آنچه «اعلام همبستگی با حرکت های مردمی در منطقه بویژه قیام آزادیخواهانه مردم تونس و مصر بر علیه حکومت استبدادی در کشور» می خواندند، درخواست مجوز راهپیمایی کردند.
اطلاعات موثق کیهان حاکی است این پروژه توسط تیم لندن نشین جرس- شامل مهاجرانی، جمیله کدیور و مسیح علی نژاد (موسوم به جوجه اردک زشت)- تلفنی به کروبی و موسوی دیکته و پس از آن اجرایی شده است.
تیم جرس واسطه سرویس اطلاعاتی انگلیس (MI6) و سیا با فتنه گران داخلی در ایران محسوب می شود. درباره میزان امید واشنگتن به موفقیت این پروژه شاید بهترین شاخص، گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز از راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در ایران باشد. این روزنامه در گزارش خود از این جشن باشکوه نوشت: مردم ایران با حضور خود در شهرهای مختلف ایران علاوه بر گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب 1979، حمایت خود را از اعتراضات مردمی مصر و تونس نیز ابراز کردند. در این تظاهرات ضد آمریکایی که در آن رئیس جمهور ایران، محمود احمدی نژاد نیز به ایراد سخنرانی پرداخت مردم با در دست داشتن پلاکاردها، پرچم ها، بالون های رنگی و عکس های آیت الله خامنه ای، علاوه بر شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی از قیام مردم مصر نیز حمایت کردند و حسنی مبارک را دست نشانده آمریکا خواندند.
این گزارش در ادامه با اشاره به درخواست تظاهرات جداگانه از سوی سران فتنه نوشت: «ایرانی ها همچنین با شعارهای خود علیه موسوی و کروبی که درخواست راهپیمایی در حمایت از مردم مصر کرده اند، به این نکته اشاره داشتند که مردم ایران حمایت همه جانبه خود را از قیام مردم مصر ابراز داشتند و دیگر نیازی به تظاهرات دیگری نیست. مردم در میدان آزادی با در دست داشتن عکس هایی از اوباما و مبارک در کنار هم مخالفت خود را با مبارک ابراز داشتند و به مبارک «نه» گفتند».
این گزارش همچنین نوشت: «محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران هم در سخنرانی خود گفت که خاورمیانه اسلامی جدید بدون دخالت آمریکا و اسرائیل به وجود آمده است».
این گزارش با اشاره به تظاهرات مردم در حمایت از مردم مصر و تونس نوشت: «مردم ایران در روز جمعه با شعارهای خود مخالفتشان را با برگزاری تظاهراتی جداگانه تایید کردند بنابراین پیش بینی می شود سناریوی اخیر اپوزیسیون با شکست روبرو شود».
البته این موضوع مانع از تلاش های کاخ سفید برای رسیدن به حداقل نتیجه نشد و رابرت گیبس، سخنگوی کاخ سفید و جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی جداگانه، رسماً از موسوی و کروبی اعلام حمایت کرده و از تهران خواستند به آنها مجوز راهپیمایی بدهد. در حالی که مقامات رسمی واشنگتن در اظهارات خود رسماً از فتنه گران حمایت می کنند، رسانه هایی مانند بی بی سی و سایت های زنجیره ای از لندن وظیفه پوشش و حمایت رسانه ای از این پروژه را برعهده گرفته اند.
در پایان باید گفت درخواست مجوز راهپیمایی از سوی مهره های داخلی فتنه آمریکایی-انگلیسی در حالی است که عملکرد آنها و معدود هواخواهانشان در گذشته- بویژه شعار معروف آنان در حمایت از رژیم صهیونیستی (نه غزه نه لبنان)- به خوبی نشان دهنده میزان صداقت آنها در ادعای حمایت از مردم انقلابی و ضدآمریکا و اسرائیلی مصر است.
این حرکت مذبوحانه که از همان ابتدا نیز محکوم به شکست بود در حالی سعی می کند بار دیگر غربگرایان را در محور توجهات قرار دهد که غرب گرایی در منطقه در حال دفن شدن است و از سرنوشت یکی از مهره های اصلی آمریکا در منطقه یعنی مبارک، به عنوان آخرین میخ به تابوت غرب گرایی می توان نام برد. این امر بدون تردید به جای آنکه به غربگرایان در ایران روحیه بدهد آنها را بهت زده و شوکه کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد