شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

حمایت سحابی از محمدرضا پهلوی!

یک عضو حلقه فسیل های نهضت آزادی صریحا به حمایت از شاه معدوم پرداخت و تلاش کرد وی را از اتهام جنایت علیه مردم تبرئه کند.
عزت الله سحابی که همزمان با ایام الله دهه فجر با ارگان حلقه صهیونیستی جرس گفت وگو می کرد، جایی در میانه مصاحبه ناگهان به یاد علائق قدیمی اش افتاد و گفت: «شاه باز عمل می کرد و رک و راست، ولی در عمل خیلی زود و در همان 17 شهریور که اعتراضات اتفاق افتاد، متوجه خواست مردم شد و برگشت. گرچه دیر بود ولی اهل خونریزی و کشتار نبود. منتقدین این شیوه مانند ارتشبد اویسی اعتراض شان به شاه این بود که شاه خیلی زود کوتاه آمد و اگر اجازه می داد ما مهار می کردیم. شاه کوتاه آمد ولی حاکمیت فعلی کوتاه نمی آید».
سحابی نگفته است که این سخن وی آیا جز ارادت قدیمی نهضت آزادی به سلطنت و مقام شامخ همایونی، مستند دیگری هم دارد یا نه؟!
گفتنی است حضرت امام(ره) درباره نهضت آزادی فرموده بودند اگر مدتی دیگر بر سر کار بودند، ایران را به آمریکا تحویل می دادند.
این هویدا دیگر معما نیست!
«اگر آمریکا و مبارک که در جریان تظاهرات وسیع مصر غافلگیر شده اند نتوانند راه حلی پیدا کنند، ماجرای انقلاب ایران در انتظار مصر خواهد بود.»
عباس میلانی نویسنده کتاب جانبدارانه معمای هویدا که با موسسات نومحافظه کار در آمریکا همکاری می کند، ضمن اشاره به مطلب فوق گفت: احتمال سقوط رژیم مصر به سرعت سقوط رژیم پهلوی وجود دارد.
وی در گفت وگو با صدای آمریکا اظهار داشت: مخالفان در مصر نباید زیر پرچم اسلامی و نیروهای ایرانی بروند. من فکر می کنم اخوان المسلمین شباهت های زیادی به نیروهای اسلامی در ایران دارد. برخی از نیروهای مذهبی در انقلاب ایران، با اخوان المسلمین در ارتباط بودند. نواب صفوی که یکی از شاکله های انقلاب ایران بود، با اخوان المسلمین و مهم ترین تئوریسین آن یعنی سیدقطب در ارتباط بود و به مصر رفته بود. اخوان المسلمین شبکه دارند. انور سادات را همین ها کشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد