شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

به توصیه اعلی حضرت قرار بود دموکراسی راه بیندازیم !!!

صدای آمریکا از قول وزیر اطلاعات و جهانگردی دولت بختیار گفت: با مرگ داریوش همایون، یک مهره اساسی در جبهه راست از بین رفته است.
در پی ضربه مغزی منجر به مرگ داریوش همایون (از سران سلطنت طلبان) در سوئیس، سیروس آموزگار به صدای آمریکا گفت: ما در جبهه راست، دیگر آدمی در حد او نداریم و من متأسفم این حرف را می زنم ولی الان با مرگ همایون، یک مهره اساسی در جبهه راست ما از بین رفته که لااقل برای مدتی غیرقابل جانشین است.
وی همچنین روزنامه صهیونیستی آیندگان را که با کمک مالی صهیونیست ها و توسط همایون راه اندازی شد، مورد ستایش قرار داد و گفت: همایون در این روزنامه صاحب مکتب بود(!) وزیر کابینه بختیار درباره فراز و نشیب های زندگی همایون گفت که وی در جوانی شبانه به اردوگاه آمریکایی ها وارد شده و در اثر انفجار مین هر دو پنجه پای خود را از دست داده بود. آموزگار اما توضیح نداد که همایون چگونه از شبکه مزدوران مطبوعاتی موسوم به «بدامن» و چماقداران کودتای 28 مرداد سردرآورد و داماد سرلشکر زاهدی عامل نظامی کودتا شد. آموزگار به دروغ ادعا کرده که همایون پس از ماجرای 28 مرداد بیکار شده بود! وزیر اطلاعات و جهانگردی آخرین دولت در رژیم پهلوی درباره ارتقای همایون به قائم مقامی حزب شاه ساخته رستاخیز هم این گونه توجیه کرد: «علت اساسی تمایل او به قائم مقامی حزب رستاخیز این بود که در مجلسی که اعلی حضرت، تک حزبی را در ایران پیشنهاد کرده بود، داریوش همایون چندین اظهار نظر پخته ارائه داده بود و به توصیه اعلی حضرت، ایشان به عضویت «کمیته ایدئولوژی» حزب رستاخیز درآمد. داریوش همایون و کسانی نظیر خود من، باورمان شد که با حزب رستاخیز شاید بشود، یک نوع «دموکراسی» را درایران، مد و مرسوم کرد(!!). و ظهور دو حزب که علیه یکدیگر بزنند، شاید برای مملکت جوانی مثل ایران، زود باشد(!) البته من خیلی زود، و پس از دو ماه، از حزب بیرون آمدم. ولی داریوش همایون در مقام قائم مقام، به کارش ادامه داد و البته طبق معمول که عادت داشت در کنارش باشم؛ از من خواست به عنوان معاون مالی و اداری حزب در کنارش باشم، ولی من قبول نکردم.»
سیروس آموزگار درباره علت دستگیر شدن داریوش همایون در ماه های آخر حکومت پهلوی و به دستور شاه اظهار داشت: آنچه می توانم بگویم همایون از لحاظ دستگیر شدنش هیچ کینه ای نداشت. خودش به من گفت از همان زمان برای شاه پیغام فرستاده بود که من می فهمم دلیل این ماجراها را.
این سلطنت طلب فراری همچنین به صدای آمریکا گفت: همایون در جشن تولد هشتاد سالگی اش، میز بزرگی را اختصاص به دوستان «چپ» داده بود از خانبابا تهرانی تا بابک امیر خسروی و روابطش با اینها بسیار خوب بود.
خاطرنشان می شود همایون مانند بسیاری دیگر از سلطنت طلبان بعدی، در جوانی سوسیالیست بود و در آخر پیری مدعی طرفداری مشروطه و دموکراسی شده بود.
مسعود بهنود سردبیر همایون در روزنامه آیندگان نیز در مصاحبه با رادیو فرانسه به ستایش از وی پرداخته و برخلاف خیانت ها و فساد شدید همایون مدعی شد: او نگاه سالم به دنیا داشت، به مادیات اعتنا نداشت و به سرنوشت کشور علاقمند بود(!)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد