شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

بیچاره جنبشی که سکینه و شهلا پرچم آن باشند !

محافل ضدانقلاب از اینکه متهمان فاسدالاخلاق و قاتلی چون «سکینه- م» و «شهلا- ج» تبدیل به پرچم جنبش سبز در خارج کشور و در رسانه های غربی شده اند نگران و گله مند هستند.
سایت روزنت با اذعان به این مطلب و با طرح پرسشی مبنی بر اینکه «نماد جنبش سبز کیست؟»، نوشت: در بیش از یک ماه گذشته، در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی، مراسم و یادبودهایی برای «سکینه ]م...[» برگزار شد. حجم تبلیغات درباره وی تا آن حد زیاد شد که بسیاری از مسئولان رده بالای کشورهای مختلف -همچون سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه- به موضع گیری مستقیم درباره این قضیه پرداختند. وزیر امور خارجه فرانسه هم تهدید کرد که در صورت «کم شدن یک تار موی سکینه» روابط ایران و فرانسه دگرگون خواهد شد. مساله ای که به ندرت برای زندانیان دیگر اتفاق افتاده است]![ اما سکینه کیست؟ زنی که به اتهام قتل- یا مباشرت در قتل- همسر خود و رابطه نامشروع، به زندان رفته است. وی در ابتدا به سنگسار محکوم شد اما همچنان، متهم به قتل یا مباشرت در قتل است. با تاکید بر لزوم رعایت تمامی موارد قانونی در محاکمه وی، سؤالی که وجود دارد این است که آیا سکینه ]م...[، نمادی از جنبش سبز و الگویی برای دموکراسی خواهان ایرانی است؟
این رسانه ضدانقلابی که خود جزو معرکه گیران اصلی درباره عناصر بدنامی چون سکینه- م و شهلا- ج بوده، ادامه می دهد: تمام رسانه های مخالف در داخل و خارج از حدود 2 ماه پیش مشغول مرثیه سرایی برای شهلا ]ج...[ متهم به قتل همسر ناصر محمدخانی بودند. او که اعدام شد متهم اصلی پرونده قتل لاله سحرخیزان بود. ایجاد کمپین گسترده حمایت از شهلا در نوع خود قابل تحسین و ستایش بود اما حجم گسترده تبلیغات، نام او را در بسیاری از رسانه های خارجی مطرح کرد. آیا او نماد جنبش سبز بود؟
روزنت همچنین با اشاره به نام 5 تن از فتنه گران بازداشتی می نویسد: چرا جز نسرین ستوده ]همکار گروهک منافقین[ نام دیگری مطرح نشد و تنها و تنها، پروپاگاندای عظیم درباره او بود؟ چه دلیلی دارد که تنها او ذکر می شود. برخی معتقدند برای جلب توجه نهادها و دولت های غربی، برای توجه به وضعیت ناگوار نقض حقوق بشر، لازم است افرادی مطرح شوند که قابلیت جذب مخاطب غربی را داشته باشد. این جا، سؤالی که مطرح می شود این است که چه معیارهایی برای «قابلیت جذب» وجود دارد؟
این پایگاه اینترنتی در پایان نوشته است: شاید اگر آنان که در فکر تشکیل کمپین هستند کمی از منافع شخصی بگذرند و به منافع زندانیان فکر کنند، اوضاع برای همه مان بهتر می شود. ]سودجویانی چون مصطفایی وکیل سکینه- م با همین دستاویز از غرب پناهندگی گرفت![
روزنت اشاره ای به این حقیقت نمی کند که از میان ایرانی ها تنها کسانی که فاسدتر و خائن تر باشند تحویل گرفته می شوند همچنان که دولت های فرانسه و ایتالیا و انگلیس و آمریکا و آلمان را انبوهی از این فسادها و خیانت های مالی و اخلاقی و سیاسی فرا گرفته و هر از چند گاهی، گوشه ای از این رسوایی ها به بیرون هم درز می کند. همچنین یادآوری این نکته نیز لازم می نماید که منحرفانی چون موسوی و کروبی و خاتمی در مقاطعی که در غرب منشأ اثر تلقی شده اند مورد تبلیغات قرار گرفته و هر زمان هم که از خاصیت افتاده اند طبیعتا التفات غربی ها هم کمتر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد