شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

نامه ای درباره چوپان دروغگوی بی بی سی

سعید شریعتی عضو مستعفی حزب مشارکت در نامه ای دوپهلو خطاب به رئیس قوه قضاییه، به دروغ بافی اخیر علی شکوری راد پرداخت.

شکوری راد چند ماه پیش بازداشت شده اما در پی وساطت یکی از علما آزاد شده بود. وی با این وجود طی سخنانی درلرستان که در هماهنگی کامل با پروژه حلقه ماسونی لندن بود، ادعا کرد آیت الله آملی لاریجانی به موسوی به خاطر پیروزی در انتخابات تبریک گفته است! شکوری راد در پی این اقدام به اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب مجددا بازداشت شد.
در این میان سعید شریعتی در نامه ای خطاب به رئیس قوه قضاییه نوشت که شکوری راد به خاطر گزارش نارسا و نادقیق و بدون تحقیقات کافی بازداشت شده است. شریعتی مدعی شده که نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان باید شاکی خصوصی داشته باشد. ضمن اینکه اساسا گزاره صریحی نسبت داده نشده است.
شکوری راد در سخنان خود مدعی شده بود: «اخباری در رابطه با تبریک به موسوی در مورد آقای صادق لاریجانی هم وجود داره، که من نمی خواهم حالا این مطالب رو رسانه ای کنم به خاطر اینکه شاید به صلاح نباشه»!
شریعتی در عین حال در نامه خود اذعان کرده که تماس آیت الله آملی لاریجانی برای تاکید و شهادت دادن درباره عدم جانبداری اعضای شورای نگهبان در انتخابات بوده است، نه تبریک! (آیت الله آملی لاریجانی به هنگام انتخابات عضو فقهای شورای نگهبان بود). شریعتی بدین ترتیب تلویحا به دروغ پراکنی شکوری راد اذعان کرده است.
در واکنش به نامه شریعتی سایت ضدانقلابی بالاترین خطاب به وی نوشت: جناب شریعتی اگر جرئت مقاومت و ایستادگی ندارید، سکوت کنید و آبروی دیگر فعالان را نبرید! شما همان کسی هستید که در دادگاه لب به اعتراف گشودید. شما با این نامه به اعتبار شکوری راد ضربه می زنید. شما جایگاه ریاست قوه قضاییه را ملجأ نهایی دادخواهی در نظام عدل معرفی کرده اید.
نامه شریعتی که در میانه دفاع از شکوری راد و رد تلویحی ادعای وی سرگردان است مجادله سال گذشته این دو را در اذهان تداعی می کند. سال گذشته و در پی همراهی شریعتی با سعید حجاریان در انتقاد از برخی رفتارهای رادیکال حزب مشارکت، شکوری راد ادعا کرد که شریعتی زمان بازداشت شکنجه شده و آن اعترافات را کرده است. در واکنش به این ادعا، سعید شریعتی ادعای شکوری راد را تکذیب کرد اما این بار شکوری راد مدعی شد که «سعید شریعتی مورد شکنجه سفید(!) قرار گرفته است.» جالب اینکه شریعتی پاسخ داده بود «آقای دکتر بنده نه شکنجه سفید شدم و نه سیاه، اگر هم هرکدامش بر من اعمال می شد برخلاف اعتقاداتم حرف نمی زدم.»
به عبارت دیگر شکوری راد فردی سابقه دار در انتشار اکاذیب به قصد سیاه نمایی علیه نظام است. او از همکاران شبکه بی بی سی انگلیسی به شمار می رود و در پروژه هایی که با مشارکت بی بی سی و حلقه ماسونی لندن (مهاجرانی و برخی عناصر فراری مشارکت) به اجرا درمی آید همکاری کرده است. این عنصر کذاب مردادماه گذشته درباره BBC گفته بود: بی بی سی کاملا حرفه ای و بی طرف است و اغلب گویندگان و خبرنگاران آن در دوران اصلاحات در داخل کشور فعالیت روزنامه نگاری می کردند.
ترور شخصیت رئیس قوه قضاییه که در خط مقدم برخورد با فتنه گران قرار دارد یکی از دستور کارهای حلقه لندن به شمار می رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد