شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

در جریان فتنه بعد از انتخابات عده ای شبیه بنی امیه عمل کردند

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد اگر کسانی مدعی هستند که در روز عاشورا یا حسین یا حسین می گفتند باید از آنان پرسید این یا حسین آنان در مسیر حق بوده یا در مسیر باطل و قطعا می دانند که امویان نیز در جنگ صفین قرآن را بر سر نیزه کردند.
آیت الله صادق آملی لاریجانی روز یکشنبه در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به جریان فتنه بعد از انتخابات گفت: در جریان فتنه بعد از انتخابات دیدیم که افرادی با سابقه و گذشته همراهی امام و انقلاب، در دام فتنه افتادند و با همه فرصت و مجالی که به آنها داده شد اما باز هم در اشتباه خود باقی ماندند و هر روز بیانیه دادند و هنوز نیز بر عصبیت خود باقی هستند.
آیت الله لاریجانی با تاکید بر اینکه «فرق است بین کسانی که اشتباه خود را جبران می کنند با کسانی که در اشتباه و عناد خود غوطه ور می شوند» گفت: در جریان فتنه بعد از انتخابات دیدیم که کسانی گاه شبیه بنی امیه عمل کردند و قرآن بر سر نیزه کردند و در روز عاشورا با شعار یا حسین بر تنها حکومت شیعی جهان شوریدند و از ولی زمانه سرپیچیدند و جریان منافقانه ای راه انداختند و حال بیانیه می دهند که در عاشورا مظلوم واقع شده اند.
رئیس قوه قضاییه افزود: اگر کسانی مدعی هستند که در روز عاشورا یا حسین یا حسین می گفتند باید از آنان پرسید این یا حسین آنان در مسیر حق بوده یا در مسیر باطل و قطعا می دانند که امویان نیز در جنگ صفین قرآن را بر سر نیزه کردند اما اصحاب واقعی با بصیرت کامل در صحنه در کنار ولی زمان باقی ماندند و خطا نکردند؛ در حالی که آنان نیز می توانستند فریب قرآن های بر سر نیزه را بخورند و بدون بصیرت و شناخت، از مسیر حق و حقیقت خارج شوند.
به گزارش روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، وی در بخش دیگری از سخنانش بصیرت در حادثه عاشورای حسینی را شاخصی مهم در ارزیابی تاریخ این حادثه عظیم و رمز ماندگاری آن دانست و گفت: عاشورا دریایی از معانی است که هر گوشه اش صحنه ای بی بدیل در تاریخ هستی است.
رئیس دستگاه قضایی گفت: گوشه ای بسیار مهم و ماندگار در تاریخ عاشورا بصیرت و آگاهی انسانی به نام «حر» است که راه را به امام زمانش بسته بود اما با بصیرتی که خداوند متعال به او اعطا کرد از مسیر اشتباه برگشت و در تحصیل کمال انسانی، راهی را طی کرد که کم نظیر است تا جایی که حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام خطاب به وی فرمود: «انت حر کما سمتک امک».
رئیس قوه قضاییه افزود: آزادی به این معنا برای هرکسی رخ نمی دهد که انسانی بتواند این چنین از بندهای مادی و معنوی آزاد شود.
آیت الله لاریجانی با بیان اینکه صحنه دیگر عاشورا خلوص و ایثار است، افزود: اصحاب حضرت در ایثار هیچ کم نگذاشتند؛ واقعا این صحنه ها را کجا می شود پیدا کرد. صحنه ای که برادری برای برادر از خلوص و ایثار هیچ باقی نگذارد. آنچه اصحاب حضرت در عاشورا خلق کردند در کل تاریخ نمونه ای نداشته است.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه گاهی حتی معارف عرفانی نیز ممکن است سد راه آزادی و کمال انسان شود تاکید کرد: حادثه عاشورا سرشار از بصیرت انسان هایی است که در اوج فشارها و تهدیدات و تطمیع های دشمنان، امام زمانشان را رها نکردند و هر کدام نمونه ای بی بدیل از آزادگی و بصیرت را در تاریخ جاودانه کردند و این بصیرت عمیق الگویی پایدار برای تمام انسانها و مؤمنانی است که در مسیر زندگی خود با موانع و مشکلات و انحرافاتی مواجه می شوند.
گفتنی است؛ در ادامه جلسه در خصوص مشکلات و شرایط گزینش و استخدام کارمندان قوه قضاییه و شرایط رسیدگی به تخلفات کارکنان اداری دستگاه قضایی بحث و بررسی و مقرر شد در جلسه مشترک معاونت اداری- مالی قوه قضاییه و هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری در دادگستری ها و سازمانهای وابسته به قوه قضاییه این شرایط بررسی و گزارش نهایی آن جهت ارائه به جلسه مسئولان عالی قضایی تهیه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد