شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

اصلاح طلبان متوهم ما را هم در آمریکا به اشتباه انداختند !

یک مقام سابق سیا می گوید نسبت به جنبش سبز زیرزمینی بسیار دلگرم شده بود اما اکنون معتقد است ایده انقلاب مخملی در ایران یک توهم بود که کسانی چون شیرین عبادی و اکبر گنجی و دیگران به آن دامن می زدند.
نشریه فارین پالیسی ضمن گزارشی به بی اعتنا شدن محافل آمریکایی و نگاه تحقیرآمیز آنها به جریان اپوزیسیون پرداخت و نوشت: رئول مارک گرکت(عضو پیشین سیا و همکار فعلی بنیاد دفاع از دموکراسی) ماه گذشته در سالن پر از جمعیت در بلومبرگ، اکبر گنجی را تحقیر کرد و ضمن تمسخر گفت که او متوهم است. او به شیرین عبادی هم کنایه زد آنجا که گفت اظهارات مخالفان جمهوری اسلامی در جمع های خصوصی با آنچه در جمع های عمومی مطرح می کنند تناقض و تفاوت فاحشی دارد و من به همین اندازه بسنده می کنم.
این گزارش می افزاید: گرکت در بلومبرگ گفت من برای گنجی احترام زیادی قائلم اما او و دوستانش متوهم هستند. اعضای جنبش اصلاح طلبی لیبرال احتمالا پراشتباه ترین تحلیلگران دهه گذشته در ایران بودند. آنها واقعا فکر می کردند یک انقلاب مخملی رخ می دهد.
فارین پالیسی در عین حال نوشت: شیرین عبادی می گوید سیاست اوباما در قبال خاورمیانه درست است. گنجی هم تابستان گذشته در باشگاه مطبوعات در واشنگتن ضمن هم عقیده بودن با دیگران درباره سیاست اوباما گفته بود «سیاست اوباما و عدم تهدید نظامی، جنبش سبز را ممکن کرد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد