شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

آقای هاشمی اول حزب خود را بشناسید بعد .....

دبیر سیاسی حزب کارگزاران با احزاب دولت ساخته مخالفت کرد و گفت: امام بارها بر ضرورت مردمی بودن احزاب تأکید می کردند و احزاب دولت ساخته را مطرود می ساختند.

محمد هاشمی در گفت وگو با روزنامه مردم سالاری همچنین اظهار داشت: در اندیشه سیاسی امام خمینی، تحزب جدای از حزب بازی است، ایشان به صراحت می فرمایند که در ظرف یک سال کمتر، 200 گروه در یک مملکت پیدا شد و 200 حزب اظهار وجود کردند، هرچه گروه ها زیادتر می شدند، اختلافات زیادتر می شد، اصل حزب بازی را به نظر من در صدر مشروطیت، انگلیسی ها حزب را در ایران درست کردند؛ حزب بازی را برای همین درست کردند که نگذارند این ملت با هم آشتی کنند. این سخن امام البته در طرد حزب بازی است و تکثر احزاب به صورت منطقی را مورد تایید قرار می دادند.
محمد هاشمی در عین حال از توقیف روزنامه حزب کارگزاران و بازداشت سه، چهار نفر از اعضای اصلی حزب پس از انتخابات سال گذشته انتقاد کرد.
انتقاد محمد هاشمی از احزاب دولت ساخته در حالی است که «کارگزاران» اولین و شاخص ترین حزب دولت ساخته به شمار می رود که توسط شماری از اعضای متنفذ دولت سازندگی راه اندازی شد و در تداوم مسیر به برخی سوءاستفاده های گسترده سیاسی و اقتصادی منجر شد. این حزب عملاً دولت را به یک شرکت سهامی تبدیل کردند و بعدها با همراهی مدعیان اصلاح طلبی و حزب مشارکت، بر دولت اصلاحات نیز سایه افکندند. برخی اعضای این حزب نظیر مهاجرانی هم اکنون در خدمت سرویس جاسوسی انگلیس قرار گرفته اند و در جریان آشوب و فتنه سال گذشته علناً در خدمت بیگانگان نقش آفرینی می کردند. کارگزاران در انتخابات ریاست جمهوری 88 طبق یک پروژه به دو بخش حامی موسوی و کروبی تقسیم شدند و عناصر افراطی آن به جریان های افراطی و ساختارشکن بانی آشوب پیوستند. به عبارت دیگر عملکرد غالب کارگزاران، مصداق بارز «حزب بازی» از جنس ایجاد اختلاف میان ملت و خدشه در منافع ملی است.
سخنگوی این حزب- حسین مرعشی- که در جریان آشوب ها بازداشت شد چند سال پیش علناً از کارگزاران به عنوان حزبی لیبرال- دموکرات که معتقد است اسلام نظام سیاسی و حقوقی و اقتصادی ندارد، یاد کرده بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
بیدل 1389/09/07 ساعت 07:54 ق.ظ http://lastfitnah.blogsky.com/

سلام خدا خیرتان بدهد وبلاگ بسیار خوبی دارید به وبلاگ من هم سری بزنید و در صورت امکان حقیر را لینک کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد