شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

پروژه جدید اصلاح طلبان پیشاپیش شکست خورده است

عضو اتاق فکر 5 نفره فتنه سبز در خارج می گوید وقتی جمهوری اسلامی هزینه های گسترده ای بر سر عملکرد کسانی چون خاتمی و جریان همسو با وی داده، چه دلیلی دارد دوباره راه بازگشت و ورود آنها به نظام را باز کند.
اکبر گنجی در مقاله جدید خود نوشت: مهم ترین استراتژی اصلاح طلبان شرکت در انتخابات به قصد ورود به نظام بود. در این دوره، به زیر کشیدن احمدی نژاد خود به صورت هدفی مهم درآمده بود. آنها با معرفی کاندیدا نتوانستند احمدی نژاد را به زیر بکشند. هرچه داشتند از دست دادند. موسوی و کروبی هم از همه نهادهای نظام حذف شدند، شورای نگهبان هم بارها اعلام کرده که دیگر صلاحیت هیچ یک از این ها را برای هیچ انتخاباتی تایید نخواهد کرد. مهدی کروبی که از مسئولان رده بالا بوده، اکنون نمی تواند وارد منطقه پاستور شود و به دیدار موسوی برود. اسدالله بیات را هم به منزل او راه ندادند. نظام معتقد است حالا که آن همه هزینه را پرداخته، چه دلیلی دارد دوباره راه های ورود اصلاح طلبان به نظام را باز کند؟
وی اضافه کرد: اکنون وضعیت به کلی تغییر کرده است. آنها دیگر نه اصلاح طلب بلکه فتنه گر و سران فتنه محسوب می شوند. سبزها در حوادث سال گذشته چیزی کم نگذاشتند. محل نزاع این نیست که اصلاح طلبان در انتخابات آینده شرکت می کنند یا آن را تحریم می کنند؟ محل نزاع این است که آنان را دیگر به این بازی راه نمی دهند. در همان مرحله ثبت نام، وزارت کشور همه آنها را رد صلاحیت خواهد کرد. خاتمی از همین حالا به فکر است تا راهی بگشاید که شرکت اصلاح طلبان در انتخابات مجاز شود.
گنجی همچنین نوشت: دلیلی ندارد رژیم که همه هزینه های اخراج را پرداخت کرده و خود را در موضع قدرت می بیند، چنان مجوزی صادر کند. احتمالاً تعیین وقت دیدار با رهبری برای خاتمی -اگر هم وقتی تعیین شود- مشروط به شروطی خواهد بود که هزینه سنگینی برای خاتمی دارد. اینک او باید با موسوی و کروبی هم مرزبندی صریح و علنی انجام دهد.
وی البته اشاره ای به این واقعیت نکرد که خاتمی در فتنه سال 88 تا زمانی که خیال می کرد موسوی و کروبی موفق می شوند، از همراهی با فتنه گران کوتاهی نکرد. گنجی در عین حال درباره حزب مشارکت گفت: امروز اصلاح طلبان در خارج کشور وب سایت می زنند، تلویزیون ماهواره درمی آورند و احتمالاً باید در آینده شاهد آن بود که جبهه مشارکت از خارج کشور، فعالیت معطوف به داخل کشور داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد