شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

ارتش آمریکا در پشت پرده پروژه تحریف نام خلیج فارس + لینک

نیروی دریایی آمریکا طی دستورالعملی از تمام نیروهای خود خواست به جای خلیج فارس از واژه مجعول خلیج ع ر ب ی استفاده کنند .

در قسمت راهنمای این دستورالعمل که در پایگاه اینترنتی این نیرو قرار گرفته، به تشریح و توضیح برخی کلماتی پرداخته شده که یکی از این کلمات، عبارت مجعولی است که طی سال‌های اخیر از سوی برخی کشورهای عربی برای نام بردن از نام چندهزار ساله "خلیج فارس" مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نیروی دریایی آمریکا نیز در حالی که تمام نقشه‌های کشورهای غربی از صدها سال گذشته، نام "خلیج فارس" را برای منطقه دریایی جنوب ایران به کار برده‌اند، عنوان کرده که خلیج ع‌ر‌ب‌ی‌ معادل جدید خلیج فارس است و باید به جای این عبارت به کار گرفته شود.


در ابتدای این دستورالعمل آمده است که کلیه نویسندگان و ویرایش‌کنندگان نامه‌های تبادل شده در نیروی دریایی، باید به نکات این دستورالعمل توجه داشته و آن را دنبال کنند.
این درحالیست که ایالات متحده از زمان تاسیس خود که 300 سال از آن تاریخ نمی‌گذرد،‌ در نقشه‌های خود نام تاریخی "خلیج فارس" را برای این منطقه استفاده کرده است.
برخی گمانه‌زنی‌ها از این موضوع حکایت دارد که دستورالعمل مذکور، پس از عقد قراردادهای کلان نظامی میان ایالات متحده و برخی دول عربی در خلیج فارس صورت گرفته است.
در حالی که ایالات متحده تلاش می‌کند خود را دوست ملت ایران و دشمن دولت معرفی کند،‌ این تلاش آمریکا برای تحریف واژه‌ای با قدمت چندهزار ساله که ایرانیان تعصب خاصی روی آن دارند، نشان می‌دهد که چنین ادعاهایی کاربردهایی کاملاً تبلیغاتی دارند و دشمنی آمریکا با ایران، به خاطر روحیات ظلم‌ستیزانه مردم این کشور است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد