شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

جرمش که یکی دو تا نیست!

   

سخنگوی قوه قضائیه اتهامات مهدی هاشمی را مالی و غیرمالی اعلام کرد و گفت به محض ورود به کشور، به پرونده وی رسیدگی می شود.
غلامحسین محسنی اژه ای که در یاسوج با خبرنگار ایرنا مصاحبه می کرد، گفت: اتهامات مهدی هاشمی فقط مربوط به اغتشاشات و حوادث پس از انتخابات نیست.
وی اضافه کرد: به محض ورود متهم به کشور، با او همانند سایر متهمان برخورد و پرونده اش در دستگاه قضایی بررسی می شود.
در همین حال یک منبع آگاه گفت: اطلاعات تازه و مهمی در خصوص سفرهای منطقه ای- اروپایی و حتی شبه قاره مهدی هاشمی پس از انتخابات ریاست جمهوری کشف و رمزگشایی شده است که حجم بالایی از پرونده وی را تشکیل می دهد.
این منبع آگاه که با باشگاه خبرنگاران جوان گفت وگو می کرد اضافه کرد: اطلاعات به دست آمده در مورد شیوه فعالیت و ارتباطات گسترده مهدی هاشمی در خارج از کشور و عناصر مرتبط با او نشان می دهد که وی پس از انتخابات فعالیت های گسترده ای را داشته و اقدامات گوناگونی انجام داده که ماهیت این اقدامات برای نهادهای مسئول کاملا واضح و روشن است و وی باید در دادگاه پاسخگوی آنها باشد.
براساس تاکید این منبع آگاه، در صورت گشایش این پرونده ها بخش های مهمی از ابعاد عملیاتی جنگ نرم دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی برای مردم کاملا روشن خواهد شد چرا که این اطلاعات، شاه کلید قفل پروژه های سر به مهر سال های اخیر است.
این گزارش حاکی است در این بین طی هفته های گذشته برخی مرتبطین خارجی مهدی هاشمی، پیام، توصیه و راهنمایی هایی به او داده اند که در صورت ورود به ایران چه روندی را در پیش گیرد، و البته ماهیت و جزئیات این پیام ها نیز توسط نهادهای مسئول کشف و رمزگشایی شده است.
این مقام آگاه در این زمینه به هماهنگی حلقه لندن با رسانه های داخلی و خارجی و برخی محکومان حوادث بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت: جعل برخی اخبار مبنی بر فشارهای وارد شده به برخی متهمان در جریان بازجویی و در دادگاه ها، نامه نگاری و دادخواهی های زنجیره ای از جمله مواردی است که اجرایش طی هفته های گذشته بارها تمرین شده است و قرار است در زمانی خاص به صورت همه جانبه تر اجرایی شود.
وی همچنین خبر داد: به مدت یک ماه است برخی کارشناسان حوزه حقوقی و امنیتی، کلاس های آموزشی ویژه ای را در لندن برای مهدی هاشمی گذاشته اند، در این کلاس ها نوع پاسخ های حقوقی و چگونگی شرکت در بازجویی ها به مهدی هاشمی آموزش داده می شود. اسامی افرادی که طی هفته های اخیر برای متهم مذکور کلاس آموزشی توجیهی، حقوقی و امنیتی گذاشته اند بزودی افشا می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد