شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

مجازات عوامل فتنه یک مطالبه عمومی است و در زمانش انجام می شود

عباس جعفری دولت آبادی با تأکید بر اینکه برای مجازات عوامل فتنه یک مطالبه عمومی وجود دارد تصریح کرد که این مطالبه در زمان خود انجام خواهد شد.
دادستان تهران روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 10 (هاشمی) در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به محاکمه عوامل فتنه و رسیدگی به پرونده عوامل کوی دانشگاه آیا برخوردی با عوامل فتنه صورت نمی گیرد؟ گفت: در رابطه با کوی دانشگاه پرونده در دادسرای نظامی مطرح است و در این خصوص باید از دادسرای نظامی سؤال شود. از سوی دیگر اکثر افرادی که در جریان اغتشاشات بعد از انتخابات نقش داشتند محاکمه شدند و تعداد کمی مانده که در آستانه محاکمه هستند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در خصوص عوامل فتنه نیز قبلا اشاره کردیم که یک مطالبه عمومی وجود دارد و در زمان خود انجام می شود.
جعفری دولت آبادی در پاسخ به بخش دیگری از سؤال این خبرنگار مبنی بر اینکه اقدام عملی در این مورد را کی مشاهده می کنیم؟ گفت: اقدام عملی وقتی است که مردم محسوس ببینند اما انجام خواهد شد. اجازه دهید وقتی عمل کردیم اعلام کنیم.
جعفری دولت آبادی در خصوص شناسایی چند جاسوس هسته ای که خبر آنرا وزیر اطلاعات اعلام کرده بود نیز گفت: از خود وزیر اطلاعات توضیح بیشتر را بخواهید.
دولت آبادی همچنین با اشاره به ترورهای اخیر در تهران اظهار کرد: در خصوص دو، سه تروری که در تهران و نسبت به پزشکان رخ داد برخی از سایت های خبری وانمود کردند که این ترورها سیاسی است در حالی که قاتل دکتری که در نارمک کشته شده بود را شناسایی کردیم و قاتل امروز دستگیر شده است.
وی افزود: در رابطه با پدر وی نیز که در گیلانغرب خودکشی کرده پیشنهاد کردیم که این پرونده به تهران احاله شود. برخی سایت ها سعی می کنند همه چیز را در ایران سیاسی جلوه دهند درحالی که این موضوع بسیار روشن است. یک دکتری کشته شده؛ گفته می شود بیمارستان ها و دکترها را مسلح کنید. قتل در همه جوامع وجود دارد و ایران نیز یکی از آن جوامع است.
دادستان تهران افزود: در خصوص قتلی که در بلوار کشاورز رخ داد هنوز سرنخی پیدا نشده و امیدواریم که در این رابطه سرنخی پیدا شود. اما بعضی از سایت ها این موارد را با ترور علی محمدی و حمله به دکتر معتمدی کنار هم چیدند. این امر کم لطفی است و رسانه های خبری باید به این موضوع توجه کنند که دادستانی حتماً به این نوع شبهات در وقت خود پاسخ می دهد و دلیلی وجود ندارد که مرتب بخواهیم توضیح دهیم.
جعفری دولت آبادی یادآور شد: قاتل پرونده قتلی که در نارمک رخ داده دستگیر شده و پرونده نزد پلیس امنیت تهران بزرگ است و پرونده در دادسرای امور جنایی مطرح است.
همچنین دادستان تهران با اشاره به دستگیری هایی که در اصفهان صورت گرفته خطاب به جریانات سیاسی گفت: جریانات سیاسی توجه داشته باشند که وقتی به افرادی مرخصی داده می شود که به درمان یا زندگی شخصی بپردازند دنبال کردن کارهای سیاسی برخلاف عهد آنان است و کسانی که به مرخصی می آیند قرار نیست که فعالیت علیه نظام انجام دهند.
وی افزود: این افراد که در جریان مرخصی قرار داشتند و به اصفهان رفته و اقداماتی انجام داده بودند توسط پلیس و نهادهای امنیتی دستگیر شدند.
دادستان تهران با تأکید بر این که سازمان و نهادهایی که پروانه ندارند نباید فعالیت کنند، تصریح کرد: همچنین سازمان ها و نهادهایی که پروانه دارند اما پروانه هایشان توقیف است نمی توانند فعالیت کنند و صرفاً نهادها و سازمان هایی می توانند به فعالیت بپردازند که طبق قانون مجوز و پروانه فعالیت داشته باشند.
دولت آبادی ادامه داد: افرادی که از مزایای مرخصی استفاده می کنند حتماً باید پایبند به این مرخصی ها باشند و وقتی نظام نسبت به آنها رأفت می کند توقع دارد که پاسدار تعهداتشان باشند کما اینکه تعدادی از این گروه در سال 80 محکومیت های 6، 10، 15 و... ساله داشتند و نظام این احکام را اجرا نکرده و اگر می خواستیم احکام را اجرا کنیم طبیعتاً اجرای احکام ساده است.
جعفری دولت آبادی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این که مبانی ما در حوزه نظم عمومی بسیار قوی است، گفت: بر هم زدن نظم عمومی و تعدی به نظم عمومی در هر حوزه ای جرم است. حال ممکن است ضمانت اجراهایش نیز متفاوت باشد. اگر امروز عده ای تصمیم بگیرند با احتکار، بستن بازار یا کم و زیاد کردن کالایی نظم جامعه را بر هم بزنند به طور طبیعی حاکمیت و مجاری مربوطه ورود پیدا می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد