شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

اوباما برای دست دادن با ایران اول خون روی دستش را بشوید ...

نشریه آمریکایی فارین پالیسی با اشاره به سیاست دوگانه آمریکا در زمینه حقوق بشر از اقدام اخیر کاخ سفید در تحریم 8 مقام ایرانی انتقاد کرد.
فارین پالیسی در این مقاله به جنایات و شکنجه های زندانیان دربند آمریکا اشاره کرد و نوشت: ظاهراً تاریخ معاصر خود آمریکا در زمینه تجاوز و اشغال دو کشور خارجی، آدم ربایی، بازداشت نامحدود و بدون اتهام و شکنجه جسمی و روحی هزاران نفر از جمله در مکان هایی مانند گوانتانامو، بگرام و ابوغریب با ادعاهای آمریکا و جنگ روانی و تبلیغاتی جاری واشنگتن بر ضد ایران بی ارتباط است. زندانیانی که آمریکا در افغانستان و گوانتانامو نگهداری می کند افزون بر آنکه با زنجیر از سقف آویزان می شوند و به دست و پایشان غل و زنجیر زده می شود چنانچه خون دست و پایشان بند می آید لخت و با پاکتی روی سرشان چند روز بی خواب نگهداری می شوند و با کتک زدن آنها را از خوابیدن محروم می کنند و در بازجویی هایشان گاهی آنها را آنقدر شکنجه می کنند که می میرند. از پانزده سرباز آمریکایی که به شکنجه زندانیان متهم شدند همگی به جز سه نفر تبرئه شدند. آن سه نفر نیز توبیخ کتبی و حداکثر 75 روز به سبب جرائمشان زندانی شدند.
فارین پالیسی سپس به اقدام مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای برخورد با متخلفان در بازداشت گاهها اشاره کرد و نوشت: در ایران برعکس آمریکا پس از انتشار گزارش هایی درباره شکنجه در زندان کهریزک دولت به سرعت این بازداشتگاه را به سبب غیراستاندارد بودن و برای حفظ حقوق افراد بازداشت شده تعطیل و تحقیقات را درباره ادعاهای مطرح شده آغاز کرد. در همان زمان 140 نفر از زندانیان به درخواست رئیس قوه قضائیه از زندان آزاد شدند.
افزون بر آن به نوشته فایننشال تایمز در 25 ژوئن 2009 چندین دانشجو که در جریان تظاهرات راهپیمایی ها و شورش های پس از انتخابات بازداشت شده بودند آزاد شدند تا بتوانند همراه با 3 میلیون نفر از جوانان دیگر ایران در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کنند.
فارین پالیسی در ادامه این مقاله بازهم به جنایات دیگر آمریکا و سکوت مسئولان کاخ سفید در قبال جنایات خودشان اشاره کرد و نوشت: رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی اخیر خود هیچ اشاره ای به کشتار مستمر غیرنظامیان فلسطینی به دست اسرائیلی ها با سلاح های آمریکایی نکرد و این در حالی است که فقط در دهه گذشته نیروهای امنیتی اسرائیلی 6371 فلسطینی را به قتل رسانده اند که 1317نفر از آنها کودکان و نوجوانان 250 نفر از افسران پلیس بودند که در بمباران های 2008 تا 2009 در غزه کشته شدند و 240 نفر نیز در چارچوب ترورهای هدفمند به قتل رسیدند. ظاهراً از دید رئیس جمهور آمریکا این قتل ها بی عدالتی محسوب نمی شود و این یکی از عوارض جانبی ضروری صهیونیسم است که نیازی به اشاره به آن نیست.
این نشریه شآمریکایی در ادامه با اشاره به معیارهای دوگانه در سیاست آمریکا نوشت: یک بام و دو هوای دولت آمریکا همچنان نیات و انگیزه های واقعی واشنگتن را در خصوص خاورمیانه بویژه برای حفظ برتری نظامی اسرائیل و اهریمن جلوه دادن هر کشوری که جرات کند برتری اخلاقی آمریکا را زیر سؤال ببرد یا با امپریالیسم آمریکایی و اسرائیلی در منطقه مخالفت کند لو می دهد.
در حالی که اوباما همچنان ادعا می کند مایل است دستش را به سوی دولت ایران دراز کند به نظر می رسد که او فراموش کرده است ابتدا خون روی دستش را بشوید».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد