شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

اوباما VOA را تحقیر کرد تا BBC را بی حیثیت کند!

     

مصاحبه باراک اوباما با شبکه بی بی سی انگلیس (در واکنش به موج آفرینی موفق احمدی نژاد در سازمان ملل) هرچند که از سوی محافل سیاسی و رسانه ای دنیا «منفعلانه، از سر دستپاچگی، بازی خوردن از حریف، و بی تاثیر» ارزیابی شد اما واجد یک «پیام» بود و آن اعلام رسمی تخته شدن در صدای آمریکا (VOA) بود.
پایگاه اینترنتی سکولاریسم نو با بررسی این موضوع نوشت: وزارت خارجه آمریکا هیچ تمایلی به مصاحبه اوباما با VOA نداشت. گفته می شود پس از مصاحبه اوباما با بی بی سی، تهیه کنندگان و خبرنگاران صدای آمریکا در راهروهای VOA به طنز به هم می گفته اند که صدای آمریکا دیگر صدای آمریکا نیست. این در حالی است که صدای آمریکا تنها چند صد متر با کاخ سفید فاصله دارد. این اتفاق باز هم صحه بر ضعف های پنهان و پیدای مدیریتی در بخش فارسی صدای آمریکا است. چرا که این رسانه بخشی از ابزارهای اجرایی سیاست های رسانه ای دولت آمریکا به حساب می آید که در یکی از مهم ترین رخدادهای سیاسی در قبال ایران به بازی گرفته نشده است.
این رسانه ضد انقلابی نوشت:«از چندی پیش و پس از طرح موضوع بحران های مدیریتی در بخش فارسی صدای آمریکا که منجر به برداشته شدن مدیر این رادیو یعنی «آلکس بلیدا» شد، بسیاری بر این باورند که رسانه ای با بودجه بالای اختصاص یافته نتوانسته است جایگاه خود را به عنوان یک مرجع تثبیت کند. این در حالی است که پس از رایزنی های بسیار گفته می شود تلاش هایی برای تثبیت علی سجادی به عنوان مدیر از سوی برخی انجام گرفته اما بر خلاف زمان اعلام شده در ماه سپتامبر هنوز مدیری در صدای آمریکا برای بخش فارسی تعیین نشده است. اینک برخی از نیروهای حرفه ای در صدای آمریکا این اتفاق را یک بخش فراموش نشدنی در کارنامه خود می دانند.»
در عین حال آنچه سکولاریسم نو فراموش کرده مورد اشاره قرار دهد انتقادهای جدی رسانه های حرفه ای از شبکه بی بی سی است هم از آن جهت که مصاحبه با اوباما به شکل یک رپرتاژ آگهی ضعیف و بدون چالش مورد نیاز گفت وگوهای جدی رسانه ای به اجرا درآمد و هم به این دلیل که نشان داد بی بی سی نه تنها مستقل از وزارت خارجه انگلیس نیست و رسانه ای کاملاً رسمی و دولتی است، بلکه مهم تر از آن در خدمت وزارت خارجه آمریکا قرار دارد و به عنوان زایده رسانه ای بین دولتی عمل می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد