شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

نقش پنهان کلینتون در دلالی اسلحه و کارشکنی علیه اوباما !

وزیر خارجه آمریکا پیش از آن که پیگیر سیاست های رسمی دولت اوباما در خاورمیانه باشد، نقش دلال را برای فروش اسلحه به کشورهای منطقه ایفا می کند!
روزنامه سوئیسی بازلر سایتونگ با انتشار این خبر نوشت: هیلاری کلینتون اکنون به شکل یک فروشنده اسلحه درآمده است. او در جریان رقابت انتخاباتی مقدماتی با اوباما در سال 2008 به شبکه ای بی سی گفته بود «ما باید سپر بازدارنده ای در مقابل ایران برای کشورهایی نظیر عربستان و امارات ایجاد کنیم. ما نمی توانیم برای عربستان و کویت و امارات که نگران ایرانند، خرید اسلحه را قدغن کنیم بلکه باید آماده باشیم که مجموعه دفاعی بزرگی در اختیار آنان بگذاریم.»
این روزنامه سوئیسی با اشاره به اینکه «کشورهای حاشیه خلیج فارس مجموعاً سفارش خرید 123 میلیارد دلار اسلحه را به آمریکا داده اند که 67 میلیارد دلار آن مربوط به عربستان سعودی است» نوشت: 2 سال پیش دیک موریس یکی از مشاوران سابق بیل کلینتون در نیویورک پست نوشت که «دکترین دفاعی جدید هیلاری کلینتون تحت تاثیر 15 میلیون دلار از دوبی و 10 میلیون دلار از عربستان است که بنیاد همسرش دریافت کرده است» و در ادامه نوشته بود که «اگر این انتخابات {سال 2008 آمریکا} یک جنگ افروز داشته باشد هیلاری کلینتون است.»
بازلر سایتونگ در پایان نوشت: آمریکا کشورهایی را در خلیج فارس مسلح می کند که هر چیزی هستند جز مدافع حقوق بشر، به علاوه در این کشورها چندین حامی بنیادگرایان وهابی نفوذ زیادی دارند. اما اگر مسئله بر سر ایران باشد، آمریکا حاضر است از آنها حمایت کند.
این در حالی است که اخیراً پروفسور کیبار اوغلو دیپلمات سابق ترکیه و استاد دانشگاه بیلکنت آنکارا در گفت وگو با روزنامه زمان تصریح کرد: ترکیه نگران مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه و معتقد است که خریدهای کلان تسلیحاتی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس نه تنها کمکی به ثبات منطقه نمی کند بلکه با تشدید رقابت تسلیحاتی، ثبات منطقه را نیز تهدید می کند.
وی تصریح کرد: بیانیه تهران به امضای ایران، ترکیه و برزیل می توانست چالش هسته ای موجود با ایران را حل کند اما حسادت هیلاری کلینتون (رقیب انتخاباتی اوباما) نسبت به اوباما مانع اجرای توافقنامه تهران شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد