شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

اعتراف اکبر پونز به تعمیق شکاف میان گردانندگان فتنه سبز !

عناصر ضدانقلاب خارج نشین معتقدند گردانندگان داخلی فتنه سبز دچار آشفتگی و بی برنامگی هستند. این در حالی است که خود آنها در خارج کشور مورد ملامت سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی غربی هستند که چرا با وجود امکانات و اختیار تمام هیچ راهی برای برون رفت از بن بست ارائه نمی دهند.
سایت ضدانقلابی خودنویس دراین زمینه نوشت: مشکل بزرگ سران جنبش سبز که از سال گذشته پیدا بود، بی برنامگی آنها بود. این ایراد حتی به مناظره های تلویزیونی آنها در تلویزیون نیز وارد است و اعلام مشکلات در دوران ریاست جمهوری نهم در آن مناظره ها اگرچه باید بخشی از صحبت ها می بود، اما حاکی از برنامه و طرحی برای خود آنها نبود. این بی برنامگی و گاهی بلاتکلیفی به جنبش هم نفوذ کرد و بالاخره رسیدیم به جایی که امروز هستیم. این در حالی است که طرف مقابل علی رغم در دست داشتن همه چیز، کماکان برنامه ریزی هم می کند.
همزمان، اکبر گنجی دون کیشوت فراری اصلاح طلبان و یکی از اعضای پنج گانه اتاق فکر جنبش سبز! در خارج کشور طی سخنانی در جمع شماری از هم قطاران و در کلیسای کارتویزر شهر کلن، از تشدید اختلاف میان کروبی و موسوی و خاتمی خبر داد و گفت: آنها همچنان سخن می گویند در حالی که چهره های شاخص جنبش سبز یا زندانی اند و یا سکوت کرده اند. شیوه حاکمان ایران این است که مخالفان را بر سر دو راهی سکوت و استفاده از مرخصی زندان یا حبس قرار می دهند. وقتی نتوان در زندان سخن گفت چرا از امکان مرخصی نباید استفاده کرد. جنبش تمام امکانات رسانه ای خود را از دست داده و به اندازه مخالفان خارج کشور از وب سایت ها بهره مند است. آنها همان امکانات قبل از انتخابات سال 88 را دیگر ندارند. شکاف بین سران جنبش افزایش یافته است، خاتمی از «جنبش سبز» یا درباره «جنبش سبز » حرف نمی زند. مسئله او بازسازی دوباره جبهه اصلاح طلبان با محوریت خود، گفت وگو با رهبری و فعالیت در چارچوب های تعیین شده است. اختلافات کروبی و خاتمی هم کاهش نیافته است. برخلاف موسوی و کروبی و رهنورد که از حضور و عضویت همه مدافعان حقوق بشر و دموکراسی- مستقل از گرایشات ایدئولوژیک و نظر آنان درباره رژیم- در جنبش سبز سخن می گویند، برخی از منسوبان جنبش با مرزبندی هایی خودساخته، گرایشات فکری و عملی بی شماری را از جنبش اخراج می کنند که این موجب ریزش نیرو و کاهش حمایت از جنبش خواهد شد.
وی ضمن حمایت از موسوی و کروبی، به امام عصر(عج) و اسلام فقاهتی حمله کرد و گفت: اسلام فقاهتی، متکای ایدئولوژیک رژیم بوده و هست. بر ساختن ]![ فرد مقدسی به نام امام زمان، طول عمر بیش از 12 قرن، مخلوق این دستگاه است.
جالب اینکه در واکنش به اظهارات اکبر پونز که متضمن تأکید بر خباثت فتنه گران مورد اشاره وی است، سایت گویانیوز-وابسته به سازمان سیا- به انتقاد از گنجی پرداخت و نوشت: هم اکنون بخشی از یاوران جنبش، فقیهانی چون آیات عظام ]!؟[ صانعی، بیات، دستغیب و منتظری هستند. تأکید مکرر آقای گنجی به عدم وجود امام زمان شاید برای ایشان و دوستانشان که سال ها با این اعتقادات زیسته اند نوعی جبران مافات باشد نه تنها یار شاطر برای سران جنبش در داخل نیست بلکه بار خاطر هم هست.
گویانیوز اضافه کرد: شبح تجربه تحول ایدئولوژیک در سازمان مجاهدین خلق در سال 54، مارکسیست شدن بخش بزرگی از رهبران و فعالان این سازمان و زخم چرکینی که این تحول و آن هم با آن شیوه لااقل در بخشی از فعالان سیاسی کشور از افق های فکری گوناگون پدید آورد، بر فراز بحث ها و گفتارهای آقای اکبر گنجی در پرواز است. جنبش نیازی به باز کردن جبهه جدیدی میان نیروهای خودی ذیل عنوان باورمندان به امام زمان یا غیرباورمندان به امام دوازدهم یا معتقدان به پرداخت وجوهات به فقیهان یا غیرمعتقدان به این امر ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد