شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

رادیو فردا: اوباما به احمدی نژاد باخت ... اما زنده باد تیمور شرق !!!

ارزیابی رسانه های رسمی اروپایی و آمریکایی از سخنان انتقادی دکتر احمدی نژاد در سازمان ملل، راز آشفتگی و خشم سران رژیم صهیونیستی و آمریکا از این سخنان مستند را روشن می کند.
شیمون پرز رئیس رژیم کودک کش صهیونیستی ضمن مصاحبه با فاکس نیوز و در حالی که عصبانی و آشفته به نظر می رسید، گفت: این شرم آور است که در سازمان ملل از احمدی نژاد همانند یک قهرمان فرهنگی استقبال می شود.
وی اضافه کرد: کشورهای دیگر باید علیه ایران فعال شوند. متاسفانه احمدی نژاد دوستانی هم پیدا کرده و از جمله با ترکیه روابط دوستانه برقرار کرده است.
اوباما نیز که تحت فشار شدید انتقادها و پرسش های مستند احمدی نژاد قرار دارد، چند ساعت بعد از اظهارات رئیس جمهور کشورمان به مصاحبه شتابزده با بی بی سی فارسی پرداخت و سخنان دکتر احمدی نژاد را نفرت انگیز، موهن و غیرقابل توجیه خواند. این کلمات اکنون به عباراتی کلیشه ای در میان مقامات آمریکا تبدیل شده که به هنگام ناتوانی از پاسخ خبرنگاران و استدلال در برابر منطق ایران، به آن عبارتها متوسل می شوند.
خشم پرز و اوباما از تاکید رئیس جمهور اسلامی ایران بر لزوم تحقیق کامل درباره عاملان حادثه 11 سپتامبر در حالی است که براساس نظرسنجی دویچه وله آلمان، بیش از 60درصد معتقدند دولت آمریکا مستقیما یا به صورت غیرمستقیم در انفجارهای تروریستی 11سپتامبر 2001 نقش داشته است. براساس این نظرسنجی، 9/37درصد معتقدند عملیات تروریستی 11سپتامبر توسط بخش هایی از دولت آمریکا انجام شده و 8/23درصد هم اعتقاد دارند این عملیات توسط یک گروه تروریستی با حمایت دولت آمریکا صورت گرفته است. در این میان تنها 3/38 درصد باور دارند که ماجرای 11سپتامبر توسط گروه القاعده انجام شده است.
در کنار نظرسنجی دویچه وله، رادیو فردا- ارگان رسمی سازمان سیا- هم با وجود تلاش برای تخطئه دکتر احمدی نژاد اذعان کرد احمدی نژاد در جنگ تبلیغاتی با اوباما برنده شده است. سایت رادیو فردا با اشاره به مصاحبه منفعلانه اوباما با BBC نوشت: محمود احمدی نژاد در اجرای جنگ نامتقارن تبلیغاتی خود، محل نبرد و زمان حمله را از پیش انتخاب و پس از حضور در قلب دشمن و ربودن اسلحه از صفوف حریف، حمله اخیر را تدارک دید. در نقطه مقابل وی، رئیس جمهور آمریکا، در اتخاذ رفتاری مشابه، خود را در همان موضعی قرار داد که احمدی نژاد درنظر داشت. احمدی نژاد جنگ تبلیغاتی نامتقارن خود را به کشور دشمن برده و در تدارک هجوم خبری تازه، روشهای جنگ گرم چریکی را انتخاب کرده بود.
ارگان سازمان سیا اضافه می کند: در جریان جنگهای نامتقارن بهترین شیوه برخورد با حریف، شناسایی هدف و تشخیص مسیر حرکت او، و وارد ساختن ضربه از راه دور است. دولت آمریکا با این وجود و علی رغم تجربه کردن این شیوه شناخته شده در سایر جبهه ها، با اتخاذ سیاستی بحث انگیز احمدی نژاد را نه تنها به کشور خود خواند و در طول هفت روز اقامت آزاد وی در شهر تسهیلات جنگ و گریز رسانه ای را برای او فراهم ساخت که همچنین مرد شماره یک خود را در شرایطی برابر در مسیر او قرار داد. هدف عمده احمدی نژاد در انتخاب سلاح تبلیغاتی 11سپتامبر و استفاده از مجمع عمومی به عنوان میدان نبرد، بی اعتبار ساختن آمریکا و متهم ساختن دولت آن بود.
رادیو فردا با تاکید بر اینکه «برخورد رسانه ای اوباما با احمدی نژاد در حکم ریختن آب در آسیاب وی بود» نوشت: نمی توان انتظار داشت که انتخاب آرایش دفاعی اوباما در تدارک مصاحبه اختصاصی با تلویزیون فارسی بی بی سی بتواند به بهبود موقعیت ضعیف شده رئیس جمهور آمریکا نزد افکار عمومی آن کشور بیانجامد.
نکته جالب درباره قضاوت رادیو فردا این است که خود این رسانه وابسته به سازمان سیا برای فرو نشاندن خشم خود از عملیات موفقیت آمیز رئیس جمهور اسلامی ایران، به سخنان رئیس دولت «تیمور شرقی» استناد کرد و نوشت: «خوزه راموس در سخنان خود در مجمع عمومی، اظهارات احمدی نژاد را وقیحانه توصیف کرد و گفت احمدی نژاد قبلا هولوکاست را زیر سؤال برده بود و حالا پا را فراتر گذشته و 11سپتامبر را زیر سؤال می برد.»
یادآور می شود شبه جزیره ذره بینی تیمور شرقی سال 2002 با حمایت کشورهایی نظیر آمریکا و استرالیا از کشور اندونزی جدا شد. این شبه جزیره مجموعا 14هزار کیلومترمربع مساحت و 975 هزار نفر جمعیت دارد که 85درصد آنها کاتولیک هستند. واحد پول تیمور شرقی دلار آمریکاست.
دخیل بستن ارگان رسمی سازمان سیا به اظهارات رئیس دولت تیمور شرقی- به خیال جبران ناشی گری اوباما- در حالی است که سعید رضوی فقیه از همکاران دایمی رادیو فردا، بلافاصله پس از مصاحبه اوباما با بی بی سی گفت: حرفهای اوباما نشان داد که او بسیار عصبانی است. این مصاحبه نشان داد که نه تنها مخالفان داخلی آقای احمدی نژاد بلکه مخالفان خارجی او هم هنوز بعد از 5سال که از روی کار آمدن آقای احمدی نژاد می گذرد راه درست مناظره با او را نیاموخته اند و فکر می کنند شکست دادن او در مناظره و مجادله کار بسیار ساده ای است. برخورد اوباما عملا مشروعیت بخشیدن به سخنان احمدی نژاد و حکایت از عصبانیت رئیس جمهور آمریکا بود. احمدی نژاد اظهارات جنجالی و حساب شده ای را مطرح می کند تا طرف مقابل را به واکنش های عصبی و مسائل حاشیه ای بکشاند. مخاطب او هم حامیانش در ایران و کشورهای عربی و اسلامی است.

نظرات 1 + ارسال نظر
امیر 1389/07/05 ساعت 03:51 ب.ظ http://axhayziba.blogsky.com/

سلام حاجی خوبی
اینو بخون
http://assr.blogsky.com/1389/07/05/post-213/

سلام امیر خان
در مورد پستت 2 تا نظر دارم :
1- اتفاقا باید صداوسیما چهره ی واقعی این افراد رو به مردم نشون بده تا این خشم مقدس نسبت به منافقین در دل مردم باشه و مردم اونها و حامیانشونو بشناسن
2- به نظرم این یک برداشت از سایت جهان نیوزه که بدون ذکر منبع برداشتی ""آیا گذار از ........ صحت دارد؟ "" رو بهش اضافه کردی !!!

التماس 2آ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد