شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

خانواده که قوی تر از خدا نیست، هست؟!

          

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد می گوید: امیدواریم کسی این جرئت را به خود ندهد که این مجموعه را که سالهاست آموزش و تحقیقات کشور را تامین می کند و حتی می تواند کشور را اداره کند، پس بگیرد.
هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح واحد دانشگاه آزاداسلامی در بابل گفت: ما براساس فتوای رهبری و چهار مجتهد]!؟[ که در هیئت موسس حضور داریم تصمیم به وقف این دانشگاه گرفته ایم، صیغه آن نیز خوانده شد و قبض و اقباض نیز انجام شد که فکر نمی کنیم کسی بتواند آن را به هم بزند و اگر کسی توانست این کار را انجام دهد از خداوند قوی تر است و از او پس می گیرد.وی گفت: هیچ اموال دولتی در مجموع دانشگاه آزاد نیست و هرکس زمینی به این مجموعه اختصاص دهد براساس قیمت روز پول آن پرداخت می شود. اگر هم در نهایت از اموال دولتی باشد در هر صورت وقف کرده ایم و فتوای رهبر انقلاب مبنی بر این مساله در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز خوانده شده است.
این اظهارات در حالی است که پس از تصویب اساسنامه جدید دانشگاه آزاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی و بالا گرفتن برخی بحث ها در این زمینه، رهبرانقلاب موضوع را به هیئتی به سرپرستی رئیس قوه قضائیه ارجاع دادند تا نظر نهایی درباره امکان شرعی و حقوقی وقف دانشگاه را ارائه دهند و براساس آخرین خبرها نیز هیئت مذکور به این نتیجه رسیده که وقف مذکور شرعاً و قانوناً جایز نیست.از سوی دیگر واقعیت این است که یک جریان سیاسی به بهانه وقف تلاش کرد اموال عمومی دانشگاه آزاد را که بالغ بر 250هزارمیلیاردتومان است، تبدیل به ملک خصوصی کند و در واقع آن را از مدیریت و نظارت حاکمیتی خارج کند که نوعی حیله شرعی و قانونی بود و اساساً هر نوع حیله شرعی و قانونی باطل است. بنابراین اموال دانشگاه آزاد متعلق به هیئت امنای آن نبود که بتوانند آن را وقف کنند همچنان که اجازه نداشتند به این بهانه اموال عمومی را اختصاصی سازی کنند. این در حالی است که یکی از همین هیئت امنا گفته بود بعد از ما هم این اموال به فرزندان ما می رسد! با این اوصاف یا باید گفت اموال 250هزار میلیاردتومانی به نام وقف، به فرزندان و خانواده برخی اعضای هیئت امنا- که تقریباً وجود خارجی ندارد- بخشیده شده، که در این صورت قابل بازپس گیری است و یا به جانب خداوند وقف شده که در آن صورت هم «ما» و «فرزندانمان» معنا و مفهوم ندارد و موقوفات در حاکمیت اسلامی تحت ضوابط حکومت دینی است.براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیئت امنای جدیدی برای دانشگاه آزاد تشکیل می شود و ریاست این دانشگاه نیز چهار ساله و تحت نظارت شورا خواهد بود.
یادآور می شود به تازگی عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد در مورد حضور مهدی هاشمی در خارج از کشور گفت: بنده به آقای مهدی هاشمی ماموریت ندادم و وی از طرف مدیریت دانشگاه حکم نداشته و بنده حکمی به ایشان ندادم.
به گزارش فارس، عبدالله جاسبی در گفت وگو با خبرنگاران در تبریز اظهار داشت: همین جا اذعان می کنم که دانشگاه آزاد همواره تابع دیدگاه ها و نظریات مقام معظم رهبری بوده و در کنار آن نیز در مسیر و چارچوب سیاست های کلی نظام حرکت می کند و شکی هم در این رابطه وجود ندارد.
وی همچنین تصریح کرد: کسانی که به هر شکلی در مقابل نظام اسلامی قرار گیرند در دانشگاه آزاد جایی نخواهند داشت چرا که معتقدیم از جمله برنامه های اصلی مخالفان نظام که برنامه ریزی کرده و روی آن سرمایه گذاری های کلان کرده اند، ایجاد اختلاف بین مسئولان نظام بوده و هست و بر همین اساس در این برهه زمانی باید ضمن حفظ هوشیاری کامل بهانه دست دشمنان ندهیم.
مهدی هاشمی از تابستان سال گذشته به بهانه مأموریت دانشگاه آزاد، از کشور خارج شده و از آن زمان حاضر نیست به کشور بازگردد و پاسخگوی اتهامات مالی و سیاسی خود باشد. وی تا این اواخر رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه معرفی می شد

نظرات 1 + ارسال نظر
سجاد 1389/07/04 ساعت 07:58 ق.ظ http://webloger.net/

هدیه دامنه ی دات آی آر
webloger یک ابزار قدرتمند برای ساخت و مدیریت وبلاگ است . webloger به شما کمک می‌کند تا با سرعت و سهولت اطلاعات، خاطرات، مطالب و مقالات خود را در اینترنت منتشر کنید.

» اختصاص یک آدرس اینترنتی (http://Yourname.webloger.net )
» امکان انتقال مطالب از سیستم های دیگر
» امکان ایجاد مطلب به صورت رمز دار
» امکان نمایش وضعیت یاهو آی دی مدیر
» امکان کسب درآمد از طریق سیستمهای همکاری در فروش
» امکان ایجاد رمز برای مطالب وبلاگ
» امکان اضافه کردن محصولات برای فروش در فروشگاه
» همراه با قالب های متنوع و زیبا
» امکان درج نامحدود پیوندهای روزانه
» نمایش آمار دقیق 10 روز قبل وبلاگ به صورت چارت
» امکان اضافه کردن صفحات جداگانه به وبلاگ
» امکان ایجاد نظرسنجی
» امکان اتصال دامنه به وبلاگ
» سیستم آماری بسیار دقیق و سیستم آمارگیر برای هر پست
» امکان موضوع بندی مطالب بلاگ و دسترسی به آرشیو موضوعی
» با امکاناتی دیگر نظیر نظرسنجی ، خبرنامه ، پیوند ، آمارگیر وبلاگ و
» امکان درج ادامه مطلب و نمایش متن کامل پست در یک صفحه دیگر
» امکان امتیاز دهی به هر پست توسط بازدید کنندگان
» امکان گرفتن نسخه پشتیبان از مطالب وبلاگ
» و خدمات بسیاری که به مرور با انها آشنا خواهید شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد