شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

تحریم ایران مانند آب آوردن با آبکش است !

آبکش شدن تحریم های ضد ایرانی، صدای محافل تندرو را در آمریکا و اروپا درآورده است.
یک روز پس از اعتراض گرتا وان ساسترن مجری فاکس نیوز مبنی بر اینکه «حتی کره جنوبی متحد 60 ساله نیز آمریکا را مسخره کرده و ادای تحریم را در می آورد»، روزنامه اتریشی پرسه تصریح کرد: مبادلات تجاری برخی کشورهای اروپایی با ایران به طرز وقاحت آمیزی رو به افزایش است و همین باعث می شود تا تحریم ها نتواند فشار قابل ملاحظه ای به ایران بیاورد.
این روزنامه در گزارش خود نوشت: پس از تحریم های تکمیلی اروپا و آمریکا این ذهنیت وجود داشت که تحریم های جدید، تجارت با ایران را محدود خواهند کرد اما برعکس، مبادلات کشورهایی مثل آلمان افزایش یافته است. تجارت آلمان با ایران در شش ماهه نخست سال 2010 به نسبت مدت مشابه در سال قبل از آن رشد داشته و به بیانی گویاتر، میزان صادرات آلمان به ایران به 14 درصد افزایش یافته است. در نقطه مقابل شاهد واردات کالاهای ایرانی به آلمان هستیم که با رشدی افسانه ای به 88 درصد رسیده اند. صنایع آلمان به ویژه ماشین آلات با کیفیت، محصولات شیمیایی و نیز فلزات مورد نیاز ایران را به طرف های ایرانی خود تحویل می دهند. در مورد اثرگذاری تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه تهران گمانه زنی های مشخص و دقیقی وجود ندارد اما آنچه در این میان آشکار است، آن است که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیاری هستند که تحریم مناسبات اقتصادی با ایران با هدف تکمیل انزوای سیاسی این رژیم را برنمی تابند.
روزنامه اتریشی با اشاره به معاملات اقتصادی مشابه میان ایران و سوئیس نوشت: سوئیس درصدد است از طریق شرکت EGL سالانه 5/5 میلیارد متر مکعب از ایران گاز بخرد و قراردادی 20 میلیارد فرانکی با آن کشور منعقد کرده است. اتریش هم سرنوشت مشابه سوئیس دارد و هر دو کشور مایلند از شرکای تجاری مهم ایران به حساب آیند. همه این وقایع نشان از آن دارند که قطعنامه های تحریمی تاکنون اعمال شده علیه ایران باید از سوی بازیگران اصلی اروپا مورد بازنگری قرار گیرند چرا که آن ها در متوقف کردن برنامه اتمی ایران و همچنین جلوگیری از بسیج داخلی علیه اپوزیسیون کشور به هیچ وجه کافی نبوده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد