شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

کلینتون: تشدید تحریم ها برای حمایت از مخالفان نظام است !!!

  

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر و به صراحت از جریان اپوزیسیون ضدانقلاب اعلام حمایت کرد.

نکته جالب در حمایت اخیر کلینتون ادعای وی درباره نگرانی نسبت به تحقق نیافتن شعارهای انقلاب است و روشن می کند که حمایت اخیر رژیم استکباری آمریکا به طور ویژه متوجه فتنه گران و نفاق جدیدی است که با نقاب تظاهر به انقلاب آشوب سال 88 را تدارک کرد.
هیلاری کلینتون طی سخنانی در شورای روابط خارجی آمریکا گفت ما از نیروهای دموکراتیک در ایران حمایت می کنیم اما به شیوه ای که حمایت ما این نیروها را تضعیف نکند یا آنها در معرض خطر قرار نگیرند.
وی با ادعای این که «ایران به دیکتاتوری نظامی با پوشش دینی و ایدئولوژیک و فریبنده تبدیل می شود» نسبت به سرنوشت انقلاب اسلامی ابراز نگرانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی آن چیزی نبود که انقلاب قرار بود برای مردم به ارمغان آورد و می دانم که میزان زیادی از اعتراض و فعالیت ها در داخل ایران وجود دارد که ما شدیدا دنبال حمایت از آن هستیم. همزمان نمی خواهیم آنها را در معرض خطر قرار دهیم یا تضعیف کنیم تا آمریکا بار دیگر به کشوری تبدیل شود که به جای این که از تلاش های ملی داخلی حمایت کند، خود به اقدامی دست بزند.
کلینتون تاکید کرد: حکومت فعلی ایران در حال تبدیل این کشور به ایالت سپاه پاسداران به همراه جمعی از رهبران سیاسی و دینی است. حکومت ایران تلاش می کند ثبات کشورهای منطقه را به هم بزند. این همان نبود که انقلاب ایران به دنبال آن بود. من فکر نمی کنم هدف اولیه انقلاب ایران بدل شدن جمهوری اسلامی به چنین چیزی بوده باشد.
وی افزود: تحریم ها و فشارها وسایلی برای رسیدن راه حل گفت وگویی با ایران است. ایران در مسیر انزوای خود، حرکت می کند و آخرین اقدام در این زمینه منع تهران از سفر بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از روسیه و چین به ایران بود.
وی تصریح کرد: واشنگتن فشارهای بین المللی را علیه ایران ادامه می دهد تا تهران به گفت وگوهای جدی درباره برنامه هسته ای اش رو آورد.
وزیر امور خارجه آمریکا افزود: سیاست ما حمایت از آزادی و حقوق بشر در داخل ایران است. در همین زمینه به اظهار نظر علنی پرداختیم. همچنین در این باره تلاش کردیم تا ایرانی ها را به وسایل ویژه، وسایل فناوری که برای ارتباط با یکدیگر و اعلام نظرات خود نیازمند آن هستند مجهز کنیم. ما همچنین دولت ایران را محکوم کرده ایم.
کلینتون همچنین ابراز امیدواری کرد سران ایران در مواضع خود، نه تنهادر زمینه سلاح هسته ای بلکه درباره صادرات تروریسم تجدیدنظر کند. صادرات تروریسم ایران نه فقط در مناطق شناخته شده ای با حزب الله لبنان و حماس صورت می گیرد بلکه در تلاش این کشور برای بی ثباتی بسیاری از کشورها نیز وجود دارد. ایران سعی می کند در این کشورها از فعالیت های تروریستی حمایت و پشتیبانی مالی کند. دامنه این فعالیت های ایران حتی به آرژانتین نیز رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد