شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

امام المسلمین برای مردم سیلزده پاکستان گریست :

مسلمانان برای کمک به سیلزدگان پاکستان بپا خیزند + صوت

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه دوم نماز عید سعید فطر با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی ، خاطر نشان کردند: آمریکا و غرب نشسته اند و سرکوب ملت فلسطین را تماشا می کنند و آن وقت برای صلح جلسه می گذارند؛ کدام صلح ؛ چه صلحی؟ بین چه کسانی؟
رهبر معظم انقلاب، ملت فلسطین را ملتی مقاوم در مقابل فشارها توصیف و تاکید کردند: فشارها نمی تواند این ملت مقاوم را به عقب بنشاند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه ملت فلسطین از 20 - 30 سال پیش قوی تر و تواناتر شده است ، تصریح کردند: فلسطینی ها می توانند دست متجاوز را قطع و بساط رژیم صهیونیستی را از این سرزمین جمع کنند.
رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: سلطه گران می خواهند مسئله فلسطین را به انزوا بکشانند ، ولی برگزاری باشکوه مراسم روز قدس نشان داد که امید و انگیزه در میان مسلمانان موج می زند .
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: موج امید و انگیزه را در رفتار مردم در روز قدس شاهد بودیم و من بازتاب این انگیزه را در ملاقات با دانشجویان ،‌ دانشگاهیان ،‌کارگزاران ، مسئولان ، مدیران و کارآفرینان و در گفتار و منش آنها مشاهده کردم .
ایشان خاطرنشان کردند: ملتی که یک چنین امیدی در او است و چنین نگاه خوشبیانه ای به آینده دارد ، مسلما به قله ها دست پیدا خواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای ضمن تشکر از ملت بزرگ ایران به خاطر حرکت پر شکوه روز قدس فرمودند: ‌ملت ایران ، نشاط ، روحیه ، عزم و اراده و موقع شناسی خود را در این اجتماع عظیم نشان دادند .
ایشان یادآور شدند: 31 سال از روزی که امام بزرگوار ،‌ روز قدس را اعلام کرده اند می گذرد ، توقع دشمنان این بود که روز به روز ، قدس کمرنگ تر بشود و به فراموشی سپرده شود ، خدا را شکر که روز به روز این انگیزه و شعله فروزان، برجسته تر شده است.
رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: امسال در کشورهای گوناگون در آسیا ، آفریقا ، ‌اروپا ، آمریکا و خاورمیانه این روز را گرامی داشتند و ملت ایران که محور اصلی این حرکت اسلامی است این روز را باشکوه تمام برگزار کرد و نشان داد که ملت ایران در شرایطی که اقتضائات بین المللی وجود دارد وظایف خود را پر شور تر انجام می دهد .
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: رژیم صهیونیستی قساوت را به حد اعلا رساند و هر چه صدای حمایت از ملت فلسطین بلند شد ، بی اعتنایی کرد ولی ملت ایران روز قدس را از همه سال ها گرمتر گرامی داشت و تلاش های مغرضانه آمریکا و غرب ملت ایران را پر انگیزه تر کرد .
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین سیل پاکستان را یک موضوع فوری و مصیبتی بزرگ توصیف کردند و جهان اسلام را به کمک به سیلزدگان پاکستان فراخواندند.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه نخست نماز عید سعید فطر با بیان اینکه نعمت درک ماه ضیافت الهی ، نعمت بزرگی است، تاکید کردند: روح معنویت و دلدادگی به ذات مقدس احدیت در مردم ما نهادینه شده و ریشه دار و عمیق است.
حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: ملت ما از این ماه استفاده شایانی بردند و قدر آن را دانستند.
ایشان ضمن تبریک این روز به همه امت اسلامی و ملت عزیز ایران فرمودند: این عید را به شما نمازگزاران مکرم و معزم تبریک عرض می کنم، همه و خودم را به رعایت تقوای الهی، پرهیزگاری و امر و نهی پروردگار در هر گفتار، کردار و پندار توصیه می کنم.
ایشان اظهار داشتند: خدای متعال را سپاسگزاریم که فرصت عطا کرد یک ماه رمضان و عیدفطر دیگر را شاهد هستیم.
ایشان درک ضیافت الهی را نعمت بزرگی دانستند و ادامه دادند: ملت ما از این ماه استفاده شایانی بردند و این ماه شریف و عزیز را قدر دانستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه این مجالس، محافل، تلاوتها، ذکرها، دعاها و برنامه هایی که دل های بیشتر جوانان و روح های پاک و صاف آنان در آن شرکت داشتند، دریچه های رحمت الهی را به روی ملت باز می کند، اظهار داشتند: روح معنویت و دلدادگی به ارتباط با ذات مقدس احدیت در مردم ما را که نهادینه، عمیق و ریشه دار است، باید قدر دانست.
حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه در همه انسان ها روح ارتباط با معنویت وجود دارد، اظهار داشتند: برخی ممکن است دچار اشتباهاتی شده و در زندگی فردی خود خطاهایی کنند اما ماه رمضان این فرصت را به آنان می دهد که به سوی خدای متعال بازگشته، توجه کرده و انابه کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی این عشق را مادی و هوس آلود ندانستند و فرمودند: این عشق به خدا، ذات احدیت و اصل وجود است که در همه انسانها نهادینه است.
به فرموده ایشان، عوامل، انگیزه ها و جاذبه های مادی مانند خاروخاشاک و زباله ای بر روی این گوهر اندوده می شود و وقتی ماه رمضان می آید همچون نسیمی است که این زواید را برطرف می کند و آن گوهر خود را نشان می دهد.
ایشان با اشاره به اینکه توجه به خدای متعال در این ماه جان می گیرد، افزودند: در این ماه رمضان مانند اغلب ماه رمضان های گذشته شاهد بودیم که همه مردم، انواع و اقسام سلایق و نوع رفتارهای گوناگون و لباس های گوناگون در این مجالس به خصوص در شبهای مبارک قدر شرکت کرده، بهره بردند و اشک ریختند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: مردم عزیز ما باید اشک هایی را که از دل بیدار و پاک بیرون می آید و می جوشد قدر بدانند.
ایشان خطاب به مردم فرمودند: ذخیره ای به دست آوردید و محصولی در این ماه مبارک اندوختید، با قرآن انس پیدا کردید، آن را حفظ کنید، نماز جماعت اول وقت با حال و حضور و در مسجد را برای خود در طول سال نگاه دارید و اجازه ندهید تا آنجایی که ممکن است این عوامل مادی، خاروخاشاک و خاکسترهای مادی روی این گوهر بنشیند.
حضرت آیت الله خامنه ای اظهار داشتند: ملتی که این خصوییات، عروج و تکامل معنوی را در خود حفظ کند در همه میدان ها، همچون مادی، معنوی، عزت و اقتدار و ایجاد سرمایه های ملی موفق خواهد شد و ان شاءالله این برای ملت ما پیش خواهد آمد.
حضرت آیت الله خامنه ای (مدظلّه العالی) با بیان اینکه امروز در سراسر دنیای اسلام مردم مسلمان عید می گیرند، اضافه کردند: این متوجه شدن دلها به یک نقطه در یک زمان فرصت بزرگی برای امت اسلامی است. روزی است که انسان به خدا تضرع می کند، عید توجه و معنا است و امیدواریم که خدای متعال توفیق دهد تا بتوانیم از فیوضات الهی بهره ببریم.

دوستان عزیز قابل ذکر است دلم نیومد با کیفیت پایینشو بذارم ، عذر میخوام اما حجمش 4.8 مگ میشه . حتی با دایل آپ فکر کنم 15 دقیقه بیشتر نشه !


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد