شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

خاتمی همان آلت دستی شده که عبدالله نوری می خواست؟!

عبدالله نوری و سیدمحمد خاتمی با هم دیدار کردند. خبر این دیدار به جای منابع داخلی وابسته به اصلاح طلبان، توسط ارگان رسانه ای حلقه لندن (جرس) منتشر شد! نوری و مهاجرانی- گرداننده حلقه لندن- دو وزیر تندرو دولت اصلاحات بودند که به خاطر شدت خیانت ها کنار گذاشته شدند.
جرس در گزارش کوتاه و مبهمی از ملاقات خاتمی و نوری تاکید می کند که این دو ضمن تاکید بر اتحاد همه احزاب و گروههای اصلاح طلب «حمایت قاطع خود را از میرحسین موسوی و مهدی کروبی به عنوان رهبران جنبش سبز اعلام داشتند.» برخلاف این ادعا خاتمی بارها در خفا از تندروی های موسوی و کروبی که منجر به انزوا و به باد رفتن سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان شد، انتقاد کرده است.
خاتمی اوایل خردادماه (دو ماه پیش) نیز با نوری ملاقات کرده بود. نوری در آن ملاقات از فضای رکود و دلزدگی سیاسی در میان برخی حامیان جبهه اصلاحات انتقاد کرده و گفته بود برخی از این دوستان که به ملاقات من می آیند از شما و جریان اصلاحات گله مند هستند و می گویند اصلاح طلبان از آنها استفاده ابزاری می کنند و در حوادث و تجمعات خیابانی ما را جلو می اندازند و در گرفتاری ها فکر ما نیستند.
نوری در آن دیدار همچنین از طرح بیش از حد مسائل سیاسی از سوی خاتمی و موسوی و کروبی انتقاد کرده و گفته بود آن قدر حرف سیاسی زده و از مشکلات مردم غافل شده اید که در جامعه هم نسبت به شما دلزدگی به وجود آمده است. خاتمی در واکنش گفته بود من هم این دیدگاهها را قبول دارم اما چه کنم که این آقایان (موسوی و کروبی) به توصیه های ما توجه نمی کنند و فضایی در جامعه ایجاد کرده اند که مشکلاتی را برای جریان اصلاحات به وجود آورده است.
شاید به همین دلیل هم بود که سایت جرس در گزارش دیدار جدید خاتمی و نوری سعی کرد از سویی حمایت آنها از بازداشت شده های آشوب را به رخ بکشد و از سوی دیگر از قول آنها نسبت به اوضاع اقتصادی، واردات و تولید و فقر و بیکاری ابراز نگرانی نماید. جرس از قول خاتمی و نوری مدعی شده که حاکمیت در میان اکثریت دارای بحران مشروعیت است. این دو همچنین با زیرکی، کروبی و موسوی را رهبران جنبش سبز معرفی کردند!
شایان ذکر است عبدالله نوری از مسند وزارت کشور دولت اصلاحات و به واسطه دستیاری چون تاج زاده و برخی عناصر بدسابقه حزب مشارکت و سازمان مجاهدین، یکی از عوامل پمپاژ تشنج و اغتشاش به فضای سیاسی کشور و میدان دادن به گروهک هایی چون نهضت آزادی در سالهای پایانی دهه 70 بود. وی از همان زمان ارتباطات گسترده را با گروهک های نهضت آزادی، باند مهدی هاشمی، تندروهای حزب مشارکت و دفتر تحکیم و طیفی از افراطیون کارگزاران برقرار کرده بود و به هنگام محاکمه کرباسچی، ستاد حمایت از وی در وزارت کشور تشکیل داد. وی پس از برکناری از وزارت کشور، روزنامه ضدانقلابی خرداد را راه انداخت و از سردمداران جنگ روانی و القای دروغ- به ویژه در حوادث تیرماه 78- بود. روزنامه وی به واسطه عناصری چون زیدآبادی جزو پیشگامان به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و تخطئه حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود و راه را برای احیای باند مهدی هاشمی و جریان منتظری هموار کرد.
نوری مهرماه 1387 در جریان دیدار با اعضای جوان «پویش دعوت از خاتمی» تصریح کرده بود که خاتمی به شرطی باید نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 88 شود که بتواند قاطعانه عمل کند در غیر این صورت بهتر است که نیاید. نگرانی من این است که آیا او حاضر است بعد از انتخابات مقاومت کند یا نه. نوری از همان زمان اصلاح طلبان را متهم به کندروی و تفریط، و دعوت به تندروی و رادیکالیسم می کرد که در یک فرایند گسترده، منجر به رفتارهای انتحاری کسانی چون موسوی و کروبی شد. نوری بی میل نبوده که خاتمی را هم به سمت رفتارهای انتحاری سوق دهد اما حوادث یک سال اخیر به نحوی پیش رفته که دیگر رفتارهای انتحاری سران فتنه بی مفهوم و تهی از محتوا شده است. نوری چندی پیش ملاقاتی هم با موسوی داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد