شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

موسوی:بهزاد نبوی مدیریت جنگ را متحول کرد!

موسوی که شدیدا از سخنان اخیر محسن رضائی و رفیق دوست درباره ادامه جنگ و نقش دولت در نرساندن امکانات به جبهه ها عصبانی بود، گفت:شما مرا مجبور می کنید بگویم علیرغم نتیجه درخشان دفاع مقدس که به بهای نثار خون های بسیار و جانفشانی رزمندگان جان برکف یک سانتیمتر از خاک کشور تقدیم دشمن نشد و این دومین مورد در طول جنگ های کشورمان از زمان فتحعلی شاه تا انقلاب اسلامی بود ، اگر پیوندی قوی تر بین جبهه ها و دولت وجود داشت و دولت را به بهانه درز خبرها از ماجرای طرح های جنگی و دفاعی کنار نمی گذاشتند نتیجه های بهتری از عملیات گرفته می شد.

 وی با بیان اینکه وقتی کار دست دولت سپرده شد من ستاد قوی با مدیران ارشد آن دوره کنار هم جمع کردم و کار را جلو بردیم ادامه داد:بنده در آن زمان به این شرط مسوولیت ریاست ستاد فرماندهی کل قوا را قبول کردم که با خود تعدادی از مدیران برجسته و مدیران همکار را در ستاد شرکت بدهم . موسوی با بیان اینکه میردامادی و بهزاد نبوی یکی از برجسته ترین و موثر ترین مدیران آن زمان در رهبری جنگ بودند اظهار داشت:این جنگ ناگفته های فراوان دارد و من ندیده ام که آقای هاشمی به عنوان فرمانده جانشین کل قوا از مشکلاتی که در مورد هماهنگ کردن ارتش و سپاه داشت سخنی گفته باشد . مشکلاتی که به اعتقاد من ربطی به بدنه سپاه و ارتش نداشت و من شاهد بودم که این مشکلات تا چه حد فرساینده بوده است. بعد از سه سال از شروع جنگ به اعتقاد من اشتباهات اساسی در تعیین استراتژی های جنگی پیش آمد که اعزام نیرو به کردستان یکی اش بود و از آن مهم تر دل بستن به عملیات های بزرگ کلاسیک شبیه عملیات های دشمن بود که مزایای نسبی ما را در کنار امکانات کشور به شدت تقلیل داد و حدود پنج سال همه امکانات کشور حتی تا حد جمع آوری برف روب ها از جاده ها و کامیون های دولتی و حتی مصادره کامیون های بخش خصوصی و همه ظرفیت های مالی – صنعتی کشور به کار گرفته می شد اما نتیجه آن شد که همه شاهد بودیم .”

لازم به ذکر است محسن رضایی اخیرا در جمع تعدادی از رزمندگان دفاع مقدس گفت که "اگر دولت امکانات کشور را در اختیار رزمندگان قرار می داد و همکاری های لازم با فرماندهان جنگ بعمل می آمد، می توانستیم در همان سال پنجم جنگ، بغداد را فتح کنیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
یهسن 1389/05/06 ساعت 07:45 ب.ظ http://shargh.us/forum

با سلام به شرق بپیوندید/رساندن الکسای سایت از 11 میلیون به زیر یک میلیون و دویست ظرف 40 روز گذشته بیانگر آینده درخشان شرق است.به ما بپیوندید.ما در حال گسترش هستیم
http://shargh.us/forum

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد