شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

حزب مشارکت: اعتماد کامل داریم همکاران بی بی سی رفقای خودمانند

عضو مرکزیت حزب مشارکت ضمن دفاع از بی طرفی بی بی سی و قابل اعتماد بودن رسانه دولتی انگلیس، مدعی شد در اثر «غفلت» بی بی سی و پخش بخش هایی از مصاحبه وی، صدا و سیما از این مصاحبه سوءاستفاده کرده و در واقع روی پاس بی بی سی آبشار زده است.
به تازگی حزب مشارکت در بیانیه ای وقیحانه، به توجیه جنایت عناصر مزدور گروهک ریگی پرداخت و تلاش کرد این جنایت سازمان یافته از خارج را به تبعیض در سیستان و بلوچستان نسبت دهد. در راستای همسویی خیانت آلود حزب مشارکت و سرویس اطلاعاتی انگلیس، BBC به مصاحبه با علی شکوری راد پرداخت و متن را منتشر کرد.
بقیه ماجرا را از زبان شکوری راد بخوانید که لحن قابل تاملی دارد: «برخی دوستان دلسوز پس از مصاحبه من با بی بی سی و جوسازی صدا و سیما انتقاد کردند که نمی بایست آن مصاحبه را انجام می دادم. اما می گویند منظور انتقادی شما در چنین مورد حساسی درست فهمیده نمی شود و با هوچی گرانی مثل کیهان و صدا و سیما از آن آتوی تبلیغاتی می گیرند. در شرایط امنیتی فعلی و نقش انحصاری صدا و سیما و فقدان یک رسانه فراگیر موجب شده بعضا فرصت مصاحبه با بی بی سی از دست داده نشود. فرق این رسانه با دیگر رسانه ها در عملکرد کاملا حرفه ای آن است به این معنی که این رسانه اگر چه فاقد موضع سیاسی نیست اما خود کمتر به موضع گیری می پردازد و تلاش می کند نظرات مختلف را انعکاس داده و از خلال انعکاس نظرات آنها اهداف خود را تامین نماید. همچنین تلاش می کند استقلال خبر را از تحلیل آن رعایت کند که همین امر موجب ایجاد اعتماد در مخاطب می شود. گویندگان و خبرنگاران تلویزیون بی بی سی اغلب در دوران اصلاحات در داخل کشور فعالیت روزنامه نگاری داشته اند و نوعا پس از بسته شدن فضای روزنامه نگاری جلای وطن کرده و جذب رسانه بی بی سی شده اند. آشنایی های سابق آنها با نیروهای سیاسی داخل کشور نیز بی تاثیر در اعتمادسازی های این رسانه نبوده است... تلویزیون بی بی سی پس از پخش مستقیم مصاحبه من، یک بار دیگر متن کامل آن را پخش کرد ولی در بخش های بعدی خبر به طور مکرر خلاصه ای از آن را پخش کرد که عمدتا بخش انتقاد از رفتار حاکمیت را در بر می گرفت. صدا و سیما و بخصوص برنامه تخریبی بیست و سی آن که مترصد بهانه هستند بر روی پاس بی بی سی آبشار کوبیده و اتهاماتی را که خود بیش از همه شایسته آن هستند نصیب من کردند. آنها در این مورد از پاس از روی غفلت بی بی سی استفاده کرده اند.»
حسن ظن کامل این عنصر مرکزیت حزب مشارکت به بی بی سی در حالی است که این شبکه رسما از سوی وزارت خارجه و سرویس جاسوسی انگلستان (MI6) مدیریت می شود و سابقه همکاری در کودتای 28 مرداد 32 را در کارنامه خود دارد. برخی از مقامات وزارت ارشاد خاتمی به همراه شماری از همکاران روزنامه های زنجیره ای هم اینک در BBC فعالیت می کنند. شبکه بی بی سی در آشوب های خیابانی سال گذشته در تماس و ارتباط کامل با ستاد موسوی و برخی از افراطیون حزب مشارکت و سازمان مجاهدین بود و به عنوان ایستگاه رسانه ای منافقین جدید در خارج از کشور عمل می کرد.
زهرا رهنورد همسر موسوی در اوج التهابات سال گذشته به واسطه مصاحبه با بی بی سی مدعی تقلب در کشور شد. او مدعی بود چون موسوی آذری و داماد لرستان است، معنی ندارد، مردم در این مناطق به وی رای نداده باشند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد