شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

21 تیر ماه 58 ؛ سالروز شکست کودتای "نقاب " علیه انقلاب اسلامی

توطئه براندازی نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب در دستور کار سازمان c.i.a آمریکا قرار داده شده بود.

در سال‌های 58 و 59 دشمن با انواع طراحی کودتا قصد براندازی انقلاب اسلامی را دنبال می کرد که یکی پس از دیگری نیز در ناکامی می‌ماند.

مشهورترین آنها معروف به کودتای «نقاب» که مخفف «نجات قیام انقلاب بزرگ» بود با محوریت شاهپور بختیار از دیماه 1358 دنبال می‌شد که به غلط به نام کودتای نوژه یاد می‌شود. شهید سرهنگ دوم خلبان محمد نوژه در تاریخ 1358.5.25 در پاسخگویی به فرمان امام(ره) در رابطه با یاری دادن شهید چمران برای پیشگیری از سقوط پاوه به شهادت رسید. پایگاه سوم هوایی در همدان به نام آن شهید نام‌گذاری شد و کودتاچیان قصد داشتند در آغاز حرکت خود، از این پایگاه وارد عمل شوند به همین لحاظ کودتای نقاب به کودتای نوژه مشهور شد.

شورش‌ها ، آشوب‌ها و فتنه‌هایی که در سال 58 در کردستان، آذربایجان خوزستان و... انجام می‌گرفت همگی زمینه سازی برای انجام کودتایی بود که قرار بود در 59.4.21 عملیاتی شده و اهداف تعیین شده را بمباران کنند . این اهداف عبارت بود از: «بیت امام(ره) در جماران، فرودگاه مهرآباد، پادگان ولیعصر (عج)، پادگان امام حسین (ع)، پادگان خلیج [فارس]، کمیته انقلاب اسلامی منطقه 9، کمیته انقلاب اسلامی منطقه 4 و چند نقطه دیگر.
«بیت امام» نخستین و مهمترین هدفی بود که باید بلافاصله بمباران می‌شد و کودتاگران از آنجا بعنوان مرکز ثقل کودتا یاد کرده‌ و آنرا به معنای بدست آوردن کلید پیروزی کودتا ارزیابی کرده بودند.
آنها به این واقعیت رسیده بودند که اصل، «حذف رهبری» و «ولایت فقیه» امت اسلامی است که اگر در این راه موفقیت برای‌شان حاصل شود شاه کلید موفقیت شان را بدست آورده‌اند.
این توطئه توسط نیروهای انقلابی تحت عنوان «ستاد خنثی سازی توطئه» کشف گردید و اکثر عوامل آنها دستگیر و محاکمه شدند. اما واقعیت آنکه فکر توطئه‌گری در راستای سقوط نظام جمهوری اسلامی دنبال شد . در هر مقطعی اما شکل‌ این رویارویی عوض شد؛تحمیل جنگ، فتنه منافقین و بنی‌صدری‌ها در زمان حیات امام(ره) ، اغتشاشاتی که در غائله تیرماه سال 78 رخ داد و فتنه‌هایی که در وقایع پس از انتخابات خرداد 88 انجام گرفت همگی در راستای خط تغییر مسیر انقلاب اسلامی یا سقوط نظام تلقی می‌شود که با طراحی از قبل، در دستور کار دشمن می‌باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
آزاد 1389/04/20 ساعت 11:07 ب.ظ http://www.blog.cheshmehregi.com

سلام دوست گرامی ، با یک مطلب جدید بروز هستم ، اگر فرصت داشتید یک سری بزنید . موفق و سربلند باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد