شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

بهانه‌جویی آلمان برای بلوکه کردن محموله نیروگاه بوشهر

روز دوشنبه نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد ضمن حضور در "کمیته تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد" ضمن ارائه پرونده توقیف محموله روسی در بندر هامبورگ آلمان توسط پلیس گمرگ این کشور خواستار رفع توقیف از محموله مذکور شده است.

این محموله که به اعتقاد روس‌ها در چهارچوب قرارداد ساخت نیروگاه بوشهر است، خارج از چهارچوب چهار قعطنامه ای است که علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد صادر شده است.

ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد به اعضای کمیته تحریم شورای امنیت سازمان ملل گفته است که روسیه از این عمل کشور آلمان بسیار خشمگین است و این اعمال غیرقابل قبول بوده و در محدوده قعطنامه های شورای امنیت قرار ندارد.

همچنین به گفته چورکین، تطبیق دادن کشورها با قعطنامه های شورای امنیت منوط به این موضوع است که کشورهای ثالث از ایجاد محدودیت بیشتر به‌ویژه در وجه بین المللی آن جلوگیری بعمل آورند.

کمیته تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد که پس از تصویب اولین قعطنامه ضد ایرانی در شورای امنیت کار خود را آغاز کرده است، تاکنون در مورد توقیف چندین محموله ایرانی با تخطی از قوانین و حتی قعطنامه های ضد ایرانی شورای امنیت، ضررهای اقتصادی به ایران وارد کرده که باید جوابگوی این ضررهای مالی به کشورمان باشد.

در همین حال، خبرهای رسیده حاکی است که آلمان‌ها که خود را جزء 27 کشور اتحادیه اروپایی می دانند، می گویند درست است که شورای امنیت سازمان ملل متحد در قعطنامه های خود نیروگاه بوشهر را استثنا کرده اما این مورد در قعطنامه های اروپایی گنجانده نشده است!!!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد