شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

دبیر انجمن دانشگاه شریف به سوئیس فرار کرد


گرچه روز های داغ تابستان برای دانشجویان از نشاط و شادابی خاصی برخوردار است اما تشکل های قانون شکن دانشگاه‌های تهران روزهای سختی را پشت سر می گذارند.

"خبرنامه دانشجویان ایران " نوشت؛ شاید وضعیت بحرانی انجمن تهران و شریف در این روزها و برخورد به ایام تعطیلی دانشگاه ها اوضاع سخت را برای این تشکل‌ها واضح کند.
انجمن شریف که به قل دوم انجمن تهران معروف است طی این روزها به دلایل مختلفی روزهای کما و شاید اغمای منجر به مرگ را طی می‌کند.
این تشکل که چندین سال است به نماد قانون شکنی و دور زدن قانون در دانشگاه شریف تبدیل شده است با ضعف نیرو و لیدر نیز رو به رو شده است.
لیدرها و سرکردگان این تشکل که عامل به هم زدن دانشگاه بوده‌اند طی نیم سال دوم تحصیلی یا از دانشگاه خارج و یا از ایران خارج شده‌اند.
نمونه اخراجی‌ها و در واقع فراری‌های این تشکل "تارا سپهری فر " دبیر اسبق این تشکل است که برنامه‌ریز اصلی و نیز سر حلقه اغتشاشات 13آبان و 16آذر بود.
سپهری فر در اسفندماه 88 پس از استعفا از دبیری این تشکل نه تنها از دانشگاه خارج بلکه از ایران هم به سوئیس رفته است تا سیر خروج لیدرهای اغتشاشات دانشگاهی از کشور که در سال‌های نه چندان دور از دانشگاه امیرکبیر به تهران کشده شد به دانشگاه شریف هم برسد.
سال‌های پیش آغاز سیر خروج اغتشاشگران با خروج علی افشاری و احمد باطبی آغاز شد و سال گذشته نیز افرادی چون اکبر کاظمی فرار را بر قرار ترجیح دادند و این تشکل‌های قانون شکن با کمبود هوچی‌گر مواجه کردند.
قابل ذکر است انتشار نشریاتی چون "راه نو " و "پستو " توسط انجمن شریف که اعتقادات لنینی و مارکسیستی را ترویج می‌دهد نشان از انحطاط کلی این تشکل دارد‌.
افرادی چون شاهین رزازی، علی اکبر محمد‌زاده و محمد علی منتظری از گردانندگان انجمن این دانشگاه هستند که در حال حاضر به شدت دچار اختلاف ایدئولوژی درونی برای ادامه راه هستند.
نکته قابل ذکر آنکه در زمان اخراج کروبی از دانشگاه شریف هم هیچ یک از افراد فوق الذکر برای حمایت از وی حضور نداشتند که این خود پروژه عبور از کروبی و خاتمی و موسوی را توسط این افراد را تقویت می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد