شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

ناکامی‌مطهری در کنارزدن حداد + فحاشی به‌رسایی

علی مطهری که رفتارهای پرخاشگرانه وی در طی روزهای اخیر به‌طور قابل توجهی رو به افزایش است، در جلسه روز سه‌شنبه هفته گذشته کمیسیون فرهنگی نیز پس از ناکامی در متقاعد کردن اعضا در کنار زدن غلامعلی حدادعادل از ریاست کمیسیون ادبیات غیرمحترمانه و همراه با فحاشی را به‌کار برده است.

در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون فرهنگی که به انتخاب رئیس و اعضای هیئت رئیسه کمیسیون برای دوره یک‌ساله سوم مجلس هشتم اختصاص داشت، مطهری برای کاندیدا نشدن دکتر حدادعادل تلاش زیادی کرد.

وی در این جلسه گفت که اگر حدادعادل کاندیدا شود، کس دیگری کاندیدا نمی‌شود و عملاً انتخاباتی برگزار نمی‌شود.

مطهری در این جلسه اصرار داشت که حدادعادل کاندیدای ریاست نشود و یکی دیگر از اعضا کاندیدا شود و تد:ید می‌کرد که اگر کسی کاندیدا نشد، خودم کاندیدا می‌شوم. وی در پاسخ به برخی اعضای کمیسیون که به او گفتند شما فارغ از کاندیداتوری آقای حدادعادل، کاندیدا شوید، گفت که رقابت با حضور حداد معنا ندارد.

مطهری در خصوص دلیل مخالفت خود با ریاست حدادعادل بر کمیسیون فرهنگی گفت که وی صلح کل است و اهل تعامل با همه از جمله دولت است. او ادامه داد که کمیسیون فرهنگی فشل شده و علت آن هم ریاست حدادعادل است.

حدادعادل در واکنش به این اظهارات مطهری گفت: آقای مطهری من عیب و ایراد زیادی دارم ولی این مواردی را که گفتید، جزء ایرادهای خود نمی‌دانم.

وی با یادآوری مواضع خود در قبال جریان فتنه و بیان اینکه از روشنگری در مقابل این جریان کوتاه نیامده است، افزود که علی‌رغم برخی انتقاداتی که به دولت دارد، حمایت از آن در جریان انتخابات را وظیفه خود دانسته و معتقد است کار درستی کرده است.

در ادامه این جلسه، تعداد دیگری از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از برخورد مطهری با حدادعادل انتقاد کردند.

بهروز جعفری ضمن انتقاد از رفتار و گفتار مطهری، از عملکرد کمیسیون فرهنگی و رئیس آن یعنی دکتر حدادعادل دفاع کرد و مواردی از دستاوردهای کمیسیون فرهنگی را یادآوری کرد.

همچنین حجت‌الاسلام یحیی‌زاده نیز از مطهری به‌دلیل نوع برخوردش با حدادعادل انتقاد کرد.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام رسایی این موضوع را یادآوری کرد که دو سال قبل برای ریاست مجلس ما به آقای لاریجانی رأی دادیم ولی یک بار هم آقای حداد حتی با چشمش از ما نپرسید چرا این کار را کردید، ولی آقای لاریجانی که امسال در انتخابات رئیس مجلس، 44 رأی سفید آورد، تاکنون بیش از ده بار است که افراد و رسانه‌های نزدیک به او مصاحبه کرده و خبر می‌زنند که باید معلوم شود این 44 نفر چه کسانی بودند.

رسایی با تأکید بر اینکه این تفاوت شخصیت‌ها است که ارزش انسان‌ها را روشن می‌کند، گفت: به‌نظر می‌رسد کنار زدن آقای حداد از ریاست کمیسیون فرهنگی جزء تصممیات محفلی است که به آقای مطهری سپرده شده است.

بعد از سخنان رسایی، مطهری گفت: برخی از همین آقایانی که الآن از آقای حدادعادل دفاع می‌کنند، وقتی من با آن‌ها جلسه خصوصی گذاشتم و از عملکرد کمسیسیون فرهنگی انتقاد کردم، اظهارات من را تأیید کردند.

وی به یحیی‌زاده اشاره کرد که وی نیز با ناراحتی اظهارات مطهری را تکذیب کرد.

در ادامه جلسه، ‌رسایی خطاب به مطهری گفت آقای یحیی‌زاده می‌خواسته شما را امتحان کند که علی مطهری در واکنش به این جمله رسایی، با لحن بی‌ادبانه‌ای گفت: "خفه‌شو مرتیکه"

هنگامی که رسایی به این ادبیات مطهری انتقاد کرد و گفت این چه بی‌ادبی است و چه معنی دارد؟ مطهری بار دیگر همان جمله اهانت‌آمیز را تکرار کرد.

رسایی در واکنش گفت: اگر امثال ما خفه می‌شدیم که وضعیت شما اینگونه مشهود نمی‌شد که برای بار سوم هم مطهری همان جمله را تکرار کرد.

رسایی اظهار داشت: شما یک بار در مناظره با آقای کوچک‌زاده خودت را بزرگ‌زاده خواندی و گفتی کوچک‌زاده‌ها با بزرگ‌زاده‌ها در نیفتند و الآن هم با این حرف‌ها ثابت کردی آدم کوچکی هستی.

گفتنی است صبح روز سه‌شنبه نیز علی مطهری در صحن مجلس با حدادعادل مجادله لفظی و به وی توهین کرده بود.

مطهری روز چهارشنبه هم در صحن علنی مجلس به حجت‌الاسلام حسینیان و دکتر کوچک‌زاده توهین کرده بود.

افزایش پرخاشگری‌های علی مطهری به افرادی که نظرات مخالف وی دارند، طی هفته‌های اخیر نگران کننده شده و به نظر می‌رسد بیت مکرم شهید مطهری برای جلوگیری از آسیب زدن این رفتارهای ناشایست به این بیت مکرم باید برای کنترل این نماینده تدابیری بیاندیشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد