شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

خیابان مسدود است

کروبی و موسوی و خاتمی هم ظرفیت این بار را ندارند

علنی شدن مرگ جریان فتنه در ایام سالگرد انتخابات، جریان های ضدانقلاب را واداشت تا همه بی عرضگی های خود را پای درماندگی کسانی چون کروبی و موسوی و دیگر سران فتنه بنویسند. فعالان اپوزیسیون اکنون می گویند از اول هم معلوم بود کسانی چون کروبی و موسوی به کار زورآزمایی با جمهوری اسلامی نمی آیند.
مهرداد مشایخی از عناصر اپوزیسیون مقیم خارج که ناگهان در اوج آشوب های خیابانی فعال شد، در گفت وگو با رادیو زمانه، کفایت سران فتنه را به چالش کشید و اظهار داشت؛ آنچه در یک سال گذشته به نام رهبری سیاسی جنبش سبز عمل کرد، یک رهبری سمبلیک و اتفاقی(!) بود و ما در این ضعف و مشکل داریم. گیر اصلی و بزرگترین مشکل، در همین مسئله خلاصه می شود. حکومت یک قدرتی دارد و وضع آن مشخص است. متاسفانه آقایان موسوی و کروبی ظاهرا ظرفیتی بیش از این ندارند. این ظرفیت نیز به این معناست که هر از گاه به طور سمبلیک اعلامیه یا اطلاعیه ای را بدهند و دعوت به برخی فعالیت ها کنند که آن نیز در نوع اخیرش بسیار متضاد بود زیرا ابتدا به راهپیمایی دعوت کردند و بلافاصله چند روز بعد لغو کردند. در این صورت طبیعی است که جنبش به جایی نخواهد رسید. شاید لازم باشد بخشی از رهبری حرکت به خارج منتقل شود.
این اپوزیسیون فراری اضافه کرد: من مشکلم این است که چگونه در عرض چند روز دعوت به تظاهرات کردند و بعد ناگهان متوجه شدند امکان خشونت هست. این نوعی عقبگرد بود. مسئله این است که حکومت از این به بعد این مسیر را ادامه خواهد داد. یعنی باید قبول کنیم راه خیابان از این به بعد مسدود است و جنبش این حیطه را از دست داده است. از نظر سازماندهی هم ظاهرا شکل سازماندهی باز که در یک سال اخیر بود، هزینه بالایی برای جنبش داشت و این فرم شبکه بندی باید عوض شود.
احمد صدری از همکاران مهاجرانی در مدیریت شبکه جرس هم در گفت وگو با جرس تاکید کرد: قدرت جنبش سبز به خاطر رهبری آقایان موسوی و کروبی و خاتمی نبود و این جنبش راس ایده آل خود را پیدا نکرده است. رهبران جنبش اصلاحات قبلا با جمهوری اسلامی بوده و اکنون به اپوزیسیون پیوسته اند. رهبران اصلی جنبش سبز، ناشناس و محروم از فعالیت سیاسی یا محبوسند.
در این میان بر سر اینکه افراطیون مدعی اصلاحات بی عرضه ترند یا گروهک های قدیمی تر ضدانقلاب، بین دو طیف دعوا افتاده است. از جمله یکی از کاربران سایت ضدانقلابی بالاترین نوشت: جناب اپوزیسیون 31 ساله لطف کن چند صباحی مزه نریز! فعلا سخنگوی جنبش موسوی است. دوستان اپوزیسیون اگر خیلی ناراحتند، یک تجمع 100نفره برگزار کنند، کاری که 31 سال از انجام آن عاجزند.
اما کاربری دیگر در جواب نوشت: شما احتمالا ضعف بینایی داری که کسی با درایت تر از موسوی نمی بینی همین که مخالفان برخلاف نظرش باز در تظاهرات شرکت کردند به معنی این هستش که دنباله رو موسوی نیستند! شما مبارزه خودت را بکن و برای دیگران تکلیف مشخص نکن! و مزه نریز و از شعور مردم مایه نگذار.
در همین حال رادیو فردا از قول سیامک طاهری گفت: آقای موسوی در دوران انتخابات جمله جالبی را مطرح کرد و گفت وقتی به میتینگ های انتخاباتی رفتم به این نتیجه رسیدم که افراد نمی آیند به حرف های من گوش دهند.
شاید با جمع بندی همین تلقی ها بود که خبرگزاری رویتر پس از ملاحظه آرامش مطلق تهران در سالگرد انتخابات نوشت: بسیاری این احساس را دارند که موسوی نخست وزیر سابق فاقد شجاعت کافی برای مقابله با جمهوری اسلامی است.

نظرات 2 + ارسال نظر
حسین 1389/03/29 ساعت 09:29 ق.ظ http://www.akslar.com

سلام دوست عزیز وبلاگتون بسیار زیباست.اگه میشه به سایت من هم سر بزنید.ممنون

صدف 1389/03/29 ساعت 02:12 ب.ظ http://www.istgah.asantabligh.com

سلام خوبی ؟ وبلاگ قشنگی داری !یه سری هم به ما بزن ...هرچی دلت می خواد تو سایت من هست ممنون ازلطفتون راستی یه موقع واسه تبادل لینک اونم با (جایزه ویژه)اگه موافق بودی به این آدرس مراجعه کن گلم http://istgah.asantabligh.com/tabdol1.phpl

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد