شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

کدیور از سیدحسن خمینی خواست ریشه مهمترین اندیشه امام را بزند


محسن کدیور با ارسال نامه‌ای به سیدحسن خمینی، ضمن تمجید از مواضع وی و آقای هاشمی، از سیدحسن خواست که ضمن زدن ریشه اصل ولایت فقیه، فرقه سبز را یاری نظری و عملی دهد.

پس از مواضع اخیر سیدحسن خمینی و انتشار عکس هایی از جلسات محفلی سران فتنه که وی را هم در جمع آنان نشان می داد، سران خارج نشین جریان فتنه علاوه بر درخواست حمایت های بیشتر سیدحسن از فرقه سبز، وی را به زدن ریشه مهمترین اندیشه امام راحل فراخوانده اند.

در همین راستا، محسن کدیور، اصلاح طلب فراری و از گردانندگان سایت ضد انقلابی جرس، در نامه ای به سید حسن خمینی نوشته است که امیدوارم شما نیز به این نتیجه برسید که ولایت فقیه فاقد مستند معتبر عقلی و نقلی است.

مدیر سایت ضد انقلابی جرس در ادامه اصل ولایت فقیه را که "میراث گرانقدر امام راحل" لقب گرفته، باطل دانسته و خطاب به سیدحسن گفته است: "بیشک شما به عنوان یکی از نوادگان فاضل مرحوم آیت الله خمینی بیش از دیگران برای پاسخگویی به ابهاماتی که درباره مکتب سیاسی آیت الله خمینی مطرح است احساس مسئولیت می کنید و خواهید کرد."

تمجید از هاشمی

وی که خود را شاگرد ارشد مرحوم حسینعلی منتظری می داند، سپس با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال گذشته، علاوه بر سران فتنه از آقای هاشمی هم تمجید کرده و نوشته است: میرحسین موسوی، مهدی کروبی، سید محمد خاتمی و نیز اکبر هاشمی رفسنجانی از حقوق ملت دفاع کردند و از موضع خط امام کوشیدند انحراف نظام را بر مبنای قانون اساسی آن اصلاح کنند.

کدیور در ادامه به تعریف از سیدحسن و مواضع وی هم پرداخته است: خوشبختانه بیت آیت الله خمینی و شخص شما روح جدّتان را شاد کردید و طرف ملت را گرفتید و حاضر نشدید از ظلم حمایت کنید. شما بواسطه این انتخاب خداپسندانه تان محبوب حق طلبان سبزید، و در مقابل، سیاه دلان مستبد از شما خشمگین اند.

وی که پیش‌تر گفته است "احکام اسلام قابل پذیرش نیست"، سیدحسن خمینی را "برادر" خود خوانده و خطاب به وی عنوان کرده است که جنبش سبز یاری نظری و عملی شما را سخت مغتنم می شمارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد