شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

هرکس هویت ما را لو بدهد ، دیگر از ما نیست!

افتضاحات به بار آمده از سوی محسن سازگارا در خارج کشور و مزدوری علنی وی برای سازمان سیا باعث شد تا سازمان مجاهدین (انقلاب) از عملکرد وی سلب مسئولیت کند.
به دنبال پخش مستندی در سیما که از جمله به خیانت های سازگارا پرداخته بود سازمان مجاهدین در بیانیه ای نوشت: «آقای سازگارا هیچ وقت عضو و یا مرتبط با این تشکل نبوده است. علاوه بر آن، اعتقاد ما بر این است که افراد به صفت آنکه انسان هستند و در طی زمان می توانند تغییر موضع دهند و به جریان سیاسی ای بپیوندند یا از آن منفک شوند، حتی اگر نامبرده روزگاری ارتباطی با این سازمان می داشت که نداشته است همان اندازه قبح یا افتخار عملش متوجه سازمان بود که قبح و افتخارش متوجه سپاه پاسداران که به واقع از اعضای آن بوده است می باشد. یادآور می شود که اگر قرار بود بستگی افرادی به یکدیگر ملاک قضاوت باشد حافظه تاریخی مردم به خوبی به یاد می آورد که فرزندان و بستگان برخی از مسئولین نظام علیه مردم و انقلاب اسلحه به دست گرفتند... آیا باید مواضع آنها را به بستگانشان تسری داد؟» شایان ذکر است سازگارا از دوستان بسیار صمیمی بهزاد نبوی در نخست وزیری بود و یکی از متهمان انفجار نخست وزیری به شمار می رود. وی بعدها به وزارت صنایع و مرکز تحقیقات استراتژیک راه پیدا کرد و پس از دوره اصلاحات نیز از پایه گذاران و سیاستگذاران و تامین کنندگان مالی نشریات زنجیره ای محسوب می شود که دو طیف ائتلافی ملی-مذهبی و اصلاح طلبان را در هماهنگی کامل پوشش می دادند. در واقع نشریات مذکور همان خطی را در هجمه به ارزش های انقلاب و اسلام ایفا می کردند که «سازمان مجاهدین» در حوزه سیاست و قدرت و دولت و پارلمان پیگیری می کرد. وی پس از فرار از کشور نیز یکی از سخنگویان رسمی فتنه سبز به شمار می رود و در اوج آشوب ها در هماهنگی کامل با ستاد موسوی قرار داشت. او حتی نحوه آشوب خیابانی و ساخت کوکتل مولوتف را نیز آموزش می داد! نافرمانی مدنی، خروج از حاکمیت، تحصن و استعفا و القای تقلب و آشوب و... از جمله تاکتیک های ابلاغی سازمان سیا بود که عیناً توسط امثال سازگارا در خارج و برخی اعضای سازمان در داخل دنبال شد.
سازگارا چندی پیش طی مصاحبه ای اعلام کرد دو طیف ملی-مذهبی و مارکسیست ها به اپوزیسیون پیوسته اند و اکنون چپ ها و انقلابی های شرمگین هستند که با وجود همسویی مواضع، هنوز علناً الحاق به اپوزیسیون را اعلام نکرده اند.
اما درباره همسویی فرزندان برخی مسئولان با ضدانقلاب جای تاکید دارد که شماری از این بزرگان علناً از فرزندان خائن خود برائت جستند و حتی در مجازات آنها مشارکت کردند اما برخی دیگر دنبال فرزندان رفتند که سقوط کردند و این توجیهی برای خیانت های سازمان مجاهدین نمی شود.
ذکر این نکته هم ضروری است که محمدعلی توفیقی عضو فراری سازمان هم اکنون در خارج کشور با دیگر عناصر ضدانقلاب نظیر سازگارا و گنجی و افشاری و حقیقت جو و موسوی خوئینی همکاری می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد