شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

پس از شکست آشکار در 22 خرداد؛ فرمان عقب نشینی از کف خیابان ها

پس از شکست سخت جریان منتسب به "سبز موسوی-کروبی" فرمان عقب نشینی از کف خیابان نهایتا صادر شد و از این پس ته مانده های این گروهک روش دیگری در پیش می گیرند.

بنا بر این گزارش علیرغم تبلیغات گسترده برای برگزاری راه پیمائی روز 22 خرداد، خیابان های تهران  در عادی ترین شرایط قرار داشت و بجز چند محله نشان دار که در آن نیروی های انتظامی حضور داشتند، مردم شاهد بودند که گروهک موسوی نتوانست کمترین حضور را در سالگرد انتخابات دوره دهم داشته باشد.
اختلاف داخلی میان سران اصلاح طلب در کنار رویگردانی بیش از پیش جوانان و برخورد همراه با بصیرت مردمی باعث شد موسوی و یارانش تغییر رویه دهند.
در همین رابطه چند روز پیش موسوی در دیدار با جمعی از ملی ومذهبی ها که هدایت و رهبری جنبش سبز را در شرایط فعلی به او گوشزد کرده بودند صراحتا گفت که از این پس باید روش های خود را تغییر دهند.
وی با بیان اینکه دیگر نمی توان بر مطالبات گذشته پا فشاری کرد تاکید کرد؛ انتظار حداکثری ما را زمین گیر می کند و باید بر محور حداقل ها عمل کنیم.
در این نشست موسوی می گوید باید از این پس تلاش کنیم منافع ملی را دنبال کنیم.باید بر قرائت رحمانی از دین تاکید کنیم و از همه ادیان دفاع کنیم.طبقات خاکستری یا متوسط را به خودمان جذب کنیم.حداکثر استفاده را از فضای مجازی ببریم.شبکه سازی اجتماعی را در فضای مجازی دنبال کنیم .باید شبکه سازی اجتماعی از نهاد خانواده آغاز شودو هر نفر  حکم یک شبکه را پیدا کند.با جلسات قرآن و جلسات فکری و مذهبی باید یک حلقه به هم پیوسته درست کنیم.نباید فعالیت ها صرفا در احزاب باشد.در دانشگاههای باید بجای تشکل های سیاسی به سمت راه اندازی کانون های فکری و قرآنی پیش رویم.
گفتنی است این راهکارها بصورت آشکار پس از شکست در راه پیمائی روز 22 خرداد  در قالب دستورالعملی از سوی موسوی برای طرفداران خود صادر شد.
روز گذشته موسوی در بیانیه ای اعلام کرد از این پس باید با پرهیز از خشونت  حرکت در چارچوب موازین مبارزه مدنی را سرلوحه خویش قرار دهیم.
وی تاکید می کند که جنبش سبز با عنایت به لزوم تامین خواست ها و مطالبات به حق تمامی اقشار و طبقات اجتماع، بر پیوند با اقشار متوسط و کم درآمد اجتماع -که در برابر فشارهای اجتماع-سیاسی ضعیف‌تر هستند- تاکید دارد.
تلاش موسوی برای جذب طبقات متوسط و کم درآمد جامعه و استفاده از ظرفیت معلم ها و کارگرها از جمله موضوعاتی است که در آینده به آن خواهیم پرداخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد