شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

جزئیات جدید از شیطنت ستاد مراسم ارتحال امام(ره) در روز 14 خرداد

یکی از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی در واکنش به نامه سرگشاده محمدعلی انصاری جزئیات جدیدی از شیطنت ستاد ارتحال را در گفت‌وگو با رجانیوز فاش کرد.

وی با اشاره به تأخیر در برگزاری جلسات ستاد ارتحال از سوی محمدعلی انصاری گفت: محدود کردن مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در ادامه اقدامات قبلی مانند لغو برنامه مراسم سالگرد حاج سید احمد آقا، خطی بود که توسط این ستاد دنبال می شد.

این مقام مسئول ادامه داد: البته پیگیری این خط منحصر به برنامه‌های سالگرد نبود، بلکه برای امام‌زدایی از  سوی این افراد و محو بخش عمده‌ای از بیانات، خاطرات و توصیه های مهم امام(ره) که با ابراز ناراحتی از پخش برنامه های مؤثری مانند مستند "شاخص" که آثار ارزنده ای در افزایش بصیرت مردم و آشنایی با دیدگاه‌های حضرت امام داشت، تلاش‌های غیرقابل انکاری انجام دادند.

وی افزود: اما از آنجا که امام(ره) و فرزند گرامی ایشان مرحوم حاج سید احمد آقا متعلق به جمع خاصی نیستند، در راستای اجابت خواسته مردم، نهادهایی بودند که قصور ستاد را جبران کنند و به‌عنوان نمونه پس از آنکه مراسم سالگرد حاج سید احمد خمینی در مرقد امام(ره) لغو شد، با برگزاری مراسم باشکوهی این خلأ پر شد.

این دست‌اندرکار برگزاری مراسم سالگرد ارتحال اضافه کرد: پس از مشاهده این تعلل‌ها در خصوص مراسم سالگرد ارتحال امام، رئیس‌جمهور برای حضور مؤثر در این ستاد به وزیر کشور حکم داد. همچنین همه سازمان‌ها و نهادها به‌ویژه سپاه و بسیج، برای جبران کمبودها و کم‌کاری‌های ستاد به صحنه آمدند تا مراسم امسال آنچنان که مورد تأکید رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور بود، با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

وی با اشاره به خنثی شدن برخی اقدامات ستاد ارتحال برای احیا و حمایت از جریان فتنه گفت: پوسترهایی با جهت‌گیری خاص آماده کرده بودند و بسته های نمایشگاهی حاوی تصاویر امام(ره) و میرحسین موسوی، امام(ره) و بهزاد نبوی و... به بهانه وحدت جهت توزیع گسترده تدارک دیده بودند، در حالی که امام (ره) حاضر به گذشت از خیانتکاران به نظام اسلامی نبود و هزاران تن از افراد محارب را با سپردن به محکمه عدل اسلامی به دیار نیستی فرستاد.

این مقام مسئول در خصوص ماجرای روز 14 خرداد تصریح کرد: بر اساس برنامه قبلی، از ابتدا مقرر شده بود مراسم با خیرمقدم گفتن آقای سید حسن مصطفوی، سخنرانی رئیس جمهور به‌عنوان سخنران قبل از خطبه‌ها و سپس ایراد خطبه‌های نمازجمعه توسط رهبر معظم انقلاب دنبال شود.

وی اضافه کرد: اما آقای انصاری اصرار بر اجرای برنامه خود را داشت. مسئله این بود که ستاد ارتحال خود را مجری مراسم می دانست، در صورتی که با توجه به برگزاری نمازجمعه، جایگاه و مراسم نمازجمعه، مجری، ستاد نمازجمعه بود.

این دست‌اندرکار برگزاری مراسم سالگرد ارتحال خاطرنشان کرد: به هر حال، آقایان به اطلاعیه های ستاد نمازجمعه توجه نکردند، آقای سید حسن مصطفوی دیر آمد تا برنامه خیرمقدم خود را لغو کند، آقای احمدی نژاد هم برابر برنامه رسمی ابلاغ شده از سوی ستاد نمازجمعه بعد از پایان صحبت های خود از مقام معظم رهبری دعوت کرد ولی سید حسن، با اجازه مقام معظم رهبری برای صحبت پشت تربیون حاضر شد.

وی درباره اعتراض جمعیت انبوه حاضر در حرم به سید حسن مصطفوی گفت: این جمعیت، منحصر به صحن غربی نبود، به‌خصوص بعد از آنکه سید حسن، جمع را محدود اعلام کرد جمعیت در ضلع شمالی حرم نیز همانطور که در تصاویر صدا و سیما هم پیداست، برخاستند و به شدت اعتراض کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حرکت مردم ربطی به مراسم نداشت، افزود: این بغض فرو خورده ای بود که در اعتراض به حمایت های آقای سید حسن از جریان فتنه و سکوت های مکرر در اهانت به ساحت امام(ره) و زیر سوال بردن اندیشه های متعالی و آرمان‌های ایشان توسط افراد نزدیک به وی شده بود که در روز 14 خرداد، این بغض ترکید و از شعارهای مردمی که فریاد می زدند "وصیت حاج احمد پیروی از ولایت"، این مسئله کاملاً‌ معلوم بود.

وی در پایان با نقل جمله‌ای از امام(ره) در منشور روحانیت مبنی بر اینکه "خدا می داند شخصاً برای خود ذره‌ای مصونیت و حق امتیاز قائل نیستم. اگر تخلفی از من سر بزند مهیای مواخذه‌ام"، گفت: اهانت‌های آقای سید حسن و آقای محمدعلی انصاری، لگد زدن به حجت‌الاسلام شیرمردی رئیس ستاد نمازجمعه تهران، سیلی زدن به گوش وزیر کشور و حوادث دیگر پشت جایگاه که کم و بیش مردم از آنها مطلع شده اند و جای تشریح ندارد، بیانگر فاصله‌ای است که برخی منسوبین امام(ره) از راه و اخلاق ایشان پیدا کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد