شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

حمایت اوباما و کلینتون از اغتشاشگران در آستانه 22 خرداد

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در آستانه سالگرد انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران بار دیگر به موجب بیانیه ای از اغتشاشگران و آشوبگران حمایت کرد.
اوباما که سال گذشته رسماً در امور داخلی ایران دخالت کرده و از آشوبگران خیابانی حمایت نموده بود این بار در پنجشنبه گذشته و در آستانه سالگرد انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در کشورمان به بهانه دفاع از آزادی خواستار حمایت از اغتشاشگران شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، اوباما در بیانیه ای خطاب به نشستی که در آمریکا به مناسبت آنچه که سالروز اعتراضات در ایران نام نهاده بودند با استفاده ابزاری از واژه هایی نظیر آزادی و دموکراسی ابراز امیدواری کرد روزی را ببیند که مردم ایران بدون آنکه مجازات شوند دیدگاه های خود را بیان کنند و آزادانه سخن بگویند. اوباما در این بیانیه با یادآوری اغتشاشات سال گذشته در کشورمان و اظهار تأسف از اینکه این اغتشاشات به نتیجه نرسیده است مدعی شد که آمریکا در کنار کسانی که به دنبال آزادی هستند ایستاده است.
وی ضمن درخواست از اغتشاشگران برای تکرار آشوب های سال گذشته، به ماجرای ندا آقاسلطان اشاره کرد و تاکید کرد: براساس تصاویری که خودم با موبایل دیدم و در سراسر جهان دیده شد، وی پس از آنکه هدف گلوله قرار گرفت روی زمین جان داد.
این در حالی است که مشخص شد آمریکا با فیلم جعلی ندا آقاسلطان، سناریوی مرگ وی را رقم زده و با صحنه سازی، حجم گسترده تبلیغات روانی را ضد ایران به راه انداخت تا به اهداف خود دست یابد، ولی مردم ایران فریب آنها را نخورده و پاسخ لازم را به آنها دادند.
سامانتا پاور مشاور اوباما در امور حقوق بشر نیز طی اظهاراتی اعلام کرد که کاخ سفید این بیانیه را بطور رسمی منتشر خواهد کرد.
در همین حال، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه جنگ روانی علیه ملت ایران در آستانه سالگرد انتخابات ریاست جمهوری از عدم برگزاری راهپیمایی در چنین روزی در تهران ابراز تاسف کرد.
به گزارش شبکه العربیه، وی در سخنانی مداخله جویانه علیه ایران از لغو برنامه برگزاری راهپیمایی توسط فتنه گران خشمگین شد و در حالی که انتظار داشت تا سران این جریان همچنان در راستای منافع واشنگتن حرکت کنند، نسبت به لغو این تظاهرات غیرقانونی ابراز تاسف کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد