شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

خبر شفاف درباره "ترس فتنه‌گران از آبروریزی در 22خرداد" تایید شد

موسوی و کروبی از درخواست راهپیمایی، عقب‌نشینی کردند



میرحسین موسوی و مهدی کروبی با صدور بیانیه ای، از درخواستی که برای راهپیمایی در روز 22 خرداد مطرح کرده بودند، عقب‌نشینی کردند و ناخواسته بر موضوع "فقدان جایگاه اجتماعی سران فتنه" و "ترس از آبروریزی در 22خرداد"، مهر تایید زدند.
  آقای موسوی و آقای کروبی که در محافل بیگانه به رهبران مخالف جمهوری اسلامی مشهورند، در این بیانیه که دیشب و در آخرین ساعات منتشر شد،  از درخواستی که اردیبهشت ماه برای راهپیمایی در روز 22 خرداد مطرح کرده بودند، صرف نظر کردند.
آنان علت لغو این راهپیمایی را "گزارش نمایندگان احزاب اصلاح طلب" و آنچه "حفظ جان و مال مردم" نامیده، دانسته اند: اکنون در حالی که ۴۸ ساعت به زمان پیش بینی شده برای راهپیمایی باقی نمانده است با عنایت به گزارش نمایندگان احزاب اصلاح طلب و نیز جهت حفظ جان و مال مردم اعلام می داریم راهپیمایی پیش بینی شده برگزار نخواهد شد!
میرحسین و کروبی که پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم بدون توجه به قانون اساسی و رای مردم، با دشمن همسو شدند و به هواداران خود فرمان ایجاد ناآرامی در کشور را دادند، در ادامه این بیانیه هواداران را از آشوب پرهیز داده و به آنچه "مجاری کم هزینه تر و موثرتر" نامیدند، دعوت کرده اند: از مردم و معترضان می خواهیم خواسته و مطالبات به حق خود را از مجاری کم هزینه تر و موثرتری دنبال کنند.
موسوی و کروبی، همچنین اغتشاشات پرهزینه سال گذشته را که منجر به زخمی و کشته شدن صدها هموطن شد، راهپیمایی و حضور مسالمت آمیز دانسته اند.
اما آنان در حالی از لغو راهپیمایی مطرح شده سخن گفته اند که بزرگترین دغدغه سران داخلی و خارجی جریان فتنه از زمان مطرح شدن موضوع راهپیمایی در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری دهم، ناتوانی در احیای فتنه و آشوب های سال گذشته اعلام شده است؛ به طوری که حتی بخشی از محافل خارج نشین حامی موسوی و کروبی، روز 22 خرداد را هم مثل دیگر مناسب های چند ماه اخیر مایه آبروریزی برای جریان مخالف نظام تعبیر می کردند.
شاید از همین رو بود که محمد خاتمی هم اخیرا در جلسه ای که به منظور استمزاج افراطیون موسوم به طیف علامه از سران اصلاحات درباره اقدامات مناسب در سالگرد فتنه تشکیل شد، به اعضای جلسه گفت که به موسوی درباره مخاطراتی که با درخواست مجوز و تهدیدات بعدی‌اش، برای هواداران ایجاد می کند پیغام داده ام.
خاتمی در توضیح چرایی این "نگرانی" خود گفته است: از یک طرف مطمئنم که با توجه به شرایط موجود نمی‌توان مانند سال گذشته جمعیت قابل توجهی را وسط میدان آورد و از طرف دیگر هم خبر دارم که آستانه تحمل نظام برای تحمل شلوغی دوباره بسیار پایین است.
 لبته سخن گفتن درباره مرگ فتنه سال گذشته،  بویژه پس از راهپیمایی های میلیونی روز 9 دی ماه و 22 بهمن آغاز شد که بعد از ناتوانی در ایجاد آشوب در مناسبت های وعده داده شده، پررنگ تر شد.
با این حال، موسوی و کروبی در پایان بیانیه امروز خود تلاش کرده اند که مانع از گسترش این تحلیل در میان هواداران باقیمانده خود و ایجاد فضای ناامیدی در میان آنان شوند.
این دو مدعی شده اند که جریان فتنه همچنان زنده و نشانه آن اعتراضاتی است که وجود دارد: علیرغم ادعاهای کرکننده رسانه به اصطلاح ملی صدا و سیما و مطبوعات حامی دولت مبنی بر تحلیل رفتن نیروهای جنبش اعتراضی مردم ایران، خود دست اندکاران و سیاستگذاران بیش از هر کس به این نکته واقفند که جنبش زنده است و افتخار واقعی از آن کسانی ست که علیرغم همه تهدیدها و مخاطرات، نا امنی ها، علم به عواقب احتمالی مالی و جانی هنوز از اعتراض بحقشان دست نکشیده اند.
"شبکه ایران" روز چهارشنبه خبر داده بود که با توجه به واقعیات موجود و ریزش شدیدی که از سال گذشته دامن جریان فتنه را گرفته است، "سران فتنه برای پیش دستی از این رسوایی جدید(عدم استقبال هوادارانشان و قطعیت یافتن پاسخ منفی طیف های مرتبط با ایشان به فراخوان حضور در مراسم 22 خرداد) و علنی شدن دوباره فقدان جایگاه مردمی ایشان، بنا گذاشته‌اند که پس از تعیین ضرب الاجلی به استانداری تهران و وزارت کشور برای صدور مجوز راهپیمایی، روز پنجشنبه با بهانه قراردادن صادر نشدن مجوز، در اطلاعیه‌ای لغو این مراسم را اعلام کنند."
بر این اساس، به نظر می رسد تبلیغات گسترده ای هم که در هفته های اخیر از سوی محافل رسانه ای و بویژه اینترنتی بیگانه برای کشاندن آشوبگران به خیابان ها صورت گرفته، اثرگذاری خود را از دست داده باشد تا روزی که از آن به عنوان "آخرین فرصت فتنه 88" برای زنده ماندن یاد می شد،  مهر تاییدی بر نظریه "مرگ فتنه" شود.
بر اساس این گزارش پیش بینی  صبح روز قبل تایید می شود !
نظرات 1 + ارسال نظر
حسین 1389/03/21 ساعت 11:15 ق.ظ http://www.akslar.com

سلام دوست گرامی هر روز به وبلاگ شما سر میزنم واقعا حرف نداره خسته نباشید میگم به شما و ارزوی موفقیت دارم برای شما

منم هر روز از شما تشکر می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد