شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

موسوی و تکرار ادعای 30 ساله منافقین


چندی پیش رهبر معظم انقلاب در سخنانی، با تشبیه نظام اسلامی به یک "کشتی نجات"، اعلام کردند: "افرادی که حاضر نیستند قانون و رأی اکثریت را قبول کنند و نقطه قوتی همچون انتخابات افتخارآفرین چهل میلیونی را تبدیل به نقطه ضعف می کنند عملاً خود را از این کشتی نجات خارج می کنند و صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست می دهند که از دست داده اند".

پس از این سخنان مقام معظم رهبری، بسیاری از فعالان سیاسی و مسئولان کشور بر خروج فتنه‌گران از چارچوب نظام، صحه گذاشتند و این مساله را تایید کردند.

به دنبال این موضوع میرحسین موسوی هم در جدیدترین اظهارات خود رسما پذیرفته است که او و جریان حامی وی از چارچوب نظام خارج شده‌اند.

آقای موسوی در دیدار جمعی که ایثارگران انقلاب نامیده شده اند، اعلام کرد که او و حامیانش، اعتقاد و التزامی به فعالیت در چارچوب نظام ندارند. او گفته است: "می‌گویند شما از کشتی نظام پیاده شده‌اید؛ از کشتی مسلمانی که پیاده نشده ایم. ما می‌خواهیم حداقل بگوییم اسلامی که می‌شناسیم، این نیست."

وی پیش از این هم مدعی شده بود که خواستار ارائه "قرائتی رحمانی" از دین اسلام است.

فعالان سیاسی این اظهارات آقای موسوی درباره احکام و قوانین اسلامی را در راستای مواضع سران گروهک تروریستی منافقین ارزیابی می‌کنند.

سران گروهک منافقین پس از آنکه با مخالفت مردم روبرو شدند و از ریزش شدید هواداران خود در جامعه مطلع شدند، دست به ایجاد درگیری و آشوب‌های خیابانی زدند. در جریان این اغتشاشات که با حمایت بیگانگان انجام می‌شد، مردم عادی در خیابان‌ها، بدون دلیل مورد حمله اعضای این گروهک قرار می‌گرفتند.

این افراد همچنین در زمان جنگ تحمیلی رسما به پیاده نظام دشمن بعثی تبدیل شدند و با بیان این مطلب که "ما برای برقراری اسلام واقعی به جای اسلام ارتجاعی، با ایران می‌جنگیم"، برای صدام جاسوسی می کردند و شکنجه‌های گسترده‌ای را بر روی اسرای ایرانی انجام دادند.

مسعود و مریم رجوی هم به عنوان سرکردگان گروهک منافقین، همواره از "اسلام" صحبت می‌کنند و خود را مقید به انجام احکام دین اسلام معرفی می‌کنند. البته این افراد اعلام می‌کنند که اسلامی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، "اسلام متحجرین" است و اسلامی که آن‌ها تبلیغ می‌کنند، "اسلام مهربانی و عطوفت" است.

 

مریم رجوی همواره از "قرائتی مهربانانه" از اسلام سخن می‌گوید

 

جالب آنکه میرحسین در دیدار اخیرش حمایت مثلث آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و نیز منافقین از خود را انکار کرد و به موضع گیری علیه آنان پرداخت: منافقین با این جنایت هایی که در داخل کشور داشته اند، با این همکاری هایی که با صدام داشتند مرده ای شده بودند که ننگ ابدی بر پیشانی انها مانده است.

با این حال، کارشناسان سیاسی اظهارات اخیر میرحسین موسوی را درباره اینکه از چارچوب جمهوری اسلامی ایران خارج شده اما از اسلام خروج نکرده است و نیز اینکه به دنبال ارائه "قرائتی رحمانی" از دین اسلام است، همان ایدئولوژی و رویکرد گروهک منافقین ارزیابی می کنند.

آنان این گفته میرحسین را که اسلام ما با اسلام جمهوری اسلامی ایران متفاوت است، دلیلی بر صحت مدعای خود دانسته‌اند.

مهدی خانعلی‌زاده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد