شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

با سخنان مهم رهبر انقلاب در جمع خبرگان صورت گرفت

آغاز شمارش معکوس برای موضع‌گیری شفاف از سوی خواص


                             

تبیین دقیق مرزهای مسئولان نظام از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را می‌توان آغاز مرحله‌ای جدید از واگذاری مسئولیت‌ها در بخش‌های مختلف نظام ارزیابی کرد.

به گزارش شبکه ایران، کارشناسان مسائل سیاسی پیش‌بینی کرده بودند با توجه به راهپیمایی ده‌ها میلیونی مردم در روز 22 بهمن که از آن به عنوان خط پایانی بر 8 ماه فتنه‌انگیزی نام برده می‌شود، رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری، سخنان مهمی را بیان خواهند کرد.

این پیش‌بینی امروز به واقعیت پیوست و مقام معظم رهبری صبح امروز در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری، به وقایع بعد از انتخابات اشاره کردند و در سخنانی بسیار مهم و صریح، به تحلیل این حوادث پرداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که پیش از این، بارها بر ضرورت موضع‌گیری شفاف از سوی خواص و پرهیز از اظهارنظرهای دوپهلو تاکید کرده بودند، در سخنان امروز خود صریحا اعلام کردند افرادی که با حرف و عمل و تحریک، مبانی نظام را زیر پا می‌گذارند، "صلاحیت حضور در مجموعه عظیم نظام را از دست می دهند".

تذکر مقام معظم رهبری در مورد موضع‌گیری شفاف، در پی مواضع دوپهلوی برخی خواص در ماه‌های اخیر صورت گرفته است.

در جریان انتخابات شکوهمند 22 خرداد و حضور بی‌سابقه و 40 میلیونی مردم در این انتخابات، اکثریت خواص و نخبگان سیاسی کشور به پیروی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری پرداختند و از قانون‌شکنی و فتنه‌گری برخی جریانات و افراد سیاسی انتقاد کردند. انتقاد این دسته از خواص بر علیه آن دسته از افرادی بود که دست در دست بیگانه در مقابل اصل نظام ایستادند، هوادارانشان را تحریک به دادن شعار "جمهوری ایرانی" و "نه غزه نه لبنان" کردند، در هر موقعیتی و هر مناسبتی به ارزش های و اعتقادات اصلی ملت ایران همچون حضرت امام خمینی(ره) و عاشورای حسینی جسارت کردند و با ایجاد چالش در روزهای حساس انقلاب، در مقابل "جمهوری اسلامی و ولایت فقیه" این یادگارهای گرانقدر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایستادند. کسانی راس اردوگاهشان را افرادی همچون موسوی، خاتمی و کروبی تشکیل می دادند و امروز از مرزبندی نظام خارج شده اند.

با این حال تعداد معدودی از خواص جامعه که از بی‌بصیرتی و دوپهلویی در اتخاذ مواضع رنج می‌برند، با ایجاد تردید، سکوت و تشخیص نادرست بر دامنه فتنه افزودند. این افراد حاضر به موضع گیری صریح در برابر فتنه گران نشده و به بیان اظهاراتی مبهم بسنده کردند.

بر همین اساس بود که سکوت و مواضع دوپهلوی برخی شخصیت های مطرح، با شعارهایی که در راهپیمایی میلیونی 9 دی ماه سر داده شد و نوشته و تصاویری که بر دست مردم حمل می شد، مورد اعتراض قرار گرفت. شاید تا امروز علی رغم هشدارهای مکرر مردم، عده ای همچنان تکلیف خود را با فتنه، فتنه گران و حوادث پس از انتخابات مشخص نکرده باشند اما امروز و به دنبال هشدار صریح ولی امر مسلمین، حجت بر همگان تمام شده و این دسته باید هرچه زودتر تکلیف خود را مشخص کنند. به نظر می رسد که دیگر حجت بر شورای نگهبان به عنوان پاسدار شرع و قانون اساسی نیز تمام شده و کسانی که خود را از مرزهای اعتقادی نظام خارج کرده اند، جایی و جایگاهی در داخل نظام جمهوری اسلامی نخواهند داشت.

رهبر معظم انقلاب همچنین در سخنان خود به تبیین مرز اعتقاد به نظام پرداخته و بیان داشته اند: "افرادی که حاضر نیستند قانون و رأی اکثریت را قبول کنند و نقطه قوتی همچون انتخابات افتخارآفرین چهل میلیونی را تبدیل به نقطه ضعف می کنند عملاً خود را از این کشتی نجات خارج می کنند و صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست می دهند که از دست داده اند".

بر اساس نظرات تحلیلگران سیاسی، این سخنان رهبر انقلاب را می‌توان آغاز شمارش معکوس برای موضع‌گیری شفاف از سوی خواص دانست.

این کارشناسان، تبیین دقیق مرزهای مسئولان نظام از سوی ایشان را آغاز مرحله‌ای جدید از واگذاری مسئولیت‌ها در بخش‌های مختلف ارزیابی کرده‌اند. مرحله‌ای که در آن امکان حضور فتنه‌گران و حامیان آنها در مناصب مختلف نظام وجود نخواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد