شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

توصیف خاتمی از حماسه ملی 22 بهمن:

"زدند"، "توهین کردند"، "فحاشی کردند" و "کارهای ناشایست دیگری کردند"

رئیس بنیاد باران با اشاره به حضور خود در میان راهپیمیان روز 22 بهمن گفت: "زدند"، "توهین کردند"، "فحاشی کردند" و "کارهای ناشایست دیگری کردند"! البته او نگفت که منظورش از "کارهای ناشایست" چه بوده است.

به گزارش شبکه ایران، حجت الاسلام محمد خاتمی پس از نزدیک به دو هفته سکوت به بیان دیدگاه های خود درخصوص مسائل روز کشور و آنچه که در روز 22 بهمن رخ داد، پرداخت.
وی که در دیدار با برخی خانواده‌های زندانیان حوادث اخیر سخن می گفت، با بیان اینکه ما اصلاح طلبان باید در چارچوب قانون اساسی زندگی و حرکت کنیم گفت که البته این بدان معنا نیست که همه کسانیکه در چارچوب قانون اساسی زندگی می‌کنند نمی‌توانند نقدی به این قانون نداشته باشد.
اما آقای خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به راهپیمایی روز 22 بهمن اشاره و گفت: "امسال هم با همه دلخوری‌هایی که بوده 22 بهمن با حضور همه باشکوه بود."
وی البته به طور دقیق توضیح نداد که مقصودش از "دلخوری" چیست و این دلخوری از جانب چه کسانی است اما گفت : امسال کسانی که دلسوز جامعه بودند، ولو اینکه معترض بودند و حرف داشتند، همگی برای حضور در 22 بهمن فراخوان دادند که مردم! این انقلاب متعلق به همه است و همه باید در آن شرکت کنیم.
این در حالی بود که برخی از حامیان جریان سبز از چند روز مانده به انتخابات در فراخوان‌های خود از حامیانشان خواسته بودند که با نماد سبز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن و در مسیرهایی خاص حاضر شوند و به جای حمایت از نظام جمهوری اسلامی، در حمایت از سران اصلاحات شعار سر  دهند.
رئیس بیناد باران در ادامه سخنانش به حضور خود در میان مردم در این اشاره کرد و گفت: "زدند"، "توهین کردند"، "فحاشی کردند" و "کارهای ناشایست دیگری کردند"! البته او نگفت که منظورش از "کارهای ناشایست" چه بوده است.

آقای خاتمی با بیان اینکه می‌توان فهمید چه کسانی این کارها را کردند، مدعی شد: هر جا که بودیم حتی در ماشین و درحال عبور مورد محبت انبوهی از مردمی بودیم که ما را می‌دیدند البته همه جا عده‌ای محدود هم با چوب و چماق و فحاشی به جان مردم می‌افتادند.
وی که گویا شعارهای مردم بر علیه سران فتنه اخیر را نشنیده بود همچنین گفت: "اگر بنای مقایسه باشد معلوم است که اکثریت کیست؟منتهی این اکثریت بنا بر این بود که با متانت و پرهیز از خشونت به میدان بیاید ولو اینکه مورد ظلم وجفا و اهانت قرار گیرد."
رئیس دولت اصلاحات در ادامه خاطرنشان کرد: "اصلا22 بهمن زمان تسویه حساب و اردوکشی و این مسائل نیست و مصادره آن به نفع یک جریان خاص جفای به انقلاب و نظام است و اهانت به مردمی که صاحب انقلاب و کشورند."
گفتنی است، محمد خاتمی در حالی در خصوص اتفاقات روز 22 بهمن ابراز نظر کرده که تاکنون آقایان موسوی و کروبی در اینخصوص سکوت کرده‌اند.
آقای خاتمی در روز 22 بمهن قصد داشت تا در تقاطع خیابان زنجان و انقلاب وارد جمعیت راهپیمایان بشود که مردم بلافاصله و به محض اطلاع از حضور وی، با سردادن شعارهایی چون "مرگ بر ضد ولایت فقیه" و "مرگ بر منافق" را سر دادند و او را مجبور به ترک محل کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد