شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

9 دی که خبری نبود؛ من اصلا مجسمه فردوسی را ندیدم!

سردبیر سابق "آفتاب یزد":
9 دی که خبری نبود؛ من اصلا مجسمه فردوسی را ندیدم!

سردبیر لندن نشین روزنامه آفتاب یزد که چند روز پیش مجبور شد از این سمت استعفا دهد، در گفتگو با شبکه تلویزیونی "صدای آمریکا"، مدعی شد که در راهپیمایی 9 دی هیچ تصویری از میدان فردوسی پخش نشده است!

شبکه ایران: پس از گذشت بیشتر از یک ماه از راهپیمایی ده ها میلیونی مردم ایران در روز 9 دی که در واکنش به هتک حرمت روز عاشورا از سوی حامیان اقای موسوی شکل گرفت، رسانه های غربی کماکان به دنبال کمرنگ کردن آثار این رویداد بزرگ هستند.

در همین راستا، مجتبی واحدی، سردبیر سابق و لندن نشین روزنامه آفتاب یزد، اخیرا به دعوت شبکه تلویزیونی "صدای آمریکا"، وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا(سیا)، جواب مثبت داد و در گفت وگو با این شبکه آمریکایی مدعی شد در راهپیمایی روز 9 دی، جمعیت مردم حتی به میدان فردوسی هم نرسیده است!

سردبیر سابق آفتاب یزد، درباره حضور میلیونی مردم تهران در راهپیمایی اعتراضی نسبت به هتک حرمت عاشورا توسط حامیان آقای موسوی، با بیان اینکه "در تصاویر تلویزیونی مجسمه فردوسی نشان داده نشد، در حالیکه این مجسمه را 35 سال است که می شناسم"، تعداد راهپیمایان این روز را "نهایتا 300 هزار نفر" دانست.

آقای واحدی که در پی مشخص شدن ارتباط مستمرش با بی‌بی‌سی انگلیس، صدای آمریکا و دیگر رسانه‌های غربی ترجیح داد در لندن بماند و در عوض از سردبیری روزنامه اصلاح طلب "آفتاب یزد" استعفا کند، همچنین با پذیرش تلویحی حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اعلام کرد که این جمعیت سازماندهی شده اند تا از شهرستان با اتوبوس به تهران بیایند!

پیش از واحدی هم افرادی نظیر محسن سازگارا، همکار و نویسنده نشریات اصلاح طلب و علیرضا نوری زاده، ضد انقلاب فراری در مصاحبه و گفتگو با این شبکه آمریکایی، علت حضور گسترده مردم در راهپیمایی 9 دی را "پخش ساندیس رایگان" در میان جمعیت دانسته بودند!

گفتنی است هفته گذشته، روزنامه کیهان ایمیلی که از سوی آقای واحدی اشتباها برای این روزنامه ارسال شده بود را منتشر کرد که بازتاب زیادی در رسانه های اینترنتی داشت.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد